محبوبیت رئیس‌جمهور به زیر ۴۰درصد رسید
محبوبیت رئیس‌جمهور به زیر ۴۰درصد رسید

اسپوتنیک نوشت: رتبه محبوبیت شغلی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در میان آمریکایی ها به پایین ترین سطح خود کاهش یافته است؛ بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونموث، تنها ۳۴ درصد از رای دهندگان از رهبر ایالات متحده حمایت می کنند.  این دانشگاه اعلام کرد: “نظر عمومی در مورد عملکرد شغلی بایدن در حال حاضر […]

- محبوبیت رئیس‌جمهور به زیر ۴۰درصد رسید

اسپوتنیک نوشت: رتبه محبوبیت شغلی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در میان آمریکایی ها به پایین ترین سطح خود کاهش یافته است؛ بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونموث، تنها ۳۴ درصد از رای دهندگان از رهبر ایالات متحده حمایت می کنند.

 این دانشگاه اعلام کرد: “نظر عمومی در مورد عملکرد شغلی بایدن در حال حاضر ۳۴ درصد است و ۶۱ درصد عملکرد شغلی او را تایید نمی کنند که پایین ترین سطح در نظرسنجی های دانشگاهی از زمان روی کار آمدن او است”.

همانطور که این گزارش می گوید، محبوبیت بایدن هم در میان حامیان دموکرات و هم در میان رای دهندگانی که هیچ حزبی را ترجیح نمی دهند رو به کاهش است و در میان رای دهندگان جمهوری خواه، تنها ۵ درصد از رهبر آمریکا حمایت می کنند.

علیرغم تلاش‌های دولت برای مبارزه با بیکاری و ایجاد زیرساخت‌ها، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از اقدامات رهبری کشور در این زمینه‌ها ناراضی هستند، ۶۹ درصد سیاست‌های بایدن در مورد مسائل مهاجرت را تایید نمی‌کنند و ۶۸ درصد از تورم ناراضی هستند.

این نظرسنجی بین ۳۰ نوامبر تا ۴ دسامبر بین ۸۰۳ بزرگسال به صورت تلفنی و آنلاین انجام شد و دارای حاشیه خطای ۴.۸ درصدی است.

بایدن پیش از این گفته بود که بهترین نامزد دموکرات برای شکست هم سلف خود دونالد ترامپ است. نظرسنجی رویترز/ایپسوس در ۷ نوامبر نشان داد که محبوبیت او در پایین ترین سطح از آوریل یعنی ۳۹ درصد است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیش است. انتظار می رود بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا با او رقابت کند. بر اساس نظرسنجی ها، ترامپ برای پیروزی در سال ۲۰۲۴ موقعیت خوبی دارد.

منبع: اطلاعات انلاین