به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه زنجیره ارزش که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد با اشاره به اینکه باید تلاش خود را مضاعف کنیم، اظهار کرد: به لحاظ کمیت هیچکس کم کاری ندارد اما باید به لحاظ کیفیت کار تحولی صورت گیرد. وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه زنجیره ارزش که با حضور فعالان اقتصادی برگزار شد با اشاره به اینکه باید تلاش خود را مضاعف کنیم، اظهار کرد: به لحاظ کمیت هیچکس کم کاری ندارد اما باید به لحاظ کیفیت کار تحولی صورت گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در کشور افزود: اکنون مسؤولیت سنگینی به عهده داریم و باید ظرفیت‌های موجود توجه ویژه ای داشته باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک دستگاه لایروب در علی‌آباد مشغول فعالیت است، گفت: این دستگاه لایروب طی دو روز آینده در خلیج گرگان مشغول به کار خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه یک کار جهادی انجام شد و خیلی از نگرانی‌ها را رفع کرد، افزود: خشک شدن خلیج گرگان تهدیدی برای استان بود و اکنون دوباره به فرصت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ماموریم که اقتصاد دریا را فعال کنیم، ادامه داد: اگر اقتصاد دریا در گلستان فعال شود زمینه اشتغالزایی نیز فراهم می‌شود.

رئیس جمهور گفت: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده نشان می‌دهد آمار بیکاری در استان کاهشی شده است و این آمار می‌تواند با کاهش بیشتری مواجه شود.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی می‌تواند در حوزه خود اشتغال واقعی ایجاد کند، ادامه داد: باید در بودجه‌ریزی توجه به تولید و اشتغال را مساله محوری به آن نگاه کنیم، چراکه حل بسیاری از مشکلات در اشتغال و رشد تولید است.

رئیسی با اشاره به اینکه در مجموعه اداری مردم انتظار دارند که یک حرکت تحولی صورت گیرد، افزود: با توجه به افزایش بهره وری باید به این حوزه توجه شود که یکی از آنها توجه ویژه به تعاونی‌ها و بخش خصوصی است. موضوعی که در برنامه ششم و هفتم توسعه هم به آن پرداخته شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد دولت نمی‌تواند متصدی باشد ما باید تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم باید به بخش خصوصی میدان دهیم تا در تمامی حوزه‌ها فعال شود. این در سخن هم نمی‌شود باید حمایت مالی، حقوقی و تسهیلاتی به همراه پیگیری رفع موانع در فرایند تولید باشد.

منبع: مـهر