سایت «poste.pt» پرتغال در گزارشی به عملکرد مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرداخته و از او به عنوان بازیکنی که تمام رقبای خود را کنار زده، یاد کرده است. در گزارش این سایت آمده است: مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو از زمان ورودش به باشگاه پورتو بسیار برجسته بوده است. طارمی با مجموع […]

سایت «poste.pt» پرتغال در گزارشی به عملکرد مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو پرداخته و از او به عنوان بازیکنی که تمام رقبای خود را کنار زده، یاد کرده است.

در گزارش این سایت آمده است: مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو از زمان ورودش به باشگاه پورتو بسیار برجسته بوده است. طارمی با مجموع ۸۵ گل و ۴۴ پاس گل به سرعت اهمیت سرمایه گذاری ۴.۵ میلیون یورویی پورتو را ثابت کرد. با این حال، چیزی که خیلی‌ها نمی‌دانند این است که طارمی پیشنهادات سودمندتر باشگاه‌های دیگر از جمله یکی از رقبای مستقیم خود را رد کرد تا به رؤیای خود برای بازی در باشگاه پورتو جامه عمل بپوشاند.

در ژانویه سال ۲۰۲۰، اسپورتینگ برای جذب طارمی تلاش کرد، اما در نهایت تلاش لازم برای تکمیل این انتقال را انجام نداد. ریو آوه، باشگاهی که طارمی در آن می‌درخشید، برای این بازیکن ۳.۵ میلیون یورو طلب کرد، مبلغی که اسپورتینگ آن را بسیار بالا می‌دانست.

در حالی که اسپورتینگ منتظر نقل و انتقالات تابستانی در آن سال بود تا سرمایه گذاری زیادی بر روی خرید طارمی انجام دهد، تیم پورتو به سرعت عمل کرد و طارمی را به خدمت گرفت. اژدها (لقب تیم پورتو) با پرداخت ۴.۵ میلیون یورو این بازیکن را از آن خود کرد. با این حال، چشمگیرترین چیز این است که طارمی پیشنهادهای سودآورتر از سایر باشگاه‌ها را رد کرد، از جمله پیشنهاد بنفیکا که شامل دو برابر دستمزد پیشنهادی باشگاه پورتو بود.

گزارش متفاوت از زندگی مهدی طارمی/ پاسخ رد ستاره ایرانی به تیم‌های بزرگ

رئیس بنفیکا، لوئیس فیلیپه ویرا، حتی با رئیس ریو آوه و یک تاجر عرب دیدار کرد تا طارمی را متقاعد کند که نظرش را تغییر دهد. با این حال، پاسخ این بازیکن واضح بود: او قول خود را به پورتو داده بود و مصمم به حفظ آن بود.

این اولین بار نبود که طارمی وفاداری خود را نشان می‌داد. زمانی که او تصمیم گرفت الغرافه را ترک و در اروپا بازی کند، این مهاجم پیشنهادات مالی بیشتری را از تیم‌های کشورهای خاورمیانه رد کرد تا به رؤیای خود برای حضور در ریو آوه جامه عمل بپوشاند و حتی زمانی که اسپورتینگ براگا به جذب او علاقه نشان داد، طارمی به توافق وفادار ماند و در ریوآوه باقی ماند.

طارمی علاوه بر استعدادش در زمین، به سخاوت و مشارکت در اقدامات اجتماعی نیز شهرت دارد. این مهاجم معمولاً به نیازمندترین افراد شهر خود کمک می‌کند و برای آنها غذا و پوشاک تهیه می‌کند و در زمان همه‌گیری ویروس کرونا نیز هزینه خرید واکسن برای مردم استان بوشهر در ایران را تأمین کرد.

مهدی طارمی با شخصیتی قابل تحسین و استعدادی غیرقابل انکار یکی از مهره‌های اصلی فوتبال پرتغال و ستاره بی چون و چرا پورتو است. امتناع او از اغوا شدن توسط رقبای خود نشان دهنده تعهد او به باشگاه و تمایل او برای رسیدن به موفقیت با پوشیدن پیراهن اژدها است. طارمی همچنان یک بازیکن اساسی در تیم سرخیو کونسیسائو به شمار می‌رود که مصمم به مبارزه برای رهبری در لیگ پرتغال است.

طارمی در دیدار مجدد با یکی از باشگاه‌هایی که رد کرد، اسپورتینگ، کیفیت خود را نشان داده و در ۹ بازی مقابل شیرها دو گل به ثمر رسانده و ۳ پاس گل داده است. طارمی با رکورد چشمگیر پنج برد و چهار تساوی ثابت کرد که انتخابش درست بوده و تعهدش به باشگاه پورتو تزلزل ناپذیر است.

تیم‌های فوتبال اسپورتینگ لیسبون و پورتو شامگاه دوشنبه و از ساعت ۲۳:۴۵ به وقت تهران به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم با ۳۱ امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های دوم و سوم جدول پرتغال قرار گرفته‌اند که به جذابیت این دیدار افزوده است.

منبع: خبـر ورزشی