شاید تصمیم به خداحافظی از ورزش بگیرم/ مجبور شوم به پیشنهاد قطری‌ها فکر می‌کنم
شاید تصمیم به خداحافظی از ورزش بگیرم/ مجبور شوم به پیشنهاد قطری‌ها فکر می‌کنم

حسین رسولی پرتابگر دیسک کشورمان  و قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو درباره  خداحافظی اش از ورزش قهرمانی، اظهار کرد: خیلی ناراحت هستم و هر موقع یادش می‌افتم بغض می‌کنم و خیلی سختم است. من نمی‌خواستم از دوومیدانی خداحافظی کنم، اما من را مجبور به این کار کردند و من را حذف کردند و کاری برایم نکردند […]

- شاید تصمیم به خداحافظی از ورزش بگیرم/ مجبور شوم به پیشنهاد قطری‌ها فکر می‌کنم

حسین رسولی پرتابگر دیسک کشورمان  و قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو درباره  خداحافظی اش از ورزش قهرمانی، اظهار کرد: خیلی ناراحت هستم و هر موقع یادش می‌افتم بغض می‌کنم و خیلی سختم است. من نمی‌خواستم از دوومیدانی خداحافظی کنم، اما من را مجبور به این کار کردند و من را حذف کردند و کاری برایم نکردند و  فقط لج و لجبازی کردند.

او افزود: من ورزشکار هستم و وظیفه ام تمرین کردن  هست تا پرچم کشورمان را بالا ببرم. دوست داشتم شرایط تمرینی خوب باشد و بتوانم تمرینات خود را ادامه بدهم. من سیاستمدار نیستم تا بنشینم و حرفی نزنم و  فشار بر روی من به خاطر تمرینات سنگین می‌آید و خواسته ام را ۱۰ بار تکرار می‌کنم، اما زمانی که انجام نمی‌شود مجبورم انتقاد کنم و وقتی این کار را می‌کنم انتظار ندارم که به راحتی کنار گذاشته شوم و حذف شوم. الان هم نشستم و منتظرم تا ببینم بزرگان ورزش می‌خواهند  برای من چه کار کنند.

رسولی تصریح کرد: هنوز زمان زیادی از پرچمداری ام در کشور چین نمی‌گذرد که مدال طلا گرفتم و مردم با طلای من خوشحال شدند و افتخار کردند. الان می‌بینم که مدال آوری من  فقط برای مردم مهم بوده است و کسانی که سمتی در فدراسیون می‌گیرند اصلا برایشان مهم نبوده است و دلشان هم نمی‌خواهد دوباره این مدال آوری تکرار شود.

پرتابگر دیسک کشورمان درباره  اینکه فکرش را می‌کرد که بعد از استقبال از مدال آوری اش در هانگژو دوباره ورق برگردد، گفت: واقعا فکرش را نمی‌کردم و تصور می‌کردم که وقتی از بازی‌های آسیایی برمی گردم شرایط برایم بهتر می‌شود و خیلی بیشتر پیگیر وضعیتم می‌شوند، اما این اتفاق رخ نداد. هدفم این بود که بگویم که حسین رسولی می‌تواند بعد از چند سال در رشته پرتاب دیسک  در بازی‌های آسیایی مدال کسب کنداما وقتی مدال گرفتم و به ایران برگشتم آن قدر بی مهری شد و تماس هم با من نگرفتند که چه چیزی نیاز دارم. وقت گذشت و من به تنهایی تمرینات خود را شروع کردم و خیلی ناراحت هستم.

رسولی درباره اینکه برخی از ورزشکاران دوومیدانی بعد از قهرمانی به خاطر بی مهری‌ها از این رشته ورزشی کنار رفتند و به شغل‌های دیگر روی آوردند، سرنوشت او هم همین طور می‌شود، گفت: یک راهی هست که باید یک تیم پشتت باشد و همه بخواهند یک ورزشکار مدال بگیرد، اما متاسفانه اگر بخواهم این مسیر را به تنهایی ادامه بدهم خیلی سخت است و دیگر توانایی این را ندارم که تنها ادامه بدهم و شاید تصمیم جدی بگیرم که از ورزش خد احافظی کنم و شغل دیگری برای خود پیدا کنم.

او درباره  اینکه این امکان وجود دارد که به عضویت کشور دیگری در بیاید، گفت: قطعا برای بازی‌های آسیایی بعدی پیشنهاد دارم، اما اصلا دوست ندارم. من دوست دارم برای مردم کشورمان مدال بیاورم و خوشحالی مردم خودمان را ببینم. دوست دارم وقتی برمی گردم مردم کشورم منتظرم باشند و دوست ندارم که به غربت بروم و برای کشور دیگری رقابت کنم. من تا لحظه آخر منتظرم تا ببینم که اصلا حسین رسولی قهرمان مسابقات هانگژو آن قدر برای مسئولان ورزش ارزش دارد که الان به دادش برسند و کاری برایش کنند.

پرتابگر دیسک کشورمان درباره  اینکه تعویض پیاپی سرپرست فدراسیون دوومیدانی به ضرر ورزش اول المپیک نیست، گفت: صددرصد این اتفاق خوبی نیست که طی مدت کوتاه تا المپیک هر دفعه سرپرست عوض شود و باید با رئیس اداره شود و همین می‌شود که هیچ کس دلسوز نیست و خیلی راحت این ورزش را نابود می‌کند و می‌رود. الان همین اتفاق رخ داده است و من را حذف کردند و نمی‌دانم چه جایگزینی به جای من انتخاب کردند و نمی‌دانم چه کاری برای مسابقات بعدی می‌خواهند انجام بدهند.

رسولی درباره اینکه چقدر  پیشنهاد کشور قطر برای حضور در تیم ملی دوومیدانی این کشور جدی است، گفت: من تا ۲ روز پیش به این پیشنهاد فکر نمی کردم و الان هم درباره اش فکر نمی کنم و فقط منتظر هستم که مسئولان چه کار می خواهند کنند و چه تصمیمی برای من می گیرند. اگر بخواهند من را حذف کنند در آن صورت نمی توانم از رشته ای که عاشقش هستم و  از تمام زندگی ام و هدفم که کسب مدال المپیک  است دست بکشم. مجبور می شوم به کارهایی که دوست ندارم بپردازم و انجام بدهم. 

او درباره اینکه کشور قطر چه زمانی به او پیشنهاد حضور در تیم ملی کشورش را داده است، گفت: دقیقا ۵ روز بعد از بازی های آسیایی به من ایمیل زدند و خواستار حضورم در تیم ملی کشور قطر در بازی های آسیایی ژاپن شدند. من دوست ندارم چنین اتفاقی رخ بدهد. 

رسولی درباره اینکه پیشنهاد کشور قطر را به مسئولان فدراسیون دوومیدانی اطلاع داده است، گفت: من تا الان درباره اش صحبت نکرده بودم چون اصلا فکر نکردم و مثل یک پیام ساده برایم بوده است اما مجبورم اگر اتفاقی رخ نداد به این پیشنهاد فکر کنم. 

 

باشگاه خبرنگاران