زیرنویس – گروه بین الملل: مبارزان مقاومت در حال نبرد سنگین با اشغالگران در غزه هستند و تلفات و خسارات سنگین به نظامیان صهیونیست وارد کرده‌اند. گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان ما تانک‌های صهیونیست را با موشک یاسین ۱۰۵ در شرق شهر خان یونس هدف قرار دادند. در بیانیه قسام آمده […]

زیرنویس – گروه بین الملل: مبارزان مقاومت در حال نبرد سنگین با اشغالگران در غزه هستند و تلفات و خسارات سنگین به نظامیان صهیونیست وارد کرده‌اند. گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان ما تانک‌های صهیونیست را با موشک یاسین ۱۰۵ در شرق شهر خان یونس هدف قرار دادند.

در بیانیه قسام آمده است: ما گروهی از نظامیان اشغالگران را نیز با موشک یاسین در شمال خان یونس هدف قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردیم.

یک افسر دیگر رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت و زخمی شدن شماری دیگر از نظامیان خود در جریان درگیری با مبارزان مقاومت در غزه خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک افسر و نظامی دیگر در جریان درگیری با نیروهای مقاومت کشته شده و سه نفر دیگر زخمی شده اند. حال نظامیان زخمی شده وخیم گزارش شده است. هلاکت و زخمی شدن این نظامیان در جریان درگیری های شمال و جنوب غزه رخ داده است.

به این ترتیب، شمار نظامیان به هلاکت رسیده رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه به ۴۷۱ نظامی افزایش یافته است.

۹۳ درصد از ساکنان غزه با بحران گرسنگی روبرو هستند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ۹۳ درصد از ساکنان غزه با بحران گرسنگی بی سابقه روبرو هستند.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: غزه با فاجعه امنیت غذایی همراه با خطر گرسنگی که روز به روز گسترش می‌یابد، مواجه است.

تیپ زبده ارتش رژیم صهیونیستی از غزه فرار کرد

سرلشکر فایز الدویری تحلیلگر نظامی گفت: مبارزان فلسطینی در شجاعیه مجدداً تیپ گولانی را وادار به عقب‌نشینی کردند و همانگونه که سال ۲۰۱۴ طعم تلخ شکست را به آن چشاند و ۷۰ نفر از نیروهایش را به قتل رساند، امروز بار دیگر شکست و ذلت را بر آن تحمیل کرد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد: تیپ گولانی به منظور سازماندهی مجدد نیروهایش از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

عقب‌نشینی تیپ گولانی در پی ضربات سخت مقاومت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهایش به ویژه در محله شجاعیه انجام گرفته است. رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که تیپ گولانی پس از ۶۰ روز نبرد و متحمل شدن ضربات و تلفات سنگین از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است. تیپ گولانی زبده‌ترین نیروی ارتش رژیم صهیونیستی است که اشغالگران اسرائیلی برای رویارویی با مقاومت امید زیادی به آن بسته بودند.

بلومبرگ: ۱۸۰ کشتی مسیر خود را از دریای سرخ تغییر دادند

شبکه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که حدود ۱۸۰ کشتی کانتینری که برنامه عبور از دریای سرخ را داشتند، مسیر خود را به سوی آفریقا تغییر دادند یا برای جلوگیری از حملات در دریای سرخ متوقف شده و در دریا منتظر هستند تا اوضاع منطقه آرام شود.

در این گزارش آمده است که با تشدید شرایط امنیتی در دریای سرخ و افزایش فشار بر شرکت‌های حمل و نقل دریایی، قیمت حمل و نقل بسیار زیاد شده و این موضوع به نوبه خود تورم را در برخی از کشورهای غربی و اروپایی دامن زده است.

موضع گیری نماینده پارلمان انگلیس درباره جنگ غزه

«کلودیا ویپی»، نماینده پارلمان انگلیس اعلام کرد: از آن جایی که «اسرائیل» مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه شده است، لذا شکایتی را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه خواهیم کرد.

این نماینده پارلمان انگلیس خواستار ایفای نقش فعال‌تر لندن در توقف جنگ غزه شد و گفت: لندن می‌تواند نقش مهمی در برقراری آتش‌بس جنگ غزه داشته باشد و من نمی‌دانم چرا دولت لندن اقدام نتیجه بخشی برای توقف جنگ و برقراری آتش بس در جنگ غزه انجام نمی‌دهد.

به گفته این نماینده پارلمان انگلیس، اکثریت قریب به اتفاق جامعه این کشور خواهان توقف جنگ و آتش بس در غزه هستند، اما مقامات سیاسی به این درخواست هنوز پاسخ نداده‌اند.

منبع: مـهر