به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران در آخرین بازی معوقه خود در لیگ برتر پنجشنبه ۲۳ آذرماه در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت و با نتیجه یک بر یک مقابل این تیم متوقف شد. هرچند آنها تا پایان هفته دوازدهم لیگ برتر با کسب ۲۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارند اما […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال استقلال تهران در آخرین بازی معوقه خود در لیگ برتر پنجشنبه ۲۳ آذرماه در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت و با نتیجه یک بر یک مقابل این تیم متوقف شد. هرچند آنها تا پایان هفته دوازدهم لیگ برتر با کسب ۲۵ امتیاز در صدر جدول قرار دارند اما جایگاه آنها تثبیت شده نیست و در صورت لغزش در بازی‌های باقی مانده تا پایان نیم فصل اول می‌تواند این تیم را به رده‌های پایین‌تر سوق دهد. در واقع استقلال تنها با ۳ برد در ۳ دیدار باقی مانده تا پایان نیم فصل می‌تواند صدرنشین بماند.

آبی‌های پایتخت در هفته سیزدهم سه‌شنبه ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی باید به مصاف نساجی مازندرانی بروند که سرمربی استقلالی دارد. سید مهدی رحمتی و جواد نکونام که رقبای دیرینه هستند بازی سختی را مقابل هم خواهند داشت. هرچند بازی در تهران برگزار خواهد شد و تماشاگران استقلال می‌توانند با آمدن به ورزشگاه از تیم خود حمایت کنند اما بازی کردن ما تیم زخم خورده و خسته از عدم کسب نتیجه برای تیم ناقص نکونام سخت خواهد بود.

خطری که صدرنشینی استقلال را تهدید می‌کند/ سه ۹۰ دقیقه سخت آبی‌ها

مازندرانی‌ها در جدول لیگ برتر شرایط خوبی ندارند و در رده پانزدهم ایستاده‌اند. با توجه به این شرایط شاگردان سید مهدی رحمتی می‌توانند برای استقلالی‌ها دردسر ساز باشند و روند رو به جلوی آنها را دچار مشکل کرده و از رسیدن به هدفی که دارند دور کنند. آبی‌های پایتخت در صورت شکست و یا مساوی مقابل نساجی و پیروزی و یا مساوی سپاهان مقابل هوادار، صدر جدول را دو دستی به سپاهان تقدیم کرده و در رده دوم خواهد ایستاد.

استقلال در هفته چهاردهم یکشنبه سوم دی ماه از ساعت ۱۵ در کرمان میهمان گل گهر سیرجان خواهد بود. دو تیم در ۱۰ دیدار آخر خود که رو در روی هم قرار گرفتند به ۱۰ پیروزی دست یافته‌اند که ۹ برد سهم آبی‌ها بود و یک پیروزی هم سهم گل گهری ها بوده است. هرچند آمار کلی به سمت استقلال سنگینی می‌کند اما گل گهر در دیدار هفته چهاردهم برای بهتر شدن شرایط خود در جدول نیاز به برد دارد و برای این که بتواند به پیروزی برسد کار سختی دارد.

شاگردان نکونام هم در این دیدار کار سختی دارند چرا که فوتبال نشان داده، غیر قابل پیش بینی است. استقلال اگر در این دیدار شکست بخورد به رده چهارم جدول سقوط خواهد کرد اما در صورت مساوی با احتساب تفاضل گل در رده دوم باقی خواهد ماند.

آبی‌های پایتخت در هفته پایانی نیم فصل اول شنبه نهم دی ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه آزادی باید مقابل پیکان صف آرایی کنند. استقلال و پیکان در ۱۰ دیدار پایانی رو در رو خود به ۴ پیروزی و ۶ مساوی دست پیدا کرده‌اند که هر ۴ پیروزی هم سهم استقلالی‌ها بوده تا باز هم این آبی‌های پایتخت باشند که مقابل حریفان خود برتری داشته باشند. پیکان که در نیمه راه فصل اول به دلیل نتایج ضعیف سرمربی خود را تغییر داد تا رویه شکست‌های خود را تغییر دهد، همین تغییرات باعث شده است تا ۴ بازی اخیر خود شکستی را متحمل نشود.

خطری که صدرنشینی استقلال را تهدید می‌کند/ سه ۹۰ دقیقه سخت آبی‌ها

شاگردان رضا عنایتی در پیکان می‌دانند که کار سختی مقابل استقلال دارند باید برای پیروزی تلاش زیادی را داشته باشند. استقلال هم که در صدد قهرمانی در نیم فصل است به دنبال پیروزی مقابل پیکان خواهد بود. شاگردان نکونام در این دیدار به شرط حریفان بالانشین جدول و پیروزی به صدر جدول باز می‌گردد اما اگر شکست بخورد به رده‌های پایین‌تر خواهد رفت. در صورت تساوی هم در رده دوم جایگاه خود را حفظ خواهد کرد.

موضوعی که برای باشگاه استقلال مهم است حکم کمیته انضباطی به جهت شکایت چند باشگاه از آبی‌های پایتخت به دلیل تخلف در سقف قراردادها است. طبق شکایت چند باشگاه از استقلال به دلیل عبور این باشگاه از سقف قراردادها پرونده استقلال به کمیته انضباطی رفته است. اگر حکم کمیته انضباطی در روزهای آینده اعلام شود ۲ امتیاز از آبی‌های پایتخت کسر خواهد شد و همین کسر امتیاز می‌تواند آنها را تا رده ۵ پایین بکشد.

حکم کمیته انضباطی در این خصوص به گونه‌ای خواهد بود که با توجه به عدالت در بین تیم‌های لیگ برتری ۲ امتیاز از استقلال کسر خواهد شد و ۲ امتیاز به سپاهان که پیش از ۴ امتیاز کسر شده بود باز خواهد گشت. در این صورت معادلات کل جدول لیگ برتر بهم خواهد خورد.

منبع: مـهر