غراوی معاون استاندار تهران، اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا و به جهت رعایت سلامت دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از شهرستان‌ فیروزکوه سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد. بنابر اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با استمرار آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها، وضعیت […]

غراوی معاون استاندار تهران، اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا و به جهت رعایت سلامت دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از شهرستان‌ فیروزکوه سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.

بنابر اعلام آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با استمرار آلودگی هوا و افزایش آلاینده‌ها، وضعیت آموزش در مدارس شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه و بخش رودبارقصران، دماوند، و رباط‌کریم، فردا ـ سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه ـ در دو نوبت صبح و عصر «غیرحضوری » است.

در پی استمرار آلودگی هوا، آموزش در مدارس شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه و بخش رودبارقصران، دماوند و رباط‌ کریم، «غیرحضوری» و همه کودکستان‌ها «تعطیل» اعلام شد.

بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، آموزش در مدارس مقطع ابتدایی در دو نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و کلاس‌ها در بستر پیام‌سان شاد برگزار خواهد شد.

همچنین مراکز و مدارس استثنایی در همه مقاطع نیز غیرحضوری بوده و کلاس‌ها در بستر پیام‌رسان شاد برگزار می‌شود.

طبق اطلاعیه مذکور، فعالیت‌های ورزشی و تربیت بدنی برای دانش‌آموزان متوسطه در فضای باز «ممنوع» است./زیرنویس

مدارس تمامی مقاطع کاشان فردا غیرحضوری شد

رئیس مرکز مدیریت بحران کاشان از غیرحضوری شدن مدارس تمامی مقاطع کاشان در روز سه‌شنبه خبر داد.

هادی کاشانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به تداوم آلایندگی هوا در شهرستان کاشان، اظهار داشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده از سوی کمیته اضطرار در مرکز استان تمامی مقاطع تحصیلی کاشان و آران و بیدگل فردا غیرحضوری است.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها نیز در این روزها تعطیل است، افزود: شهروندان کاشانی با توجه به تداوم آلایندگی از ترددهای غیرضروری خودداری و از حضور در مناطق ترافیکی و پرتردد اجتناب کنند.

رئیس مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان با بیان اینکه ورزشکاران از فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند، ابراز داشت: سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و گروه‌های حساس از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی برای تردد خود استفاده کنند، گفت: کلاس‌های دانش‌آموزان کاشانی در این ایام به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و آموزش و پرورش در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

آموزش غیرحضوری مدارس اصفهان و ۱۰ منطقه آموزش و پرورش در روز سه‌شنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آموزش غیرحضوری تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و ۱۰ منطقه آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، منصور شیشه فروش، اظهار داشت: با توجه به استمرار سکون هوا، پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده‌ها و صدور هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی، کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مطابق با روزهای گذشته تشکیل شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه این کارگروه، فردا سه‌شنبه ۲۸ آذرماه، کلاس‌های مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، شهر کاشان، شهرستان لنجان و شهرستان آران و بیدگل به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: کارکنان مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، زنان باردار و مادران شاغل دارای فرزند زیر شش سال و مقطع ابتدایی می‌توانند با موافقت مدیر خود از مرخصی استفاده و یا به صورت دورکاری فعالیت کنند.زیرنویس

وی با اشاره به ترکیب اعضای کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، عنوان کرد: این کارگروه مرکب از معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگان ادارات کل محیط زیست، هواشناسی، آموزش و پرورش، پلیس راهنمایی و رانندگی، مدیریت بحران و شهرداری اصفهان است، همچنین در این جلسات براساس تشخیص از متخصصان دانشگاهی، نمایندگان دیگر ادارات ازجمله صنعت و معدن، شرکت شهرک های صنعتی، ورزش و جوانان، شهرداری‌ها و غیره نیز دعوت می‌شود.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: تصمیمات نهایی این کارگروه بر مبنای اجماع دیدگاه‌ها و مبتنی بر مؤلفه‌های مختلفی از جمله وضعیت میانگین شاخص آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته و پیش بینی های احتمالی در ساعات پیش رو اتخاذ و اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت‌های تخصیص گاز برای صنایع بزرگ استان همچنان ادامه دارد تا این صنایع دوره تعمیرات خود را به زمان کنونی اختصاص دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، تصریح کرد: همچنان اقدامات تشدید کننده آلودگی هوا از جمله خاکبرداری، بتن‌ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و غیره ممنوع است و طرح محدودیت زوج و فرد و برخورد با متخلفان و صاحبان خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

مدارس ابتدایی استان البرز غیرحضوری شد

بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان البرز، ۲۸ آذرماه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی تعطیل و آموزش در مقطع دبستان به غیر از شهرستان طالقان و بخش آسارا بصورت مجازی خواهد بود.