جاده ارتباط ما رسانه‌ها با مسئولان ورزشی همیشه یک‌طرفه بوده و دیگر عادت کرده‌ایم که همیشه حرف مردم و نگاه کارشناسان را خطاب به مسئولان منتقل کنیم و انتظار هیچ واکنشی هم نداشته باشیم! حداقل ما به مسئولیت خود عمل کردیم. با همان فرض وقتی فاجعه مدیران ارشد استقلال رخ داد می‌خواستیم بنویسیم که چرا […]

- زشت، مثل اتهام مدیران ارشد استقلال به هم/ یعنی شأن استقلال «دو زار» برای کسی مهم نیست؟

جاده ارتباط ما رسانه‌ها با مسئولان ورزشی همیشه یک‌طرفه بوده و دیگر عادت کرده‌ایم که همیشه حرف مردم و نگاه کارشناسان را خطاب به مسئولان منتقل کنیم و انتظار هیچ واکنشی هم نداشته باشیم! حداقل ما به مسئولیت خود عمل کردیم.

با همان فرض وقتی فاجعه مدیران ارشد استقلال رخ داد می‌خواستیم بنویسیم که چرا کسی برای استقلال اهمیتی قائل نیست؟ چرا کسی نگران شأن این باشگاه میلیون‌ها هوادارش نیست؟ می‌خواستیم بنویسیم که این اتهامات مدیران ارشد استقلال به یکدیگر چقدر زشت است. چه آبرویی از فوتبال ایران در سطح بین‌المللی می‌برد. استقلال یک نام بزرگ و پرطرفدار در همه دنیاست اتفاقات ریز و درشتش را همه رصد می‌کنند. می‌خواستیم بنویسیم اصلا فوتبال هیچ! این فاجعه از بُعد مدیریتی هم قابل بررسی است؛ مگر نه این‌که تمام اعضای هیئت مدیره استقلال را مسئولان دولتی انتخاب می‌کنند؟ مگر نه این‌که این تیم زیرمجموعه وزارت ورزش و ویترین کشور ماست؟ پس چرا آن کسی که به این افراد حکم داده دیگر روی کارشان نظارتی ندارد؟

متاسفانه بحث اختلاف سلیقه و مسائل داخلی و درونی هم نیست. یکی از اعضای هیئت مدیره از وقوع یک «جرم» اطلاع‌رسانی کرده؛ اگر راست بگوید که باید بررسی و با خاطی برخورد شود و اگر دروغ بگوید، به جرم تشویش افکار عمومی و اتهام به افراد، خود قابل پیگرد قانونی است.

و برای اولین بار خوشحالیم که وزارت ورزش به موقع وارد عمل شد؛ به‌موقع البته با استانداردهای کشورمان نه با استانداردهای روز و به‌لحظه! مدتی از این فاجعه مدیریتی می‌گذرد اما به هر حال وزارت ورزش واکنش نشان داد. روابط عمومی وزارت ورزش اعلام کرد: در پی انتشار اخباری در رسانه‌های رسمی کشور با موضوع جعل امضا در فدراسیون فوتبال و یکی از باشگاه‌های مطرح، وزیر به حراست این وزارت‌خانه ماموریت داد تا با پیگیری دقیق، فوری و موشکافانه این اخبار، نسبت به ارائه گزارش برای تصمیم‌گیری اقدام کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده: بر این اساس اگر ادعای جعل امضای دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین امضای عضو هیئت مدیریت باشگاه استقلال صحت داشته باشد، با همکاری مبادی ذیربط به‌طور قاطع با خاطیان برخورد خواهد شد و چنانچه این ادعا صحت نداشته باشد، با افرادی که با صدور نامه‌ها و ارائه این اطلاعات به رسانه‌ها، آرامش ورزش کشور را مورد هدف قرار داده‌اند با قاطعیت برخورد می‌شود.

همیشه از این بی‌تفاوتی و بی‌عملی نزد مسئولان ارشد ورزش گلایه داشتیم. حالا ضمن تشکر از اقدام آن‌ها امیدواریم که با همین صراحت و صلابت نتایج این بررسی اعلام شود. امیدواریم همانطور که وعده داده شده، با خاطی این قضیه برخورد شود. این‌جا دیگر نمی‌توان گفت که یک سوء‌تفاهم رخ داده چون علنا یک عضو هیئت‌مدیره، مدیرعامل و عضو دیگر را به جعل امضا متهم کرده است. آن‌هم نه فقط در یک مورد، دبیرکل فدراسیون هم چنین ادعایی دارد. پس یکی مرتکب تخلف شده حتی اگر اطلاعاتش اشتباه بوده باشد!

باور کنیم که چنین اتهاماتی تاثیر بسیار بدی در سطح جامعه می‌گذارد و اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند. بعد از این دیگر نامه هیچ مدیر و هیچ باشگاهی صددرصد مورد اطمینان نیست و هر کس حق دارد این احتمال را در نظر بگیرد که شاید نامه جعلی باشد! اگر مسئولان ارشد ورزش نتیجه نهایی این بررسی را -که امیدواریم خیلی زود انجام شود- به صراحت رسانه‌ای نکنند، ضربه‌ای که به اعتماد مردم می‌خورد جبران‌ناپذیر خواهد بود.

واکنش باشگاه استقلال در استقبال از این بررسی هم واقعا عجیب است! مدیرانی که برای مدیریت در این مجموعه انتخاب شده‌اند چرا باید کاری کنند که مقام بالاتر وارد عمل شود؟ و بدتر این‌که از این ورود خوشحال هم باشند، انگار نه انگار که این ورود نشانه قطعی و مسلم ضعف آن‌ها در مدیریت است و بس!

در همین ارتباط بخوانید: مدیرانی که استقلال را خلع سلاح کردند/ تاکتیک «آدرس غلط» از دسترس نکونام خارج شد!

منبع: خبـر ورزشی