رانندگان برند رام (Ram) نیز با نرخ ۲۲.۷۶ در رتبه دوم قرار گرفتند. به نظر می‌آید قابلیت Autopilot تسلا، یکی از علت‌های تصادف در این خودروهای برقی باشد. بیشتر بخوانید: براساس مطالعه و تجزیه‌وتحلیل‌های LendingTree، بین نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲)، ۲۳.۵۴ تصادف تسلا به ازای هر ۱۰۰۰ راننده رخ داده […]

رانندگان برند رام (Ram) نیز با نرخ ۲۲.۷۶ در رتبه دوم قرار گرفتند. به نظر می‌آید قابلیت Autopilot تسلا، یکی از علت‌های تصادف در این خودروهای برقی باشد.

بیشتر بخوانید:

براساس مطالعه و تجزیه‌وتحلیل‌های LendingTree، بین نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ۱۴۰۲)، ۲۳.۵۴ تصادف تسلا به ازای هر ۱۰۰۰ راننده رخ داده است. تنها دو برند رام با نرخ ۲۲.۷۶ و سوبارو با نرخ ۲۰.۹۰ به ازای هر ۱۰۰۰ راننده بیش از ۲۰ تصادف داشته‌اند. همچنین در نرخ حادثه برند رام در رتبه اول و تسلا در رتبه دوم قرار دارد. تفاوت نرخ تصادف و نرخ حادثه در این است که در نرخ حادثه، فاکتورهایی مثل سرعت در نظر گرفته نمی‌شود. درکل، داده‌های LendingTree در مورد علت دقیق تصادفات کاملاً قطعی نیستند.

خودروهای این برند بیشتر از بقیه خودروها تصادف می‌کنند!

نرخ بالای تصادفات تسلا

علت اینکه تسلا تا این حد مستعد تصادف است می‌تواند قابلیت رانندگی خودکار (Autopilot) آن باشد. سال گذشته، وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد تسلا آغاز کرد و دریافت که ۳۲۲ تصادف از جلو و سایر برخوردها ناشی از Autopilot بوده است. تسلا ادعا می‌کند که نقص‌های این قابلیت را با یک به‌روزرسانی ابری برطرف خواهد کرد.

منتقدان این قابلیت به این نکته اشاره می‌کنند که بازاریابی گمراه‌کننده تسلا ممکن است به رانندگان احساس امنیت کاذب بدهد و آن‌ها را فریب دهد تا فکر کنند خودرو می‌تواند کاملاً کنترل رانندگی را در امنیت کامل به‌دست گیرد.

همچنین براساس آمار منتشرشده، رانندگان BMW بیشترین DUI (رانندگی تحت تأثیر دارو و الکل) را داشته‌اند و در اینجا رانندگان تسلا بسیار خوب عمل کرده‌اند و در رتبه بیستم قرار دارند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در زیرنویس مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین