زیرنویس – گروه استان‌ها: آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان، وارد گلستان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار و جمعی از مسؤولان استان قرار گرفت. بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفت و گو با اقشار […]

زیرنویس – گروه استان‌ها: آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان، وارد گلستان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار و جمعی از مسؤولان استان قرار گرفت.

بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، زیربنایی و عمرانی، دیدار و گفت و گو با اقشار مختلف مردم، شرکت در شورای اداری از محوری‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر است.

رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در دور نخست سفرهای استانی، به نیازهای فوری و ضروری استان واقف شدیم و همکاران ما با همکاری مردم برای حل این مشکلات بسیج شدند.

آیت الله رئیسی در ادامه سفر خود به استان گلستان از جزیره آشورا ده بازدید کرد. این جزیره با دستور رئیسی قرار است به منطقه گردشگری تبدیل شود.


اخبار سفر رئیس جمهور و وزرا امروز پنجشنبه ۲۹ آذرماه به استان گلستان را در زیر بخوانید


اقدامات انجام شده مانع خشک‌شدن خلیج گرگان شد

استاندار گلستان گفت: با اقدامات انجام شده امروز شاهد مانع خشک‌شدن خلیج گرگان هستیم.

علی محمد زنگانه، صبح پنجشنبه در آئین بازدید رئیس‌جمهور از جزیره آشوراده با بیان اینکه خشک شدن خلیج گرگان، می‌توانست ابرچالشی برای استان باشد، اظهار کرد: این مساله باعث می‌شد حدود ۶۰ هزار هکتار کانون ریزگرد نمکی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه اگر لایروبی انجام نمی‌شد، میزان آب خلیج در سال ۱۴۰۳ به کم‌ترین میزان ممکن می‌رسید، افزود: اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت در سال ۱۴۰۴ خلیج گرگان خشک می‌شد.

استاندار گلستان گفت: با دستور فوری آیت‌الله رئیسی، سازمان بنادر، سازمان مدیریت بحران و قرارگاه سازندگی با کم‌ترین زمان وارد عملیات احیا شدند.


حضور رئیس جمهور بین عموم مردم استان گلستان

رئیس جمهور طی سفر به استان گلستان با عموم مردم استان گلستان در مصلی شهرستان گرگان دیدار کرد.


بازدید وزیر ارتباطات از سد نرماب مینودشت

وزیر ارتباطات روز پنجشنبه از سد نرماب شهرستان مینودشت بازدید کرد.

وزیر ارتباطات که رئیس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند روز پنجشنبه از سد نرماب شهرستان مینودشت بازدید کرد و در جریان روند تکمیل آن قرار گرفت.

در این بازدید عیسی زارع‌پور را مدیران شهرستانی و مسؤولان آب منطقه‌ای گلستان همراهی می‌کردند.

این پروژه با جذب اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان پس از بازدید اخیر داوود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، این سد در سال ۱۴۰۳ با ظرفیت ۳۰ درصدی آبگیری خواهد شد.

ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه سه هزار ۷۳۰ میلیارد ریال در قالب ۸۵ درصد فاینانس داخلی و سهم قرارگاه سازندگی خاتم و ۱۵ درصد سهم دولت بر روی رودخانه «نرماب» این شهرستان آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری برسد اما به سبب تخصیص نیافتن کامل اعتبارات مورد نیاز هم اکنون تنها بدنه اصلی آن پایان یافته است.


بازدید رئیس جمهور از خلیج گرگان

رئیس جمهور در سفر استانی به گلستان از جزیره آشوراده و خلیج گرگان بازدید کرد.


مرکز جامع خدمات سلامت آق قلا یک افتتاح شد

- رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/ حل مشکل خلیج گرگان پیگیری می شود |

با حضور معاون وزیر مرکز جامع خدمات سلامت آق قلا یک افتتاح شد.

در راستای سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان، مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی آق قلا توسط حسین فرشیدی معاون بهداشتی وزیر بهداشت با متراژ هزار و ۱۰۰ متر مربع در دو طبقه و اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در آئین افتتاح سعید گل فیروزی رئیس دانشگاه و جمعی از مسؤولان شهری، دانشگاهی و خیرین سلامت حضور داشتند.

گفتنی است: مرکز فوق در سه قالب مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، مرکز تجمیعی دندانپزشکی و خدمات آزمایشگاهی به مردم شریف منطقه خدمات سلامت ارائه خواهد کرد.


معاون وزیر صمت از شهرک صنعتی گنبد بازدید کرد

- رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/ حل مشکل خلیج گرگان پیگیری می شود |

همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گلستان، معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران و شهرک‌های صنعتی ایران از طرح یکی از شرکت‌های شهرک صنعتی گنبد بازدید به عمل آورد.

میزان سرمایه گذاری فاز ۳ این شرکت بیش از هزار میلیارد تومان است.

ظرفیت فعلی این شرکت ۱۸۰ هزار تن و ظرفیت فاز ۳ آن ۶۰ هزار تن است که به ظرفیت تولید قبلی آن افزوده خواهد شد.

در حال حاضر ۳۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند و با راه اندازی فاز سوم این واحد مجموع اشتغال آن به ۴۲۰ نفر افزایش خواهد یافت.

۹۲ درصد محصولات این شرکت به اروپا صادر می‌شود .


بازدید معاون وزیر صمت از شهرک صنعتی گنبد

معاون وزیر صمت و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی از شهرک صنعتی گنبد کاووس بازدید کرد.


سالن ورزشی «شهدای اودک دوجی» افتتاح شد

- رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/ حل مشکل خلیج گرگان پیگیری می شود |

همزمان با سفر دوم ریاست جمهور به استان گلستان و طی مراسمی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سالن ورزشی «شهدای اودک دوجی» افتتاح شد.

در این مراسم نوروزی نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، منعم مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان، هاشمی فرماندار شهرستان علی آباد کتول معاونین اداره کل هاشمی را همراهی کردند.

گفتنی است سالن ورزشی روستای اودک‌دوجی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان گلستان در مساحت ۹۸۷ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره برداری شده است.


قدردانی وزیر ورزش و جوانان از پیرمرد خیر اهل علی آباد

قدردانی وزیر ورزش و جوانان از پیرمرد خیر اهل علی آباد کتول که زمین احداث سالن چند منظوره ورزشی این منطقه از استان گلستان را اهدا کرد.


کار واگذاری ۶۵ هکتار زمین در فاز دوم شهرک صنعتی گنبد آغاز شد

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

کار واگذاری ۶۵ هکتار از فاز دوم شهرک صنعتی گنبدکاووس و احداث مدول دوم تصفیه خانه هزار متر مکعبی این شهرک با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد.

فرشاد مقیمی صبح پنجشنبه در مراسم آغاز اجرای طرح واگذاری فاز دوم شهرک صنعتی در گنبدکاووس از سرمایه گذاری ۸۵ میلیارد تومان در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی برنامه ریزی های انجام شده قرار است ۳۵ هکتار دیگر به وسعت شهرک صنعتی گنبدکاووس افزوده شود.

معاون وزیر صمت گفت: همچنین قرار است تصفیه خانه فاضلاب این شهرک تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.


انتظار مردم گلستان برای استقبال از رئیس جمهور

مردم استان گلستان برای استقبال از رئیس جمهور مقابل مصلی شهرستان گرگان گرد هم آمدند.


رئیس جمهور از جزیره آشوراده بازدید کرد

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

رئیس جمهور در بدو ورود به استان گلستان از جزیره آشوراده بازدید کرد.

صبح پنجشنبه آیت الله سید ابراهیم رئیسی وارد گلستان شد که در بدو ورود به استان از جزیره آشورا ده بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در اولین سفر استانی به گلستان در اسفندماه ١۴٠٠، برای احیای خلیج‌گرگان دستور فوری صادر کرد.

بهترین راه احیای خلیج شمالی کشور، کانال آشوراده یا همان شاهراه ارتباطی خلیج‌گرگان با دریای خزر است. احیای این گذرگاه همچنین موجب رونق گردشگری و تسهیل قایق‌رانی می‌شود.

آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر با وسعت ۴۰۰ هکتاری است و تنها دو کیلومتر از بندر ترکمن فاصله دارد.

جزیره آشوراده در حوزه سرزمینی شهرستان بندر ترکمن در غرب استان گلستان واقع شده است.

این جزیره با دستور رئیسی قرار است به منطقه گردشگری تبدیل شود.


