به گزارش زیرنویس، جبارعلی ذاکری اظهار کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد استان دست بخش خصوصی است و تداوم فعالیت آنها در گرو حضور فعال رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در این عرصه است. وی ادامه داد: ۱۰ درصد آزادراه‌های کشور در استان ما است که البته این شبکه راه‌ها ناپیوسته هستند و تکمیل […]

به گزارش زیرنویس، جبارعلی ذاکری اظهار کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد اقتصاد استان دست بخش خصوصی است و تداوم فعالیت آنها در گرو حضور فعال رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در این عرصه است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد آزادراه‌های کشور در استان ما است که البته این شبکه راه‌ها ناپیوسته هستند و تکمیل پروژه‌هایی چون کریدور غرب به شرق موجب تسهیل فعالیت‌های حمل و نقلی استان خواهد شد و ورودی تبریز از غرب و نیز حجم بالای ترافیک بزرگراه شهید کسایی از بزرگترین مشکلات استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای هستند.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: بر اساس داده‌های آماری اتوبان کسایی هفتمین و ورودی غرب تبریز شانزدهمین مسیر پرتردد کشور هستند که نقش عمده‌ای در تصادفات و تلفات جاده‌ای استان دارند و تکمیل آزادراه تبریز – ارومیه تأثیر بسزایی در بهبود این شرایط خواهد داشت.

وی افزود: آزادراه تبریز – مرند – بازرگان نیز دیگر پروژه‌ای است که با تکمیل آن بار ورودی به تبریز از منطقه شمال‌غرب به شدت کاهش می‌یابد و تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه مراغه – هشترود نیز موجب می‌شود شبکه آزادراه‌های آذربایجان‌شرقی بیش از پیش پیوسته شود.

ذاکری خاطرنشان کرد: ۲۹ کیلومتر از آزادراه تبریز – مرند – بازرگان و ۳۷ کیلومتر از آزادراه مراغه هشترود تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: مـهر