همه چیز درباره خودرو چانگان هانتر
همه چیز درباره خودرو چانگان هانتر

به گزارش زیرنویس، چانگان هانتر، با ۳ موتور مختلف قابل سفارش است. چانگان هانتر، در بیش از ۶۰ کشور جهان در آسیا و خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. چانگان هانتر توسط شرکت سایپا در ایران وارد می شود. این خودرو در بازار چین تحت برند «کاینچنگ» و با نام Kaicene F۷۰ فروخته می‌شود. […]

به گزارش زیرنویس، چانگان هانتر، با ۳ موتور مختلف قابل سفارش است. چانگان هانتر، در بیش از ۶۰ کشور جهان در آسیا و خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. چانگان هانتر توسط شرکت سایپا در ایران وارد می شود. این خودرو در بازار چین تحت برند «کاینچنگ» و با نام Kaicene F۷۰ فروخته می‌شود. در ادامه به بررسی و معرفی این خودرو پرداخته ایم.

طراحی داخلی و نمای کابین چانگان هانتر سایپا

صفحه دیجیتال پشت فرمان و نمایشگر لمسی ایستاده روی داشبورد، حس یک خودروی مدرن را به هانتر می‌دهد. مواد به کارفته در صندلی‌ها و تودری‌ها نیز رضایت بخش هستند؛ هرچند که پلاستیک سخت روی داشبورد، مشابه دیگر خودروهای چینی است.

طراحی فرمان و خروجی‌ها هوا، نکات جالب در وانت چانگان هستند. این خودرو برای بازار چین، ترمز دستی اهرمی با ساختار سنتی و گیربکس دنده دستی دارد. استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۸ و ۱۰ اینچ (مدل سفارشی) نکات مثبت درفضای داخلی هستند. چانگان هانتر برای راننده و سرنشین جلو، فضای مناسب فراهم می‌کند اما برای مسافران بلند قد روی صندلی‌های عقب، چندان راحت نیست.

چانگان هانتر

پیشرانه و تجهیزات فنی چانگان هانتر سایپا

سه نوع قوای محرک در بازارهای مختلف برای وانت پیکاپ چانگان وجود دارد. احتمالا نسخه‌ی ۱/۹ لیتر توربودیزل با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر به ایران وارد می‌شود. دیگر مدل‌ها، ۲/۵ لیتر توربو دیزل هستند. نمونه‌ی مونتاژ میتسوبیشی چین، ۱۵۰ اسب بخار و ۳۶۰ نیوتن‌متر است اما نسخه‌ی ایسوزو چین، ۱۲۹ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن‌متر دارد.

ظاهرا چانگان هانتر دنده اتوماتیک برای صاردات ساخته نشده است و صرفا مجهز به گریبکس ۶ سرعته دستی تحت لیسانس مگنا آلمان تولید می‌شود. سیستم دو دیفرانسیل این وانت چینی نیز، ساخت بورگ وارنر (BorgWarner) آلمان است.

چانگان هانتر با چهره جدید، مجهز به موتور بنزینی ۲ لیتر توربوشارژ، ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل، همراه گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF آلمان، فعلا خودروی مخصوص بازار چین است.

چانگان هانتر

قیمت چانگان هانتر در بازار جهانی و ایران

در چین، ۱۳ تا ۱۸ هزار دلار برای انواع چانگان هانتر دنده دستی پرداخت می‌شود. نسخه‌ی دو دیفرانسیل دو کابین برای بازار ایران، احتمالا نسخه‌ی ۱۵ هزار دلاری خواهد بود و برای مشتری ایرانی، حدود ۱/۲ تا ۱/۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.

رقبای چانگان هانتر

وانت جک مونتاژ کرمان موتور KMC T۸، فوتون تونلند ایران خودرو و آمیکو آسنا مهم‌ترین رقبای چانگان هانتر هستند. از نظر ابعاد، وانت چانگان و فوتون تونلند، چندان متفاوت نیستند؛ درحالی‌که T۸ و آمیکو آسنا بدنه‌ی بزرگ‌تر با قیمت بالاتر دارند. همچنین برای بازار ایران، فوتون تونلند G۷ اتوماتیک نیز ارایه شده که البته مثل آمیکو آسنا اتوماتیک، نزدیک به ۲ میلیارد تومان هستند.

طراحی جذاب، خصوصا در کابین، نکته‌ی مثبت بسیار مهم برای چانگان هانتر است. از سویی دیگر، ظاهرا مونتاژ فوتون تونلند ایران خودرو نیز متوقف شده و محصول سایپا می‌تواند با قیمت پایین، بخشی از بازار وانت‌های چینی را تصاحب کند.