آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد +جزئیات
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد +جزئیات

شبکه فاکس نیوز با اشاره به این تحریم‌های اعمال‌شده از سوی وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا گزارش دال که وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا مدعی هستند این تحریم‌ها شبکه‌ای را هدف قرار می‌دهد که توسط «حسین حاتفی اردکانی» مدیریت می‌شود و در ایران، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی فعالیت می‌کند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا اردکانی […]

- آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد +جزئیات

شبکه فاکس نیوز با اشاره به این تحریم‌های اعمال‌شده از سوی وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا گزارش دال که وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا مدعی هستند این تحریم‌ها شبکه‌ای را هدف قرار می‌دهد که توسط «حسین حاتفی اردکانی» مدیریت می‌شود و در ایران، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی فعالیت می‌کند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا اردکانی و شخصی به نام «گری لام» که برای یک شرکت چینی کار می‌کرد و هم‌دستان آن‌ها متهم شناخته شده‌اند.
دولت آمریکا مدعی شد که این افراد و نهادها در تهیه کالاهای حساس، از جمله قطعات الکترونیکی آمریکایی برای ساخت پهپادهای انتحاری تولید شده توسط سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران و برنامه پهپادی آن مشارکت داشتند.
فاکس نیوز در ادامه نوشت که در یک تحقیق چند ساله انجام‌شده توسط وزارت امنیت داخلی (HSI)، شبکه‌ای از شرکت‌های واسطه ایرانی، شرکت‌های صوری و شرکت‌های خدمات لجستیکی شناسایی شده‌اند که برای تهیه و تسهیل انتقال فناوری حساس آمریکایی و خارجی برای برنامه تسلیحاتی این سازمان استفاده می شود.
«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی درباره اعمال این تحریم‌ها با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه گفت که «تولید غیرقانونی پهپادهای مرگ‌بار توسط ایران و گسترش آن به نیروهای نیابتی تروریستی خود در خاورمیانه و روسیه همچنان تنش‌ها را تشدید، درگیری‌ها را طولانی و ثبات را تضعیف می‌کند.»

منبع: اطلاعات انلاین