به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که یوفا و فیفا با ممانعت از تشکیل سوپرلیگ اروپا در سال ۲۰۲۱، برخلاف قوانین رقابت عمل کرده‌اند و در این پرونده محکوم شدند. دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که برگزاری رقابت‌ سوپرلیگ قانونی است و نه یوفا و نه فیفا حق تنبیه باشگاهی […]

- متهم شدن یوفا و فیفا و پیروزی سوپرلیگ!

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که یوفا و فیفا با ممانعت از تشکیل سوپرلیگ اروپا در سال ۲۰۲۱، برخلاف قوانین رقابت عمل کرده‌اند و در این پرونده محکوم شدند.

دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد که برگزاری رقابت‌ سوپرلیگ قانونی است و نه یوفا و نه فیفا حق تنبیه باشگاهی را که به تورنمنت دیگری می‌پیوندد را ندارند. 

داستان سوپرلیگ به بهار ۱۴۰۰ بازمی‌گردد که در ۴۸ ساعت کل فوتبال را به هم ریخت. ۱۲ تیم در ابتدا برای تشکیل رقابتی به نام «سوپرلیگ» تلاش کردند که با ورود فیفا، یوفا و فشار رسانه‌ها، ۹ تیم از این رقابت انصراف دادند و تنها رئال، بارسا و یوونتوس برای برگزاری این رقابت هم‌پیمان ماندند.

پرز نقش اصلی را در برگزاری این رقابت ایفا کرد و تقریبا پس از ۲ سال برنامه‌ای جدید برای «سوپرلیگ» ارائه داد که با رای دادگاه دیوان دادگستری اروپا یک قدم به اجرای آن نزدیک‌تر شده است.طبق آخرین اخبار، سوپرلیگ اروپا رقابتی جایگزین برای لیگ قهرمانان اروپاست و احتمال ۶۰ تا ۸۰ تیم در این رقابت بازی خواهند کرد.

برند رایشارت ، مدیر اجرایی گروه سوپرلیگ اروپا در خصوص پیروزی این رقابت مقابل یوفا و فیفا اظهار داشت: حق این رقابت را بدست آورده‌‌ایم و انحصار یوفا در فوتبال تمام شده است. فوتبال آزاد است و باشگاه‌های دیگر نباید از تحریم ها بترسند و اکنون می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا