به گزارش زیرنویس به نقل از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در غرفه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از پیشرفته‌ترین دستگاه پروفیل سنج سطح راه کشور (RSP)و پنجره یکپارچه خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی شد. در این رونمایی مهرداد بذرپاش وزیر […]

به گزارش زیرنویس به نقل از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با حضور در غرفه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از پیشرفته‌ترین دستگاه پروفیل سنج سطح راه کشور (RSP)و پنجره یکپارچه خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی شد.

در این رونمایی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از اقدامات شرکت آزمایشگاه فنی  و مکانیک خاک در خدمت رسانی به مردم و همچنین ارتقاء کیفی پروژه عمرانی در کشور گفت: خدمات ارائه شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک فناورانه و مردم پایه است و در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در افزایش کیفیت پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور است.

پذرپاش ادامه داد:  دستگاه پروفیل سنج سطح راه کشور (RSP)و سامانه پنجره یکپارچه خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تست‌‌های اولیه خود را با موفقیت به پایان رسانده و از و دستگاه پروفیل سنج سطح راه‌های کشور امروز آمادگی دارد که به ارائه خدمات در سراسر کشور اقدام کرده و کارفرمایان، پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی و خصوصی سراسر کشور می‌توانند از این پنجره به طور آنلاین ثبت سفارش کرده و به طور لحظه‌ای از نتایج آزمایش‌های در دست اقدام اطلاع پیدا کنند.

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکاینک خاک نیز در این مراسم رونمایی گفت: در راستای اهداف دولت مردمی سیزدهم و تأکیدات و حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی در ارائه خدمات مطلوب و به روز، شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک با وجود تحریم‌های ظالمانه، دستگاه اسکن راه‌های کشور را تجهیز و برای ارتقاء کیفی عملیات نگهداری و بهسازی رویه آسفالت شریان‌های اصلی، فرعی، روستایی و معابر و ایجاد صرفه اقتصادی در تخصیص منابع به چرخه مطالعه راه‌های کشور وارد کرد.

وی تصریح کرد: رونمایی از این دستگاه همزمان با هفته حمل و نقل و افتتاح هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در غرفه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت خواهد گرفت.

کیانپور با اشاره به مزایای بهره‌گیری از دستگاه (RSP) گفت: ارزیابی ناهمواری روسازی راه، ارزیابی ناهمواری روسازی باند پرواز فرودگاه، ارزیابی مشخصات هندسی مسیر، ارزیابی بافت درشت روسازی و ارزیابی شیار افتادگی مسیر چرخ وسیله نقلیه از ویژگی‌های دستگاه پروفیل‌سنج سطح راه هفت لیزری (RSP) است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به استفاده از دستگاه پروفیل‌سنج سطح راه هفت لیزری (RSP) در ارزیابی وضعیت کیفی راه‌های کشور بیان کرد: با بهره‌مندی از تجهیزات به روز دنیا ضمن اسکن دقیق راه‌های اصلی و فرعی کشور و با تحلیلی که بر روی وضعیت راه‌ها توسط این شرکت ارائه می‌شود، ضمن اولویت‌بندی بهسازی رویه آسفالت راه‌ها می‌توان هزینه‌های عملیات نگهداری و بهسازی را تا ۵۰ درصد کاهش داد.

کیانپور با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یکی از نخستین دستگاه‌های دولتی بوده که به پنجره ملی خدمات دولت متصل شده است افزود: پنجره یکپارچه ارائه خدمات شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، کلیه خدمات قابل ارائه شرکت را که هر ماه نیز به رو به افزایش است را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: از ویژ‌گی های این سامانه، دریافت سفارش خدمات خدمات بدون مراجعه حضوری، پیوند با آزمایشگاه‌های تمامی استان‌ها در سراسر کشور، ارائه خدمات فناورانه و دانش‌بنیان، تقویت جایگاه تعاملی، ارتباطی و اطلاع رسانی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، افزایش‌لایه‌های امنیتی و نیز ارائه پیشنهاد، انتقاد و شکایت در کمترین زمان ممکن است.

وی در پایان افزود: با توجه به مخاطب پسند بود و کاربری راحت این سامانه بسته های آموزشی و  پژوهشی نیز به صورت آنلاین  و  سه زبانه در دسترس مشتریان و مخاطبان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار گرفته است.

گفتنی است غرفه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ۲۷ آذر الی ۲۹ آذرماه امسال در مصلای امام خمینی ( ره) میزبان متخصصان و کارشناسان حوزه  حمل و نقل و راه و شهرسازی خواهد بود.

منبع خبر: رکنـا