به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، اگرچه هنوز فرآیند کسب سهمیه پارالمپیک پاریس به اتمام نرسیده و کار ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد که با توجه به سیاست کیفی گرایی کمیته ملی المپیک برای پاریس، بتوان ترسیمی تقریبی از اعزام داشته باشیم. یکی از محور‌های اصلی هم مربوط به ورزش نابینایان و کم […]

- جودو و دوومیدانی بلیت به دست برای پاریس/ گلبال فعلا منتفی شد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، اگرچه هنوز فرآیند کسب سهمیه پارالمپیک پاریس به اتمام نرسیده و کار ادامه دارد، اما به نظر می‌رسد که با توجه به سیاست کیفی گرایی کمیته ملی المپیک برای پاریس، بتوان ترسیمی تقریبی از اعزام داشته باشیم. یکی از محور‌های اصلی هم مربوط به ورزش نابینایان و کم بینایان است که از امید‌های مدال آوری در این رقابتهاست.

 اعزام جودو و دوومیدانی به پاریس قطعی است و در مدال آوری آن‌ها تردیدی نیست. تا کنون نیز میثم بنی طبا، موسی غلامی و وحید نوری در جودو و مهدی اولاد، امیرحسین علیپور، علی پیروج، سجاد نیک پرست، هاجر صفرزاده، سامان پاکباز و امیر خسروانی در دوومیدانی کسب سهمیه کرده اند. البته، این ملی پوشان فقط در یک حالت به پارالمپیک اعزام نخواهد شد که رکورد‌ها و روند عملکرد تمرینی که دارند، افت محسوسی کرده و از مدال فاصله‌ای معنادار داشته باشند.

 تیم ملی گلبال موفق به کسب سهمیه این رویداد شده، اما می‌توان ادعا داشت که هیچ اقبالی برای مدال آوری ندارد. با توجه به شاخص‌های کیفی کمیته، اعزام این تیم منتفی است؛ مگر تصمیم جدیدی گرفته شود. 

 البته، هنوز زمان تا پایان کسب سهمیه‌ها باقیمانده و ممکن است به هر دلیل، تغییراتی صورت گیرد، اما ترسیم کنونی منطبق با شاخص‌ها و اصول کمیته ملی پارالمپیک است.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا