سود نجومی فروش بی‌سابقه سلاح در دولت بایدن!
سود نجومی فروش بی‌سابقه سلاح در دولت بایدن!

 ‌تولید رهگیرهای پاتریوت برای ارتش ایالات متحده به‌منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا برای دفاع موشکی، از ۵۵۰ به ۶۵۰ راکت در سال افزایش می‌یابد. قیمت تقریبی هریک از این راکدها چهار میلیون دلار است و این افزایش سالانه ۴۰۰ میلیون دلاری تنها در یک سیستم تسلیحاتی را نشان می‌دهد. این گزارش افزود: “بر اساس برآوردهای […]

- سود نجومی فروش بی‌سابقه سلاح در دولت بایدن!

 ‌تولید رهگیرهای پاتریوت برای ارتش ایالات متحده به‌منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا برای دفاع موشکی، از ۵۵۰ به ۶۵۰ راکت در سال افزایش می‌یابد. قیمت تقریبی هریک از این راکدها چهار میلیون دلار است و این افزایش سالانه ۴۰۰ میلیون دلاری تنها در یک سیستم تسلیحاتی را نشان می‌دهد.

این گزارش افزود: “بر اساس برآوردهای وال استریت، انتظار می‌رود ارزش سهام بزرگ‌ترین شرکت‌های دفاعی که طی دو سال گذشته به‌خوبی شاخص سهام S&P ۵۰۰ را شکست داده‌اند، همچنان در حال افزایش باشد. پیش‌بینی می‌شود که سهام لاکهید مارتین، جنرال داینامیکس و نورثروپ گرامن طی ۱۲ ماه آینده بین ۵ تا ۷ درصد افزایش یابد.
تولید سیستم‌های پاتریوت را می‌توان تجزیه کرد تا نشان دهد که فروش اقلام اساسی چگونه بر طیفی از شرکت‌های تولیدکننده سلاح تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال، شرکت آرتی‌ایکس (RTX) رادارها و سیستم‌های زمینی را تولید می‌کند و لاکهید مارتین آخرین نسل موشک‌های رهگیری را تولید می‌کند.
آرتی‌ایکس تولید پرتابگر و سیستم کنترل را به ۱۲ دستگاه در سال افزایش داده است. یک پرتابگر و رادار روی هم حدود ۴۰۰ میلیون دلار قیمت دارند. بوئینگ اعلام کرد که ظرف چند سال آینده ظرفیت تولید کارخانه هانتسویل در آلاباما برای تولید حس‌گرهایی که برای هدایت موشک‌های پاتریوت استفاده می‌شوند را تا بیش از ۳۰ درصد افزایش خواهد داد.

ایالات متحده دارای دو سازنده اصلی موتور موشک، به نام‌های نورثروپ گرامن (Northrop Grumman) و ال۳هریس تکنولوژی (L۳Harris Technologies) است که هر دو اعلام کرده‌اند تقاضای‌شان برای بازار افزایش یافته است. نورثروپ می‌گوید این افزایش به‌دلیل تقاضا برای موتورهای موشکی و کلاهک‌هایش در سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه هدایت‌شونده (GMLRS) است که در اوکراین در سطح وسیعی استفاده می‌شود.

لاکهید مارتین ۱۰ هزار موشک در سال تولید می‌کند و در حال افزایش تولیدات خود به ۱۴ هزار موشک است. براساس تحلیل رویترز، آنها طبق اسناد نظامی به‌طور متوسط ‌هزینه‌ای معادل ۱۴۸ هزار دلار دارند و بیش از شش هزار و ۱۰۰ عدد از آن‌ها تاکنون به اوکراین ارسال شده است.”

این مقاله در پایان به‌نقل از یکی از مدیران یک شرکت تولیدگننده موتور موشک نوشت: دولت جو بایدن، تولید مهمات را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

منبع: اطلاعات انلاین