به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سایت اوپتا انالیز به عنوان یک مرجع آنالیز که برخلاف سایر سایت‌ها که تمرکزشان تنها بر روی پنج لیگ معتبر اروپایی است، آمار تمامی ۱۸۳ کشور عضو فیفا و ۴۱۳ لیگ جهان را روزانه ارزیابی می‌کند تا بتواند نگاهی جامع به اطلاعات آماری فوتبال دنیا باشد. همانطور که […]

الهلال .النصر.باشگاهای برتر جهان - الهلال و النصر در جمع ۱۰۰ باشگاه برتر جهان

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، سایت اوپتا انالیز به عنوان یک مرجع آنالیز که برخلاف سایر سایت‌ها که تمرکزشان تنها بر روی پنج لیگ معتبر اروپایی است، آمار تمامی ۱۸۳ کشور عضو فیفا و ۴۱۳ لیگ جهان را روزانه ارزیابی می‌کند تا بتواند نگاهی جامع به اطلاعات آماری فوتبال دنیا باشد.

همانطور که گفته شد این رسانه به منظور به پایان رسیدن سال ۲۰۲۳، صد تیم برتر جهان را در سال ۲۰۲۳ رتبه بندی کرد که در جمع این صد باشگاه برتر دنیا، تنها دو تیم از آسیا حضور دارند!

الهلال عربستان در رتبه ۵۴ این لیست حضور دارد و جایگاهی بالاتر از سویا، فنرباغچه، گالاتاسرای، پالمیراس، رن و ولورهمپتون دارد و طبق رسم هر ساله همچنان از سال ۲۰۱۷ صدرنشین فوتبال آسیا است. پس از این تیم نوبت به النصر عربستان می‌رسد، باشاهی که در سال ۲۰۲۳ با جذب کریستیانو رونالدو در کانون توجهات رسانه‌ها قرار دارد و در سال ۲۰۲۳ توانست، رتبه ۸۷ را در جهان فوتبال به خود اختصاص بدهد تا در رنکینگ جهانی اوپتا آنالیز از تیم‌های سرشناسی، چون لیون، فلامنگو، ریورپلاته، سلتیک و آژاکس جایگاهی بهتر داشته باشد.

از تیم‌های دیگر آسیا باید به الاتحاد رنک ۱۷۶ جهان و سوم آسیا، کاوازاکی ژاپن رنک ۱۸۳ جهان، ویسل کوبه رنک ۱۹۲ جهان اشاره کرد. همچنین در میان تیم‌های ایرانی سپاهان خود را به رتبه ۲۰۱ جهان رسانده است و بهترین شرایط را دارد. استقلال هم در رتبه ۲۲۲ جهان و نهم آسیا ایستاده و پرسپولیس هم با سه پله صعود خود را به رده ۲۵۶ رنکینگ اوپتا آنالیز رسانده است.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا