به گزارش زیرنویس، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، میانگین آلودگی هوا ی مناطق بیست‌دوگانه تهران هم‌اکنون با شاخص ۱۲۲ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. در استان تهران قرچک با شاخص ۱۶۶، باقرشهر با شاخص ۱۷۲، شهریار با شاخص ۱۵۳ و ایستگاه باغستان با شاخص ۱۶۴ در وضعیت […]

به گزارش زیرنویس، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ، میانگین آلودگی هوا ی مناطق بیست‌دوگانه تهران هم‌اکنون با شاخص ۱۲۲ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در استان تهران قرچک با شاخص ۱۶۶، باقرشهر با شاخص ۱۷۲، شهریار با شاخص ۱۵۳ و ایستگاه باغستان با شاخص ۱۶۴ در وضعیت قرمز آلودگی هوا و ناسالم هستند.

پیشوا با شاخص ۱۳۱، دماوند با شاخص ۱۰۱، لواسانات با شاخص ۱۰۸، ملارد با شاخص ۱۴۰، پاکدشت با شاخص ۱۴۰، اسلامشهر با شاخص ۱۴۲ و ورامین با شاخص ۱۳۳ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. ایستگاه پردیس با شاخص ۹۷ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد و رباط کریم نیز با ۴۲ در وضعیت سبز و هوای پاک است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز در تهران ۹ روز هوای پاک، ۱۸۳ روز هوای قابل قبول، ۷۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

منبع خبر: رکنـا