عملکرد زیرساختی خوبی را در گلستان شاهد هستیم

رئیس جمهور در بدو ورود به استان گلستان گفت: خوشبختانه از سفر قبلی تا امروز عملکرد زیرساختی خوبی را در گلستان شاهد هستیم.


تخصیص اعتبار برای جابه‌جایی روستاییان اطراف کاسه سد چایلی

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور از تخصیص اعتبار برای جابه‌جایی روستاییان اطراف کاسه سد چایلی خبر داد.

صبح پنجشنبه محمدعلی قشقایی از تخصیص اعتبار برای جابه‌جایی روستاییان اطراف کاسه سد چایلی خبر داد و اظهار کرد: طرح جابه‌جایی روستاهای اطراف کاسه سد چایلی، سالهاست که مردم این روستاها را آزار داده و مردم امیدوارند که در دولت سیزدهم مشکل آنها حل شود.

وی افزود: جابه‌جایی این روستاها مهمترین چالش توسعه سد چایلی که راه برون‌رفت منطقه از خشکسالی است، خواهد بود.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس جمهور گفت: تکمیل کریدور شرق به غرب، تکمیل بیمارستان کودکان گرگان، اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی، تکمیل زیرساخت منطقه آزاد اینچه‌برون و توسعه و ترمیم راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز استان از دیگر برنامه‌ها سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان محسوب می‌شود.


دولت برای حل مشکلات بسیج شده است

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

رئیس‌جمهور در بدو ورود به استان گلستان گفت: در دور نخست سفرهای استانی، به نیازهای فوری و ضروری استان واقف شدیم و همکاران ما با همکاری مردم برای حل این مشکلات بسیج شدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع خبرنگاران گلستان گفت: در دور نخست سفرهای استانی، به نیازهای فوری و ضروری استان واقف شدیم و همکاران ما با همکاری مردم برای حل این مشکلات بسیج شدند.

وی با اشاره به اینکه شناخت و حل مسئله، اولویت دولت است، افزود: امروز در دولت سیزدهم نهضت حل مسئله دنبال می‌شود از کنار مسائل به راحتی عبور نمی‌کنیم، باید مسائل را شناخت و راهکارهای حل آن را پیدا کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای چاله‌ها چاره کرد، گفت: بنای ما بر این است با کمک نخبگان مساله شناخته شده و حل شود.

وی یادآور شد: طرح‌های اجرا شده در استان قابل توجه بوده که مبالغ بسیاری هم برای عملیاتی شدن آن‌ها صرف شد.


رئیس جمهور از جزیره آشوراده بازدید خواهد کرد

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

رئیس جمهور در بدو ورود به استان گلستان در نخستین برنامه کاری خود از جزیره آشوراده بازدید خواهد کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی از پروژه آشوراده بازدید خواهند کرد.

روستای آشوراده از گذشته توسط سیل سال ۱۳۷۲ تخریب شد، تعدادی بنای باارزش باقی‌مانده است که از مهم‌ترین آن می‌توان به قلعه آشوراده با قدمت دوره قاجار یادکرد که در سال ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جزیره آشوراده قبل از وقوع سیل سال ۱۳۷۲ با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه‌وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با طغیان رود ولگا در روسیه و وقوع سیلاب این جزیره ایرانی خالی از سکنه شد.

جزیره آشوراده در حوزه سرزمینی شهرستان بندر ترکمن در غرب استان گلستان واقع شده است. این جزیره با دستور رئیسی قرار است به منطقه گردشگری تبدیل شود.


افتتاح متمرکز ۱۸ خانه ورزش روستایی استان گلستان

رییسی:گلستان سرزمین ظرفیتهاست/  پیگیری برای حل مشکل خلیج گرگان

کیومرث هاشمی در سفر به استان گلستان، ۱۸ خانه ورزش روستایی را به صورت متمرکز افتتاح کرد.

، کیومرث هاشمی صبح پنجشنبه در سفر به استان گلستان، ۱۸ خانه ورزش روستایی را به صورت متمرکز افتتاح کرد.

در دور سفر دوم ریاست جمهوری، همزمان با افتتاح ۱۸ خانه ورزش روستایی استان گلستان با حضور وزیر ورزش و جوانان امکانات مورد نیاز به منظور تجهیز خانه‌های ورزشی این اماکن ارسال شد.

در این بازدید کاظمی پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت، منعم مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان و معاونین نیز حضور داشتند.

این گزارش تکمیل می شود…

منبع: مـهر