تابستان ۱۳۹۹ مهدی طارمی با قراردادی ۴ ساله از ریوآوه راهی پورتو شد؛ مبلغ قرارداد طارمی با پورتو ۲ میلیون یورو بود و البته به زودی قرارداد این مهاجم ایرانی با تیم پرتغالی به اتمام خواهد رسید. قیمت طارمی به پول ایران  در نقل و انتقالات تابستانی گذشته از میلان به عنوان جدی‌ترین مشتری مهدی […]

- قیمت شوکه‌کننده مهدی طارمی به پول ایران/ بیزنس پولساز مهاجم پورتو خارج از فوتبال

تابستان ۱۳۹۹ مهدی طارمی با قراردادی ۴ ساله از ریوآوه راهی پورتو شد؛ مبلغ قرارداد طارمی با پورتو ۲ میلیون یورو بود و البته به زودی قرارداد این مهاجم ایرانی با تیم پرتغالی به اتمام خواهد رسید.

قیمت طارمی به پول ایران 

در نقل و انتقالات تابستانی گذشته از میلان به عنوان جدی‌ترین مشتری مهدی طارمی یاد می‌شد. در همین راستا گفته می‌شد پورتویی‌ها ابتدا درخواست رقم ۳۰ و سپس ۲۰ میلیون یورویی برای فروش طارمی را دادند که با نظر منفی مسئولان میلان روبرو شد. پیشنهاد میلانی‌ها برای خرید طارمی اما ۱۵ میلیون یورو به علاوه ۳ میلیون یورو پاداش بود. اگر قیمتی که میلان برای خرید طارمی پیشنهاد داده بود را مبنا قرار دهیم می‌توان گفت که قیمت مهدی طارمی به پول ایران کمتر از ۱۰ هزار میلیارد ریال است که رقمی باورنکردنی بود.

گفتنی است که در ترانسفرمارکت نیز قیمت مهدی طارمی ۱۸ میلیون یورو نوشته شده که نشان می‌دهد در حال حاضر با توجه به قیمت اصلی این بازیکن، مبلغ قرارداد مهدی طارمی با پورتو بسیار پایین است که البته قرارداد طارمی تابستان ۱۴۰۳ تمام می‌شود.

مبلغ قرارداد طارمی با پورتو به تومان 

بر اساس قرارداد مهدی طارمی و باشگاه پورتو بسته شده، دستمزد طارمی در پورتو سالیانه ۵۰۰ هزار یورو می‌باشد. قیمت روز یورو نیز حدود ۵۴۰۰۰ تومان است؛ با این حساب می‌توان گفت که مبلغ قرارداد طارمی با پورتو به تومان سالیانه بیش از ۲۷ میلیارد تومان است. حقوق مهدی طارمی در صورتی که وی می‌توانست در نقل و انتقالات به تیم بهتری منتقل شود افزایش می‌یافت که پورتو با مبلغ پیشنهادی تمامی مشتریان طارمی که میلان مهم‌ترین‌شان بود مخالفت کرد.

گفتنی است طبق قرارداد طارمی با پورتو از محل فروش این مهاجم ۸۵ درصد به باشگاه و ۱۵ درصد به خود این بازیکن می‌رسد.

ثروت مهدی طارمی

مهدی طارمی نیز مانند سایر فوتبالیست‌ها در ایران و حتی جهان تنها منبع درآمد خود را به فوتبال محدود نکرده و در سال های اخیر و بعد از لژیونر شدن توانسته سرمایه‌گذاری‌های دیگری انجام دهد؛ این مسئله با توجه به درآمد مهدی طارمی امری بدیهی است. باید در نظر گرفت که طارمی در سال‌های اخیر پیشنهادات باورنکردنی از تیم‌های حاشیه خلیج فارس نظیر الدحیل قطر و الهلال عربستان داشته اما پیشنهادات هنگفت این باشگاه‌ها نتوانسته این مهاجم را اغوا کند و چنانچه وی به یکی از این تیم‌ها پیوسته بود قطعا میزان ثروت طارمی نیز اکنون بسیار بیشتر بود اما او حضور در اروپا را ترجیح داد.

او از جمله بازیکنانی است که در چند سال گذشته توانسته درآمد خوبی از فوتبال داشته باشد. البته مهدی از قرارداد جدیدش سود زیادی خواهد کرد. او جزو موفق‌ترین فوتبالیست‌های ایران بوده و یک کافه دارد. طارمی هم مثل بعضی بازیکنان با سرمایه‌اش خانه و زمین می‌خرد تا برای آینده پشتوانه‌ای داشته باشد.

منبع: خبـر ورزشی