به گزارش خبرنگار مهر، با پایان هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال نیم فصل اول این مسابقات به پایان رسید و تیم چادرملو اردکان موفق شد عنوان صدرنشینی این رقابت‌ها را از آن خود کند. ۴ مدعی جدی صعود و ۲ تیم امیدوار نیم فصل اول لیگ دسته اول در شرایطی به پایان رسید که […]

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان هفته هفدهم لیگ دسته اول فوتبال نیم فصل اول این مسابقات به پایان رسید و تیم چادرملو اردکان موفق شد عنوان صدرنشینی این رقابت‌ها را از آن خود کند.

۴ مدعی جدی صعود و ۲ تیم امیدوار

نیم فصل اول لیگ دسته اول در شرایطی به پایان رسید که صدرنشینی این مسابقات غالباً بین دو تیم چادرملو اردکان و خیبر خرم آباد دست به دست می‌شد. در مقاطعی از فصل هم تیم‌های فجرسپاسی و سایپا این جایگاه را از آن خود کردند. با توجه به اینکه ۲ تیم اول این مسابقات به طور مستقیم راهی لیگ برتر می‌شوند چهار تیم چادرملو (۳۸ امتیاز)، خیبر خرم آباد (۳۷ امتیاز)، نفت مسجد سلیمان (۳۵ امتیاز) و فجر سپاسی (۳۳ امتیاز) جدی ترین مدعیان کسب سهمیه لیگ برتر هستند.

دو تیم سایپا (۲۸ امتیاز) و نفت و گاز گچساران (۲۷ امتیاز) هم در حال حاضر پنجم و ششم هستند و مترصد فرصتی هستند تا با بهره گیری از لغزی دیگر تیم‌ها خود را به رده‌های بالاتر برسانند.

مدعی شدن ۴ تیم برای صعود و۳ گزینه سقوط/ امکان بازگشت لیگ برتری‌ها
سایپا یکی از تیم های قدیمی برای رسیدن به لیگ برتر تلاش می کند

۳ گزینه سقوط و ۲ تیم در معرض خطر

در پایان فصل، دو تیم انتهای جدول هم به طور مستقیم راهی لیگ دسته دوم خواهند شد و یک تیم هم در پلی آف شرکت خواهد کرد. با شرایط کنونی جدول رده بندی تیم شاهین بندر عامری (۱۰ امتیاز)، داماش گیلان (۱۱ امتیاز) و دریا بابل (۱۱ امتیاز) گزینه‌های جدی سقوط به لیگ دسته دوم هستند.

تیم‌های خوشه طلایی (۱۵ امتیاز) و شهرداری آستارا (۱۸ امتیاز) هم تیم‌هایی هستند که در صورتی که در نیم فصل دوم لغزشی از آنها سر بزند ممکن است در انتهای فصل با پشیمانی بزرگی رو به رو شوند.

مدعی شدن ۴ تیم برای صعود و۳ گزینه سقوط/ امکان بازگشت لیگ برتری‌ها
جدول لیگ دسته اول در پایان نیم فصل

عملکرد تیم‌های تهرانی

در این فصل مسابقات لیگ دسته اول دو تیم سایپا و آریو اسلامشهر به عنوان نمایندگان استان تهران حضور دارند. تیم سایپا شروع خوبی در این فصل داشت و هفته‌های ابتدایی صدرنشین بود اما نتوانست روند مثبت خود را حفظ کند. تیم آریو اسلامشهر هم به عنوان دیگر تیم تهرانی با کسب ۲۱ امتیاز در رده دوازدهم قرار گرفت.

بهترین خط حمله

تیم فوتبال خیبر خرم آباد با ۲۹ گل زده، چادرملو اردکان با ۲۷ گل زده و نفت مسجد سلیمان با ۲۶ گل زده سه تیم برتر نیم فصل اول مسابقات از لحاظ بیشترین گل زده هستند. تیم چادر ملو فقط در یکی از مسابقات این فصل موفق به گلزنی نشده است و ۱۶ مسابقه را با ثبت گل به پایان رساند که از این لحاظ بهترین عملکرد را دارد. خیبر خرم آباد و نفت مسجد سلیمان هم در ۱۴ مسابقه موفق به گلزنی شده‌اند.

ضعیف‌ترین خط حمله

تیم‌های شاهین بندرعامری و شهرداری آستارا با ۱۰ گل زده ضعیف‌ترین خط حمله را به خود اختصاص دادند و داماش گیلان هم با یازده گل زده سومین خط حمله ضعیف لیگ را در اختیار دارد. ضمن اینکه تیم فوتبال مس شهر بابک در ۱۱ مسابقه نتوانسته است گلزنی کند و بعد از این تیم شهرداری آستارا با ۱۰ گل قرار دارد.

بهترین عملکرد دفاعی

تیم‌های فجرسپاسی و خیبر خرم آباد با ۹ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند و مس شهر بابک هم به رغم حضور در رده دهم لیگ با ۱۰ گل خورده سومین خط دفاعی قدرتمند نیم فصل به حساب می‌آید.

ضمن اینکه دو تیم فجر سپاسی و شهر راز شیراز هم با ۱۱ کلین شیت موفق شده‌اند بیشترین کلین شیت را در این فصل به نام خود ثبت کنند. چادرملو و استقلال ملاثانی هم با ۱۰ کلین شیت در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدعی شدن ۴ تیم برای صعود و۳ گزینه سقوط/ امکان بازگشت لیگ برتری‌ها
چادرملویی ها شانس اول صعود هستند

ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی

تیم شاهین بندرعامری با ثبت ۳۱ گل خورده تا پایان نیم فصل عنوان ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داده است و خوشه طلایی با ۲۶ گل خورده و داماش گیلان با ۲۵ گل خورده در رده‌های بعدی قرار دارند. تیم‌های دریا بابل، داماش گیلان و شاهین بندرعامری هم با ثبت ۳ کلین در ۱۷ مسابقه ضعیف‌ترین عملکرد را از این نظر برای خود ثبت کرده‌اند.

بهترین گلزنان لیگ

رضا رضایی از تیم نفت مسجد سلیمان با ۱۱ گل زده بهترین گلزن لیگ دسته اول است و سید علی یحیی زاده از چادرملو با ۷ گل زده و علی وزیری پناه از تیم مس کرمان، رضا محمودآبادی از چادرملو، حمیدرضا طاهرخانی از خیبر خرم آباد و خشایار زبرجد از مس کرمان با ۶ گل زده در رده‌های بعدی قرار دارند.

پرگل‌ترین نتایج نیم فصل

* نفت و گاز گچساران ۴ – پارس جنوبی جم صفر
* خیبر خرم آباد ۵ – خوشه طلایی ساوه یک
* مس سونگون ۴ – شاهین بندر عامری یک
* مس کرمان ۴ – شهر راز شیراز ۲

پر گل ترین هفته

هفته هشتم لیگ دسته اول که اواخر مهر برگزار شد پرگل‌ترین هفته این رقابت‌ها بوده است. در این هفته بجز تیم مس سونگون همه تیم‌ها موفق به گلزنی شدند و مجموعاً ۲۲ گل به ثمر رسید.

منبع: مـهر