زیرنویس – گروه بین الملل: مبارزان مقاومت در حال نبرد سنگین با اشغالگران در غزه هستند و تلفات و خسارات سنگین به نظامیان صهیونیست وارد کرده‌اند. گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان ما تانک‌های صهیونیست را با موشک یاسین ۱۰۵ در شرق شهر خان یونس هدف قرار دادند. در بیانیه قسام آمده […]

زیرنویس – گروه بین الملل: مبارزان مقاومت در حال نبرد سنگین با اشغالگران در غزه هستند و تلفات و خسارات سنگین به نظامیان صهیونیست وارد کرده‌اند. گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مبارزان ما تانک‌های صهیونیست را با موشک یاسین ۱۰۵ در شرق شهر خان یونس هدف قرار دادند.

در بیانیه قسام آمده است: ما گروهی از نظامیان اشغالگران را نیز با موشک یاسین در شمال خان یونس هدف قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کردیم.

درگیری شدید در جبالیا

منابع خبری از درگیری شدید میان نیروهای مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در جبالیا خبر دادند.

این منابع به تحرکات اشغالگران برای رخنه از سمت غرب به جبالیا اشاره کردند.

حمله های کوبنده سرایا القدس به نظامیان اشغالگر

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد: مقر فرماندهی میدانی نیروهای اشغالگر را در منطقه الزنه در شرق خانیونس با چند راکت هدف قرار دادیم.

در بیانیه دیگری سرایا القدس بیان کرد: مرکز تجمع نظامیان دشمن را در شرق فلکه القرم در شمال غزه با خمپاره شلیک زیر آتش قرار دادیم.

همچنین سرایا القدس از سرنگونی یک پهپاد رژیم صهیونیستی در آسمان غزه خبر داد.

حمایت تمام قد یمنی‌ها از فلسطین

مردم یمن امروز جمعه با برگزاری راهپیمایی‌های گسترده در شهرهای مختلف حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، ساکنان استان صعده طی ساعت‌های گذشته با حضور در خیابان‌های این استان یک راهپیمایی گسترده با شعار «ائتلاف حمایت از کشتی‌های اسراییلی ما را نمی ترساند» برگزار کردند.

در این راهپیمایی بیانیه‌ای نیز قرائت شد که طی آن مردم یمن آمادگی کامل خود را برای رویارویی با تمام احتمالات و گزینه‌ها اعلام کردند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما مردم یمن آماده مبارزه با هرگونه تجاوزی از سوی اسراییل و آمریکا علیه کشورمان هستیم. به کشورهایی که از سوی آمریکا برای حمله و تجاوز به یمن سوق داده می‌شوند هشدار می‌دهیم.

در استان ریمه یمن نیز راهپیمایی مشابهی در حمایت از ملت فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه برگزار شد.

حمله موشکی شدید از جنوب لبنان

منابع محلی از شلیک دستکم بیست موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این موشک‌ها به شهرک‌های زرعیت و شتولا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده‌اند.

آژیر خطر در برخی شهرک‌های صهیونیست نشین در الجلیل غربی به صدا درآمده است.

حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: مرکز تجمع نظامیان دشمن صهیونیست را در حومه پادگان شومیرا با موشک و توپخانه هدف قرار دادیم.

اشغالگران ۱۰۴۹ سالخورده فلسطینی را در غزه اعدام کردند

مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه ای از جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در غزه پرده برداشت. این مرکز حقوق بشری بیان کرد: نیروهای اشغالگر دهها سالخورده فلسطینی را در غزه با تیراندازی مستقیم به سمت آنها، اعدام کرده‌اند.

در گزارش این مرکز حقوق بشری همچنین آمده است: بر اساس آماری که نهایی نیست، کشته شدن ۱۰۴۹ سالخورده مرد و زن را طی ۷۶ روز از جنگ غزه ثبت کرده‌ایم.

رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه گرفتار شده است

مجله آمریکایی اینترسپت در گزارشی نوشت: اسرائیل اقدام به کشتار غیرنظامیان و تخریب منازل آنها در غزه می‌کند اما حمله زمینی علیه جنبش حماس در این باریکه تبدیل به باتلاقی برای تل آویو می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به خوبی می‌دانند که اوضاع نظامی بر وفق مراد نیست اما جرأت ندارند این مساله را علنی اعلام کنند.

در این گزارش تاکید شده است: اسراییلِ هسته‌ای دارای جدیدترین سلاح‌ها با حمایت کامل از ابرقدرت‌ها هنوز شدیداً تلاش می‌کند یک پیروزی تاکتیکی در برابر حماس کسب کند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در این خصوص به قلم پل راجرز نوشت: اسرائیل در جنگ علیه حماس شکست می‌خورد اما نتانیاهو و کابینه وی هرگز به این شکست اذعان نخواهند کرد.

راجرز در ادامه نوشت: اسرائیل می‌گوید که جنبش حماس تضعیف شده است اما در واقع این تفکری که ارتش اسرائیل بر پایه آن بنا شده تضعیف شده و شکست خورده است.

فارن افرز آمریکا به قلم دنیل بایمن نوشت: در جریان سفر به تل آویو متوجه شدم که راهبرد اسرائیل در نوار غزه مشخص و تدوین شده نیست بلکه کاملاً سردرگم است.

وی بعد از توضیح علل شکست رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکید کرده است: اسرائیل باید واقعیت را بپذیرد.

«ان بی سی نیوز»: تل آویو در دستیابی به اهداف خود در غزه ناکام مانده است

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» با پخش یک گزارش طولانی تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته است که اهداف خود را در جنگ علیه نوار غزه محقق کند.

در ادامه این گزارش با عنوان «آیا حمله اسرائیل علیه نوار غزه موفقیت آمیز بوده یا شکست خورده است؟» آمده است: اسرائیل تا به امروز در تحقق بسیاری از اهداف اصلی خود که دلیل آغاز جنگ علیه نوار غزه بوده شکست خورده است.

در گزارش مذکور در پاسخ به ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه دستاوردهای میدانی در غزه کسب کرده به نقل از افسران سابق آمریکا و کارشناسان نظامی تاکید شده است: پیشروی ارتش اسرائیل موقت است و هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه جنبش حماس در آستانه یک شکست راهبردی است وجود ندارد.

کارشناسان نظامی در گفتگو با این شبکه آمریکایی تاکید کردند: نیروهای جنبش حماس همچنان مبارزه می‌کنند و رهبران ارشد این جنبش در قید حیات هستند. هنوز ده‌ها اسیر اسرائیلی نزد جنبش حماس بوده و این جنبش همچنان تنها قدرت حاکم بر نوار غزه به شمار می‌رود. این در حالی است که اسرائیل متعهد شده بود جنبش حماس را از بین ببرد. این به معنی شکست اسرائیل است.

مایکل ناگاتا ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که ناظر نیروهای عملیات ویژه در خاورمیانه بوده در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز تصریح کرد: احتمال اینکه اسرائیل بتواند هدف راهبردی خود را یعنی نابودی حماس در نوار غزه محقق کند روز به روز در حال ضعیف شدن است.

یک مسئول صهیونیست بلندپایه در گفتگو با این شبکه آمریکایی تاکید کرد: افزایش تعداد تلفات ما و کاهش احتمال دستیابی به یک نتیجه تعیین کننده باعث خواهد شد که اسرائیل از حملات خود بکاهد. ما به نقطه‌ای رسیده ایم که نمی‌توانیم به شکل کنونی ادامه دهیم.

این مسئول صهیونیست اضافه کرد: ارتش اسرائیل اعلام کرده که ده‌ها تن از فرماندهان نظامی حماس را طی هفته‌های اخیر کشته است اما رئیس جنبش حماس در نوار غزه و فرمانده عالی نظامی این جنبش هنوز زنده هستند. احتمالاً اسرائیلی‌ها به این روند به عنوان یک شکست نگاه کنند.

تشدید حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به جبالیا

ارتش رژیم صهیونیستی حمله‌های توپخانه ای خود را علیه جبالیا شدت داده است به طوری که همزمان با حمله‌های توپخانه ای بمباران این منطقه نیز در دستور کار جنگنده‌های صهیونیست قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی به همراه تجهیزات خود تلاش دارد از جبهه غربی جبالیا وارد این منطقه شود و صدای انفجارهای گسترده و شلیک گلوله در جبالیا به گوش می‌رسد.

خبرنگار شبکه الجزیره همچنین از حمله‌های گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر داد و گفت: این حمله‌ها منطقه بنی سهیلا را به شدت هدف قرار داده است.

حمله‌های توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های جنوب شرق دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را نیز هدف قرار داده است.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله صهیونیست‌ها به غزه

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از بیست هزار نفر عبور کرده است.

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار شهدای حمله‌ها رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۰۰۵۷ و مجروحان به ۵۳۳۲۰ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین بیان کرد: ۳۹۰ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته به شهادت رسیده و ۷۳۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

یک افسر دیگر رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید

ارتش رژیم صهیونیستی از هلاکت و زخمی شدن شماری دیگر از نظامیان خود در جریان درگیری با مبارزان مقاومت در غزه خبر داد. ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک افسر و نظامی دیگر در جریان درگیری با نیروهای مقاومت کشته شده و سه نفر دیگر زخمی شده اند. حال نظامیان زخمی شده وخیم گزارش شده است. هلاکت و زخمی شدن این نظامیان در جریان درگیری‌های شمال و جنوب غزه رخ داده است.

به این ترتیب، شمار نظامیان به هلاکت رسیده رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه به ۴۷۱ نظامی افزایش یافته است.

۹۳ درصد از ساکنان غزه با بحران گرسنگی روبرو هستند

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ۹۳ درصد از ساکنان غزه با بحران گرسنگی بی سابقه روبرو هستند.

در بیانیه سازمان بهداشت جهانی آمده است: غزه با فاجعه امنیت غذایی همراه با خطر گرسنگی که روز به روز گسترش می‌یابد، مواجه است.

تیپ زبده ارتش رژیم صهیونیستی از غزه فرار کرد

سرلشکر فایز الدویری تحلیلگر نظامی گفت: مبارزان فلسطینی در شجاعیه مجدداً تیپ گولانی را وادار به عقب‌نشینی کردند و همانگونه که سال ۲۰۱۴ طعم تلخ شکست را به آن چشاند و ۷۰ نفر از نیروهایش را به قتل رساند، امروز بار دیگر شکست و ذلت را بر آن تحمیل کرد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد: تیپ گولانی به منظور سازماندهی مجدد نیروهایش از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است.

عقب‌نشینی تیپ گولانی در پی ضربات سخت مقاومت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهایش به ویژه در محله شجاعیه انجام گرفته است. رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که تیپ گولانی پس از ۶۰ روز نبرد و متحمل شدن ضربات و تلفات سنگین از نوار غزه عقب‌نشینی کرده است. تیپ گولانی زبده‌ترین نیروی ارتش رژیم صهیونیستی است که اشغالگران اسرائیلی برای رویارویی با مقاومت امید زیادی به آن بسته بودند.

بلومبرگ: ۱۸۰ کشتی مسیر خود را از دریای سرخ تغییر دادند

شبکه آمریکایی بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که حدود ۱۸۰ کشتی کانتینری که برنامه عبور از دریای سرخ را داشتند، مسیر خود را به سوی آفریقا تغییر دادند یا برای جلوگیری از حملات در دریای سرخ متوقف شده و در دریا منتظر هستند تا اوضاع منطقه آرام شود.

در این گزارش آمده است که با تشدید شرایط امنیتی در دریای سرخ و افزایش فشار بر شرکت‌های حمل و نقل دریایی، قیمت حمل و نقل بسیار زیاد شده و این موضوع به نوبه خود تورم را در برخی از کشورهای غربی و اروپایی دامن زده است.

موضع گیری نماینده پارلمان انگلیس درباره جنگ غزه

«کلودیا ویپی»، نماینده پارلمان انگلیس اعلام کرد: از آن جایی که «اسرائیل» مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه شده است، لذا شکایتی را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه خواهیم کرد.

این نماینده پارلمان انگلیس خواستار ایفای نقش فعال‌تر لندن در توقف جنگ غزه شد و گفت: لندن می‌تواند نقش مهمی در برقراری آتش‌بس جنگ غزه داشته باشد و من نمی‌دانم چرا دولت لندن اقدام نتیجه بخشی برای توقف جنگ و برقراری آتش بس در جنگ غزه انجام نمی‌دهد.

به گفته این نماینده پارلمان انگلیس، اکثریت قریب به اتفاق جامعه این کشور خواهان توقف جنگ و آتش بس در غزه هستند، اما مقامات سیاسی به این درخواست هنوز پاسخ نداده‌اند.

منبع: مـهر