پول‌های این اقتصاد شکوفا کجا می‌رود؟
پول‌های این اقتصاد شکوفا کجا می‌رود؟

محمد مهاجری در یادداشتی نوشت: انصافا جناب آقای احمدعلم‌الهدی در فن خطابه متبحر است و از این جهت نسبت به بسیاری از همقطاران خود سرآمد به شمار می رود.کسانی که دست‌کم از ٢۵ سال پیش پای منبر ایشان می رفته اند قطعا این ویژگی را قبول دارند. روزگارانی که آقای علم الهدی امام جمعه نبود و […]

- پول‌های این اقتصاد شکوفا کجا می‌رود؟

محمد مهاجری در یادداشتی نوشت: انصافا جناب آقای احمدعلم‌الهدی در فن خطابه متبحر است و از این جهت نسبت به بسیاری از همقطاران خود سرآمد به شمار می رود.کسانی که دست‌کم از ٢۵ سال پیش پای منبر ایشان می رفته اند قطعا این ویژگی را قبول دارند.

روزگارانی که آقای علم الهدی امام جمعه نبود و صرفا خطیب مذهبی بود حرفهایش خیلی بر جان می نشست اما از وقتی رخت سیاست پوشید، جور دیگری شد. این البته ویژگی همه امامان جمعه نیست. بعضی از آنها – که بهتر است نام نبرم – حتی در سیاسی ترین خطبه های نماز جمعه، به طرف یکی نمی لغزند و به دیگری بد نمی گویند. زبانشان نرم است و خلق شان لطیف.

اما بعد:

حضرت آقای علم‌الهدی گفته است “تا حد زیادی تحریم ها را خنثی کردیم ، بدون اینکه بنشینیم برجام را امضا کنیم”

هم اکنون در دولت حاضر ، فردی حضور دارد که در دوران حضور آقای علم‌الهدی در دانشگاه امام صادق، دانشجوی آن دانشگاه بوده. منظورم آقای دکتر علی باقری مسئول مذاکرات برجام است. 

پیشنهاد می کنم او را به حضور بطلبد و از او سوال کند چرا پس از سالها مخالفت و حتی دشمنی با برجام، اکنون نه تنها با آن مشکلی ندارد که دنبال راه گریزی می گردد تا از میان آقای سعیدجلیلی و عواملش راه فرار به سمت اجرا کردن برجام پیدا کند؟ زیرا او خوب می داند خنثی کردن تحریم بدون وجود برجام، آب در هاون کوبیدن است.

حالا اگر آقای علم الهدی، دکتر باقری را قبول ندارد، آقای رئیسی که مورد وثوقش هست. او را یواشکی قسم بدهد و درباره برجام نظرش را بپرسد. لازم نیست نتیجه را هم رسانه ای کند.

همچنین برای برای آنکه حساب دست آقای علم الهدی بیاید و مطمئن شود چقدر تحریم ها برداشته شده، خوب است رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، وزیر نفت و مسئولان اقتصادی دولت را دعوت کند و به آنها بگوید: پدرآمرزیده ها! در زمان دولت غربگرای اشرافی حسن روحانی که تحریم های ترامپ شدت داشت و حداکثر ٢٠٠ -٣٠٠ هزار بشکه نفت را آن هم به زحمت می‌فروختند، کرونای لعنتی هم پدر اقتصاد دنیا و ایران را درآورده بود، سران قوا هم با هم نمی ساختند، و هزار عیب و ایراد دیگر برای آن دولت می تراشیدیم، چرا مرغ کیلویی ٢٧ هزارتومان بود و گوشت گوسفند یک چهارم الان قیمت داشت؛ یک سطل ماست ٢٠ هزار تومان بود، دلار هم در حادترین وضعیت به ٣٠ هزار تومان نرسید؛ میوه هم  قیمتش حداکثر نصف امروز بود. 

پس چه شده الان که سه میلیون بشکه نفت تولید می شود و بیش از یک ونیم میلیون بشکه اش را می‌فروشید و پولش را هم که ادعا می کنید نقد می گیرید؛ بایدن هم چشمش را بسته و تحریم نفتی را بی خیال شده؛ رشد اقتصادی هم شش برابر دولت قبل است؛ دولت و مجلس هم که یکدست است پس چرا مرغ ١٠٠ هزارتومان است و گوشت ۵۰۰ -۶۰۰ هزارتومان و ماست سطلی ١٢٠ هزارتومان و دلار ۵۰ هزارتومان و سکه ٢٩ میلیون تومان ؟ پولهای این اقتصاد شکوفا کجا می‌رود پس؟

انشالله آقای علم الهدی جواب این سوالها را که گرفتند – برخلاف جوابی که آقای رئیسی در باره برجام می دهد –  رسانه ای کند تا معلوم شود علاوه بر اینکه خوب حرف می زند، حرفِ‌خوب هم می زند.

ایام خطبه های خوب،مستدام

منبع: اطلاعات انلاین