حضور ۱۸ شرکت خارجی در خانه نوآوری نمایشگاه الکامپ
حضور ۱۸ شرکت خارجی در خانه نوآوری نمایشگاه الکامپ

همزمان با برپایی نمایشگاه الکامپ، ۱۸ شرکت خارجی در بخش خانه نوآوری نمایشگاه بین المللی، اقدام به برپایی غرفه کردند و از این طریق، بازدید از دستاوردهای فناورانه محققان کشور در حوزه ICT فراهم شد.

 نمایشگاه الکامپ یکی از بزرگترین رویدادهای کشور در حوزه‌های طراحی، ساخت، تولید و پشتیبانی از محصولات، خدمات، محتوی و راهکارهای صنایع الکترونیک، کامپیوتر و دیجیتال است که همه ساله با حضور شرکت های فعال در این حوزه برگزار می‌شود.

اهمیت برگزاری نمایشگاه الکامپ

نمایشگاه الکامپ، آوردگاهی است که سالانه ذینفعان توسعه و تحول اقتصاد دیجیتال با بررسی فرصت های بازار به جایگاه سازی محصولات و خدمات خود پرداخته و عملکرد سالانه خود را در معرض دید و داوری مشتریان و استفاده کنندگان قرار می دهند تا با تحریک تقاضای بازار به تعمیق و گسترش اقتصاد کشور یاری رسانند.

دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و عمق بخشی به اقتصاد زیست بوم فناوری کشور جز با مشارکت فعال تمامی ذینفعان اقتصاد و تحول دیجیتال در حوزه های مختلف الکترونیک، کامپیوتر(سخت افزار و نرم افزار) و حضور مقتدرانه بازیگران بخشهای مختلف اقتصادی، صنعتی و خدماتی کشور محقق شدنی نیست.

بر این اساس شرکت‌های دانش بنیان نیز سهمی از رویداد بیست و ششم الکامپ داشتند به گونه ای که ۵۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان مستقل و همچنین شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری در آن حضور دارند.

در کنار این شرکت ها، با حمایت معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ۵۳ مهمان از ۸ کشور در قالب برپایی غرفه و همچنین بازدید از نمایشگاه در بیست و ششمین دوره نمایشگاه الکامپ حاضر شدند و در خانه نوآوری iHIT نمایشگاه بین المللی تهران مستقر شدند.

شرکت های حاضر در این نمایشگاه از کشورهای روسیه، چین، بوسنی و هرزگوین، ارمنستان، ترکیه، ازبکستان و سوریه هستند. ۱۸ شرکت خارجی خانه نوآوری  iHIT مستقر شدند و اقدام به پرپایی غرفه کردند.

منبع:ایسنا