تیم استقلال در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه پرگل چهار بر صفر از سد نساجی گذشت تا با ۲۸ امتیاز و از یک بازی بیش‌تر نسبت به سپاهان در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. این پیروزی پرگل باعث شد تا شاگردان جواد نکونام با به ثمر رساندن ۲۰ گل زده، […]

جواد نکونام.استقلال - جواد نکونام از اتهام کی‌روشی پور بودن تبرئه شد!

تیم استقلال در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه پرگل چهار بر صفر از سد نساجی گذشت تا با ۲۸ امتیاز و از یک بازی بیش‌تر نسبت به سپاهان در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. این پیروزی پرگل باعث شد تا شاگردان جواد نکونام با به ثمر رساندن ۲۰ گل زده، دومین خط حمله برتر لیگ بیست‌وسوم تا به اینجای کار نام بگیرند.

گذشته جواد و تردیدهایی که وجود داشت

تیم‌های جواد نکونام در این سال‌ها رویکردی تدافعی و محافظه‌کارانه داشته‌اند. کاپیتان اسبق تیم ملی با الهام از سرمربی محبوبش، کارلوس کی‌روش به انجام این گونه از بازی علاقه دارد و در نساجی و فولاد نیز به اثبات همگان رسانده است. یکی از مهم‌ترین ابهاماتی که بعد از حضور جواد نکونام در استقلال مطرح شد این بود که آیا او با این سبک از بازی می‌تواند در این تیم هم به موفقیت برسد یا خیر و آیا هواداران آبی‌پوش با چنین فرم واکنش‌گرایانه‌ای ارتباط برقرار می‌کنند یا نه. نکته‌ای که باعث می‌شد به تردیدهای مذکور دامن زده شود، عملکرد نه‌چندان خوب نکونام در دوره دوم حضورش در فولاد بود که نتوانست به نتیجه مطلوبی منتج شود و آن تیم که از لحاظ نفری وضعیت خوبی داشت با مشکل مواجه شد.

بردهای پرگلی که استقلال در لیگ بیست‌وسوم به دست آورد

اوضاع در استقلال اما تا پایان هفته سیزدهم به گونه دیگری پیش رفته است. آبی‌ها موفق شده‌اند ۲۰ گل به ثمر برسانند و تنها سپاهان با ۳۲ گل زده آمار بهتری نسبت به این تیم به ثبت رسانده است. شاگردان نکونام تنها در ۲ مسابقه موفق به زدن گل نشده‌اند و در سوی مقابل پنج مرتبه حداقل ۲ گل وارد دروازه رقبا کرده‌اند که بهترین آمار مربوط به بازی با نساجی می‌شود. جایی که استقلال توانست با چهار گل به برتری دست پیدا کند. برد ۳-۰ در آبادان برابر صنعت نفت رتبه دوم را از آن خود می‌کند و پیروزی ۲-۰ در جدال با تراکتور هم صاحب رده سوم از این حیث خواهد بود.

مقتدرانه‌ترین بردهای تاریخ نکونام به ثبت رسید

حضور در تیمی چون استقلال باعث شده تا جواد نکونام نسبت به گذشته تفکرات تهاجمی‌تری از خود بروز دهد. او به خوبی می‌داند که برای به نتیجه رسیدن در چنین تیمی نیازمند نمایشی تماشاگرپسندانه‌تر خواهد بود و این چیزی است که در این فصل از استقلالِ نکونام دیده‌ایم. پیروزی ۴-۰ مقابل نساجی، مقتدرانه‌ترین پیروزی جواد نکونام در تاریخ حضورش در لیگ برتر به عنوان سرمربی بود که به ثبت رسید. در هفته نخست نیز پیروزی سه بر صفر در آبادان به بهترین نتیجه جواد نکونام در دیدارهای خارج از خانه انجامید.

باید دید این عملکرد متفاوت از سوی استقلال تا کجا ادامه پیدا می‌کند و قرار است نمایشی شبیه به دیدار با نساجی را بازهم از تیم جواد نکونام ببینیم یا خیر.

بیشتر بخوانید: طوفان استقلال ستاره پرسپولیسی را هم احیا کرد/ تلنگر نکونام جواب داد؛ مهرداد بعد از ۲ ماه گل زد

منبع: خبـر ورزشی