به گزارش زیرنویس، اظهارات نفرت آمیز و ضدانسانی در تل آویو علیه فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد و به تازگی «زوی یحزقلی»، تحلیلگر سیاسی اسراییلی در شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم در سخنانی تاکید کرد که باید ضربه‌ای سخت و قاطع وارد می‌کردیم و در روز اول جنگ ۱۰۰ فلسطینی را به قتل می‌رساندیم و پس […]

به گزارش زیرنویس، اظهارات نفرت آمیز و ضدانسانی در تل آویو علیه فلسطینی‌ها همچنان ادامه دارد و به تازگی «زوی یحزقلی»، تحلیلگر سیاسی اسراییلی در شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم در سخنانی تاکید کرد که باید ضربه‌ای سخت و قاطع وارد می‌کردیم و در روز اول جنگ ۱۰۰ فلسطینی را به قتل می‌رساندیم و پس از آن به سمت آتش‌بس و مبادله اسرا پیش می‌رفتیم.

نژادپرستی همواره یکی از وجوه بارز رژیم صهیونیستی بوده است. پیش از این، «نعیم جینه»، فعال و مبارز سابق علیه نظام آپارتاید و تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی در مقاله‌ای در سایت فرانسوی OrientXXI به مقایسه تبعیض و نژادپرستی در آفریقای جنوبی و فلسطین اشغالی پرداخته و اینگونه نتیجه‌گیری کرده بود که تبعیض نژادی علیه فلسطینیان به مراتب بدتر از دوران نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی است.

او سفر به فلسطین اشغالی را تجربه‌ای تلخ و ناگوار خوانده و تاکید کرد که نظام آپارتاید در فلسطین اشغالی و آفریقای جنوبی دارای وجوه مشترک زیادی است اما در اسراییل تبعیض نژادی بسیار بدتر است.

این فعال آفریقایی در این باره توضیح می‌دهد که در آفریقای جنوبی شاهد قتل و کشتار، سرکوب آزادی‌ها، محدودیت تردد، ناامنی و تبعیض نژادی بودیم اما هرگز ندیدیم که که جنگنده‌ها و یا تانک‌ها اقدام به بمباران و حمله به مناطق مسکونی کنند.

جینه با اشاره به اینکه فلسطینیان در اراضی اشغالی از هرگونه امکانات و تسهیلاتی محروم هستند، اظهار داشت که یهودیان از هر نقطه از جهان می‌توانند آزادانه به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند اما فلسطینیان چنین حقی ندارند و رژیم صهیونیستی با وجود اینکه بیش از ۲۰ درصد از ساکنان اراضی اشغالی فلسطین هستند، خود را دولتی یهودی معرفی می‌کند و فلسطینیان را به کلی نادیده می‌گیرد.

منبع: مـهر