میزان نوشت: مجید نوری، می‌گوید که محدودیت‌های سوئد علیه حمید نوری افزایش یافته و او در وضعیت دشواری قرار گرفته است.

 

به گزارش زیرنویس، حمید نوری در طول بیش از ۴ سال حبس خود در سوئد با انواع نابرابری، نقض حقوق بشر و محدودیت مواجه بوده است.

این محدودیت‌ها حتی با وجود دادگاه تجدیدنظر هم ادامه یافت. بر اساس قوانین محدودیت‌ها به‌ویژه در زمینه تماس و ملاقات باید برداشته می‌شد، اما همچنان ادامه دارد.

دادگاه تجدیدنظر سوئد نیز به‌تازگی رای نهایی پرونده حمید نوری را صادر کرد که براساس آن حکم حبس ابد این شهروند ایرانی تایید شد.

مجید نوری، فرزند شهروند ایرانی بازداشت شده در سوئد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان معتقد است که مقام‌های سوئد مسیر غلطی را طی کردند.

نوری در بخشی دیگر با اشاره به نامه‌نگاری نرگس محمدی به نخست‌وزیر سوئد، گفت: مشخص نیست که چرا او باید به نخست‌وزیر سوئد نامه بنویسد، در حالی که ما همین درخواست‌ها را داشتیم و انجام نشده است. مقام‌های سوئد گفتند که این موضوع ارتباطی به ما ندارد.

فرزند حمید نوری با تاکید بر اینکه پدرش وضعیت خوبی در بازداشتگاه سوئد ندارد، اظهار کرد: بازداشتگاه پدرم را به‌تازگی تغییر دادند و شرایط دشواری را برای او ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه دادرسی سوئد در پرونده حمید نوری یک‌طرفه بوده است، تاکید کرد: ما بارها گفتیم که از این وضعیت راضی نیستیم اما آنها ملاقات‌ها را محدود و تماس‌ها را قطع کردند.

مجید نوری در پایان گفت: سوئدی‌ها در یک فریب بزرگ که پایانی نیز ندارد، افتاده‌اند.

منبع: خبـرآنلاین