به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت نیرو، بر اساس جدیدترین گزارش ماهانه صنعت آب و برق منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲، حجم آب ورودی به سدهای مخزنی در پایان آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد افزایش یافته و نیز حجم آب موجود و خروجی مخازن سدهای کشور در همین بازه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از وزارت نیرو، بر اساس جدیدترین گزارش ماهانه صنعت آب و برق منتهی به ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲، حجم آب ورودی به سدهای مخزنی در پایان آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد افزایش یافته و نیز حجم آب موجود و خروجی مخازن سدهای کشور در همین بازه زمانی به ترتیب ۹.۸ درصد و ۳۰.۸ درصد افزایش یافته است.

این گزارش همچنین حاکی است در بازه زمانی مذکور تولید انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی بیش از ۵۶ درصد افزایش یافت.

نکته اینکه تولید انرژی نیروگاه‌های برق‌آبی در ماه‌جاری ( ۵۲۸ گیگاوات ساعت) نسبت به ماه گذشته (۸۴۳ گیگاوات ساعت)، ۳۷.۴ درصد کاهش داشته است.

استفاده از انرژی‌های پاک از جمله انرژی خورشیدی، انرژی بادی، انرژی زیست توده و انرژی برق‌آبی می‌تواند با کاهش وابستگی به منابع فسیلی همراه باشد که این امر خود عاملی موثر بر جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای است.

بر اساس این گزارش آمارها حاکی است ظرفیت کل نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در کشور نیز تا پایان آبان نسبت به ماه گذشته ۰.۵۷ درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

منبع خبر: رکنـا