ویرجین گلکتیک در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که این ماموریت که به نام «گلکتیک ۰۶» شناخته می‌شود، برای ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) هدف‌گذاری شده‌ است. براساس این بیانیه، پرواز شامل چهار فضانورد خصوصی است که یکی از تگزاس، یک نفر از کالیفرنیا، یک نفر از اتریش و یک نفر به‌طور مشترک […]

 ویرجین گلکتیک در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کرد که این ماموریت که به نام «گلکتیک ۰۶» شناخته می‌شود، برای ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) هدف‌گذاری شده‌ است. براساس این بیانیه، پرواز شامل چهار فضانورد خصوصی است که یکی از تگزاس، یک نفر از کالیفرنیا، یک نفر از اتریش و یک نفر به‌طور مشترک از اوکراین و کالیفرنیا خواهد بود. اما اسامی این فضانوردان اعلام نشد.

 

مسافران این هواپیما سر از فضا در می‌آورند

 

ویرجین گلکتیک، که بخشی از گروه شرکت‌های ریچارد برانسون است، گردشگران و فضانوردان خصوصی را با سیستم پرتاب هوایی به فضای زیر مداری می‌برد. این سیستم متشکل از یک هواپیمای حامل به‌نام «وی‌ام‌اس ایو» است که هواپیمای فضایی «وی‌ای‌اس یونیتی» را در ارتفاع حدود ۱۵۰۰۰ متری مستقر می‌کند.

 

در گلکتیک ۰۶، یونیتی توسط فرمانده استارکو و خلبان نیکلا پیسایل، و ایو توسط فرمانده مایکل مازوکی و خلبان دن الیکس هدایت خواهد شد.

 

دکتر مهدی جعفری_F پلاس

این شرکت پس از دو سال وقفه برای ارتقای سخت افزارهایش، شش پرواز فضایی را در همین چند ماه به پایان رساند. برخی از این پروازها به گردشگران خصوصی ارائه می‌شد، درحالی‌که برخی دیگر به مشتریان دولتی نیز خدمت‌رسانی می‌کردند. به عنوان مثال، والتر ویلادئی از نیروی هوایی ایتالیا، مأموریت Virtute-۱ ایتالیا را در پرواز فضایی Virgin در ۲۹ ژوئن بر عهده داشت.

 

نمایندگان این شرکت گفته‌اند انتظار می‌رود که ویرجین گالاکتیک هواپیمای یونیتی خود را در سال ۲۰۲۴ پس از یک یا دو پرواز دیگر بازنشست کند. به گزارش اسپیس نیوز، مایکل کولگلازیر، مدیرعامل این شرکت می‌خواهد روی توسعه نسل بعدی هواپیمای فضایی «کلاس دلتا» تمرکز کند که پس از آماده شدن‌ می‌تواند هفته‌ای دو بار پرواز کند.

 

انتظار می‌رود پروازهای آزمایشی خودروهای دلتا در سال ۲۰۲۵، و خدمات عملیاتی کامل آن در سال ۲۰۲۶ آغاز شود. اتفاقاً ناوگان ویرجین فراتر از خط کارمان به طول ۱۰۰ کیلومتر پرواز نمی‌کند که توسط مقامات بین‌المللی به‌عنوان مرز فضا تلقی می‌شود. اما نهادهای ایالات متحده از مرز متفاوتی استفاده می‌کنند؛ ۸۰ کیلومتر، که Virgin مرتباً از آن گذر می‌کند.

 

رقیب اصلی ویرجین گلکتیک در صنعت گردشگری زیرمداری، بلو اوریجین تحت حمایت جف بزوس، پس از شکست ماموریت بدون سرنشین نیو شپرد خود، ۱۵ ماه از پروازها گناره‌گیری کرده‌ بود. اما این شرکت روز سه شنبه با پرتاب نیو شپرد بدون سرنشین به پرواز بازگشت.

دیجیاتو

+