امن‌ترین صندلی هواپیما کجاست؟ +آمار مرگ‌ومیر
امن‌ترین صندلی هواپیما کجاست؟ +آمار مرگ‌ومیر

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از afar، اگر ترس از پرواز و هواپیما دارید، ممکن است دنبال این باشید که آیا در واقع امن‌ترین صندلی در هواپیما وجود دارد یا خیر. آیا صندلی پنجره از نظر آماری ایمن‌تر از صندلی راهرو است؟ آیا نشستن در ردیف خروجی یا نزدیک آن کمکی می‌کند؟ و جلو […]

- امن‌ترین صندلی هواپیما کجاست؟ +آمار مرگ‌ومیر

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از afar، اگر ترس از پرواز و هواپیما دارید، ممکن است دنبال این باشید که آیا در واقع امن‌ترین صندلی در هواپیما وجود دارد یا خیر. آیا صندلی پنجره از نظر آماری ایمن‌تر از صندلی راهرو است؟ آیا نشستن در ردیف خروجی یا نزدیک آن کمکی می‌کند؟ و جلو در مقابل عقب هواپیما چطور؟

یکی از کامل‌ترین و پراستنادترین مطالعات در مورد این موضوع، تحقیقات سال ۲۰۱۵ توسط نشریه تایم است، که ۳۵ سال داده‌های جمع آوری شده از پایگاه داده حوادث هواپیما FAA را تجزیه و تحلیل کرده است. گزارشگران حوادثی را بررسی کردند که بازماندگانی در کنار کشته شدگان داشتند، و اطلاعات مربوط به نمودار صندلی در دسترس بود – که باعث شد بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ زیرمجموعه‌ای از ۱۷ پرواز داشته باشند. 

با استفاده از این داده‌ها، تایم گزارش داد که صندلی‌های عقب کمی امن‌تر هستند، با نرخ مرگ و میر ۳۲ درصد، در مقابل ۳۹ درصد در وسط هواپیما و ۳۸ در جلو. با در نظر گرفتن موقعیت در یک ردیف، این مطالعه نشان داد که بهترین شانس زنده ماندن با صندلی‌های وسط عقب (۲۸ درصد مرگ و میر) است، در حالی که بدترین آن‌ها صندلی‌های راهرو در بخش میانی (۴۴ درصد) بود.

البته، احتمال مرگ در یک سانحه هوایی کمتر به محل نشستن شما و بیشتر به شرایط مربوط به سقوط ربط دارد. اگر دُم هواپیما بیشترین ضربه را بپذیرد، ممکن است سرنشینان وسط یا جلو بهتر از مسافران عقب باشند. به همین دلیل FAA و سایر کارشناسان ایمنی خطوط هوایی می‌گویند که واژه امن‌ترین صندلی در هواپیما وجود ندارد.

منبع: اطلاعات انلاین