به گزارش زیرنویس، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که دیوید بارنیا، رئیس موساد، از مقامات سیاسی عالی رتبه این رژیم برای ادامه مذاکرات تبادل اسرا با مقاومت فلسطین و میانجیگری برخی کشورها چراغ سبز دریافت کرده است. آکسیوس نیز با استناد به برخی منابع آگاه گزارش داد که رئیس موساد اواخر این هفته برای […]

به گزارش زیرنویس، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که دیوید بارنیا، رئیس موساد، از مقامات سیاسی عالی رتبه این رژیم برای ادامه مذاکرات تبادل اسرا با مقاومت فلسطین و میانجیگری برخی کشورها چراغ سبز دریافت کرده است.

آکسیوس نیز با استناد به برخی منابع آگاه گزارش داد که رئیس موساد اواخر این هفته برای برگزاری نشست دیگری در اروپا با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با هدف ادامه مذاکرات در مورد تلاش برای دستیابی به طرحی جدید برای آزادی اسرا دیدار خواهد کرد.

این منابع تصریح کردند که آخرین جلسه رئیس موساد با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر قبل از اینکه ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه سه سرباز اسیر خود را در غزه به اشتباه بکشد، برنامه‌ریزی شده بود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که دولت بنیامین نتانیاهو در حال بررسی «آزادی زندانیان خاص» با احکام بالا در تبادل آتی اسرا با مقاومت فلسطین است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی مصری مدعی شد که رژیم صهیونیستی و حماس آماده آتش بس هستند و اختلافات باقی مانده بر سر جزئیات است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی پیش تر گزارش داده بودند، در کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر توافق جدید برای تبادل اسرا اختلاف نظر وجود دارد.

پیش تر اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته بود که پیش از هر توافق برای مبادله اسرا باید جنگ متوقف شود.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صدها فلسطینی را شهید کرد.

تا توقف جنگ غزه؛ هیچ صحبتی از مذاکره نخواهد بود

مذاکره برای تبادل اسرا از طرف رژیم صهیونیستی در صورتی مطرح می‌شود که «اسامه حمدان»، از اعضای ارشد حماس در سخنانی تاکید کرد که مردم فلسطین اصالت خود را با جانبداری از مقاومت ابراز می کنند.

اسامه حمدان در ادامه گفت: «خشم در خیابان‌های اسرائیل به دلیل عدم آزادی اسرا و کشته شدن ۳ نفر توسط گلوله‌های سربازان این رژیم موج می‌زند.»

حمدان درباره توقف جنگ و آتش بس نیز گفت: «موضع ما قاطعانه است و آن این است که قبل از توقف تجاوز و جنگ هیچ صحبتی از مذاکره نخواهد بود. مقاومت فلسطین می تواند ماه ها مقاومت کند.»

این مقام ارشد فلسطینی با اشاره به کشته شدن اسرای اسرائیلی طی سال‌های گذشته به تل آویو هشدار داد و گفت: «اشغالگران دارای گزینه های مختلفی هستند، از جمله: «گزینه شلیت، گزینه سربازان کشته شده یا گزینه رون آراد. موضع حماس روشن است: هیچ مذاکره‌ای قبل از آتش‌بس وجود ندارد و همه موضوعات قابل بحث است. اسرائیلی ها در طول نبرد نتوانستند به تمام اهداف خود برسند. هیچکس نمی داند سنوار چگونه جنگ را مدیریت می کند و خیال همه از نحوه مدیریت او راحت است. هماهنگی کاملی در کار بین رهبری حماس و رهبری گردان های قسام وجود دارد.»

اختلاف میان تل آویو و واشنگتن بخش دیگری از سخنان این عضو حماس بود و او در این ارتباط گفت: «اظهارات سالیوان نشان می‌دهد که مناقشه بین اسرائیل و واشنگتن در شکل است و نه محتوا، زیرا این دو با ادامه جنگ موافقت دارند.»

حمدان همچنین نسبت به اقدامات تل آویو هشدار داد و گفت: «نتانیاهو اعلام می کند که می خواهد رهبران حماس را در خارج از کشور ترور کند و باید بداند که هیچ جنایتی بدون مجازات وجود ندارد.»

اسامه حمدان در ادامه گفت: «الگوی اثربخشی مقاومت در لبنان و عراق در حمایت از غزه هوشمندانه و به صورت صعودی در حال افزایش است. محور مقاومت موید حرکت هماهنگ است و این اتحاد برای این نبرد و نبردهای آینده مهم است.»

مقام ارشد حماس همچنین افزود: «آمریکایی‌ها تمایلی به گسترش نبرد با وجود درخواست نتانیاهو ندارند.»

به گفته حمدان، بزرگترین گناهی که ما مرتکب شدیم، امضای قرارداد با اشغالگران بود و ما به جای این کار بایستی برای مقاومت در برابر اشغالگران متحد شویم.

منبع: مـهر