ما را به خیرتان امیدی نیست شر مرسانید!
ما را به خیرتان امیدی نیست شر مرسانید!

ارمغان زمان فشمی در ضمیمه امروز روزنامه جامعه نوشت: مدتی پیش در خبرها آمده بود که بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، آیین شب یلدا به «روزترویج فرهنگ میهمانی وپیوند با خویشان » و چهارشنبه سوری به «روز تکریم همسایگان با توجه به ویژگی های فرهنگی وهویتی ایرانیان » تغییر نام پیدا کرد ه‌اند.به […]

- ما را به خیرتان امیدی نیست شر مرسانید!

ارمغان زمان فشمی در ضمیمه امروز روزنامه جامعه نوشت: مدتی پیش در خبرها آمده بود که بر اساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران، آیین شب یلدا به «روزترویج فرهنگ میهمانی وپیوند با خویشان » و چهارشنبه سوری به «روز تکریم همسایگان با توجه به ویژگی های فرهنگی وهویتی ایرانیان » تغییر نام پیدا کرد ه‌اند.به دنبال واکنش های گسترده به این موضوع، شورای فرهنگ عمومی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که هیچ مناسبتی از تقویم حذف نشده، بلکه دو مناسبت جدید به آن اضافه شده است.

این اطلاعیه می افزاید برای استفاده بهینه از روزهای پایانی سال، به ویژه چهارشنبه سوری که در جامعه ایرانی مورد توجه است، مناسبت روز تکریم همسایگان برای درج در متن تقویم رسمی کشور تصویب شده است.

اما شاید این ماجرا علاوه بر آن که مردم بدبین را نسبت به نحوه دخالت دولت در امور فرهنگی بدبین تر می سازد، یادآور این نکته باشد که اقدامات رسمی در حوزه فرهنگ، در حد بازی با اسامی و تاریخ ها تقلیل پیدا کرده و کمتر کارعملی در جهت پاسداشت آیین های ایرانی انجام می گیرد.
این در حالی است که خبر می رسد رئیس جمهوری تاجیکستان دستور داده به تعداد خانوارهای این کشور، شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی منتشر شود و به طور رایگان در دسترس آنها قرار گیرد تا مردم هرچه بیشتر از تاریخ، فرهنگ و تمدن نیاکان خود مطلع شوند.

 امامعلی رحمان، همچنین یکی از بوستان های زیبای پایتخت کشورش را که پارک لنین نام داشت، به رودکی تغییر نام داده و تندیس زیبایی از این شاعر در آنجا قرار گرفته است. پارک رودکی در حال حاضر یکی از توریستی ترین اماکن دوشنبه به شمار می رود.

متأسفانه به نظر می رسد مسئولان ما از انجام کارهای فرهنگی که هزینه مالی داشته باشد سر باز می زنند و به اقداماتی نظیر انتخاب روزی در تقویم بسنده می کنند، آن هم به پرهزینه ترین حالت های ممکن که اعتراض مردم را در پی دارد.

مسئولان گرامی!
ما از شما پارک و تندیس نمی خواهیم، ما از شما شاهنامه رایگان نمی خواهیم، فقط به مناسبت هایی که با تاریخ تمدن این ملت پیوند خورده ا ست کاری نداشته باشید. ما را به خیرتان امیدی نیست، شرمرسانید

منبع: اطلاعات انلاین