نابودگر تیلور به تیم ملی کشتی ایران پیوست
نابودگر تیلور به تیم ملی کشتی ایران پیوست

ورزش سه نوشت: احسان لشگری با اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، بی‌شک به برگ برنده حسن یزدانی برای نقره داغ کردن دیوید تیلور در المپیک پاریس تبدیل می‌شود. کسی که سال ٢٠١۶ در تورنمت آذربایجان دیوید تیلور را در رقابت گروهی ٨۴ کیلوگرم زیر شش دقیقه ١٠ بر صفر در هم […]

رونمایی از برگ برنده یزدانی؛ نابودگر تیلور در تیم ملی کشتی!

ورزش سه نوشت: احسان لشگری با اضافه شدن به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، بی‌شک به برگ برنده حسن یزدانی برای نقره داغ کردن دیوید تیلور در المپیک پاریس تبدیل می‌شود.

کسی که سال ٢٠١۶ در تورنمت آذربایجان دیوید تیلور را در رقابت گروهی ٨۴ کیلوگرم زیر شش دقیقه ١٠ بر صفر در هم کوبید تا کشتی قبل از پایان وقت قانونی خاتمه یابد.

دو مربی عنوان‌دار جهان و المپیک با نظر محسن کاوه به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای درخشش در ٢٠٢۴ پاریس اضافه شدند تا انتقاد به نبود کشتی‌گیران عنوان‌دار در کادر فنی، کاهش یابد.

مهدی تقوی دو مدال طلای ۶۶ کیلوگرم جهان در سال‌های ٢٠٠٩ و ٢٠١١ را به گردن آویخته و احسان لشگری هم دو برنز المپیک ٢٠١٢ لندن و رقابت‌های قهرمانی ٢٠١٣ جهان را در کارنامه دارد.

اضافه شدن احسان لشگری به کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بی شک از چند منظر فواید مثبتی به ارمغان خواهد داشت؛ او تنها عضو کادر فنی به حساب می‌آید که در آخرین و پنجمین قهرمانی تاریخ کشتی آزاد ایران در پیکارهای ٢٠١٣ جهان به میزبانی بوداپست مجارستان و سرمربیگری رسول خادم، برای تیم ملی کشتی گرفته است.

این اتفاق می‌تواند توازن روحی تیمی را برای عملکرد بهتر کشتی‌گیران در المپیک ٢٠٢۴ پاریس افزایش دهد و اعتماد بیشتری را به مربیان ملی از سوی کشتی‌گیران ایجاد کند.

احسان لشگری سابقه مربیگری در رقابت‌های قهرمانی ٢٠١٧ جهان که حسن یزدانی با سرمربیگری محمد طلایی مدال طلای دنیا را به گردن آویخت را هم در کارنامه دارد.

او در وزن حسن یزدانی دو مدال برنز المپیک و جهان را به گردن آویخته است.

البته رقابت‌های وزن ٨۶ کیلوگرم از سال ٢٠١۴ به قهرمانی کشتی آزاد جهان اضافه شد و از سال ٢٠٠٢ تا ٢٠١٣ کشتی‌گیران در ٨۴ کیلو به رقابت می‌پرداختند.

البته احسان در سال‌های ٢٠١٨ و ٢٠١٩ هم به عنوان مربی با تیم جوانان کشتی آزاد کار کرده و در دو سال گذشته نیز مربی هیأت کشتی استان قزوین به حساب می‌آمده که در سالن تختی به آموزش سطوح مختلف سنی مشغول بوده است.

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه احسان لشگری تسلط وی بر فنون ایرانی کشتی به شمار می‌رود. او در کشتی گرفتن رو به جلو تسلط دارد.

در زیر گرفتن‌های یک خم، دو خم، اجرای فنون دست در مخالف و درختکن کردن تبحر دارد.

یکی دیگر از شاخصه‌های او کنده‌کشی در پیچ و خم‌های کشتی است.

یکی از دلایلی که احسان لشگری پیشنهاد مربیگری در تیم ملی کشتی آزاد را قبول کرده نیز بی‌شک وجود محسن کاوه به عنوان سرمربی محسوب می‌شود.

با اضافه شدن احسان لشگری به کادر فنی بی‌شک دغدغه‌های فنی برای رقابت احتمالی حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال وزن ٨۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد المپیک ٢٠٢۴ پاریس کاهش خواهد یافت.

کسی به کادر فنی اضافه شده است که بردن دیوید تیلور را خوب بلد است و او را یک بار ١٠ بر هیچ نابود کرده است.

این یعنی برگ برنده‌ای از منظر فنی و روحی در دستان نابغه و یل کشتی ایران حسن یزدانی.

منبع: اطلاعات انلاین