به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی با بیان اینکه پیاده روهای شهر می‌تواند نقش اساسی در ارتقاء و تسهیل عبور و مرور شهروندان ایفا کند گفت: بهسازی کالبدی شهری یکی از برنامه های طرح تحول ۲۰ گانه خدمت است و در همین راستا استاندارد‌سازی و اصلاح معابر مورد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی با بیان اینکه پیاده روهای شهر می‌تواند نقش اساسی در ارتقاء و تسهیل عبور و مرور شهروندان ایفا کند گفت: بهسازی کالبدی شهری یکی از برنامه های طرح تحول ۲۰ گانه خدمت است و در همین راستا استاندارد‌سازی و اصلاح معابر مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیاده‌روهای در حال اجرا بر اساس استانداردها و مطابق با اصول حفاظت و ایمنی، مناسب‌سازی و برای کلیه اقشار به‌ویژه کم‌توانان و سالمندان قابل‌استفاده خواهد بود، عنوان کرد: طبق مصوبه ستاد مناسب سازی فضای شهری، ساختمان ها و بوستان ها، ایستگاه های اتوبوس و … که در مجاورت با معابر انتخاب شده جهت مناسب سازی قرار دارند. 

شهردار منطقه ۲ با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع پیاده رو در این منطقه گفت: مناسب سازی پیاده روها از سال های گذشته آغاز شده است و در برنامه سال جاری، ۱۶ محور به طول ۳۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر با اجرای عملیات عمرانی و رفع اختلاف سطح، تردد برای افراد توان یاب در۲۴ کیلومتراز معابر تسهیل و همچنین جهت استفاده نابینا و کم بینایان نیز مسیر بساوایی احداث شد.

وی افزود: افراد توان یاب نیز باید به فرصت‌های برابر برای امکانات شهری دسترسی داشته باشند، درهمین راستا با اقدامات اجرایی ۱۲ بوستان برای این افراد بطور کامل مناسب سازی شده است و یک بوستان نیز در دست اقدام و بوستانهای دیگر نیز در برنامه ها ی آتی قرار دارد.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به تکمیل اقدامات اجرایی در استاندارد سازی بوستان ها برای افراد کم توان جسمی و حرکتی گفت: تجهیز بوستانها به ست ورزشی مخصوص افراد توان یاب، مناسب سازی سرویس بهداشتی عمومی، نصب آبخوری دو ترازه مخصوص معلولین و افراد عادی، نصب وسایل بازی و نیمکت های مخصوص با طراحی منحصر به فرد و همچنین استاندارد سازی معابر از جمله اقداماتی است که در راستای مناسب سازی بوستان اجرا شد.

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه طرح مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس منطقه آغاز شده است، گفت: با اجرای این طرح ورودی ایستگاه های اتوبوس همسطح‌سازی شده و دسترسی معلولان، جانبازان و سالمندان به این نقاط تسهیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر این طرح در ایستگاه‌های اتوبوس فیدر پل مدیریت اجرایی و این ایستگاه ها با رعایت استانداردهای لازم مناسب‌سازی شدند.

منبع خبر: رکنـا