به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، الموگ گولدشتاین اسیر آزاد شده اسرائیلی از خوش‌رفتاری مبارزان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش با خود و خانواده اش خبر داده و گفت که آنها آمادگی داشتند که برای حفاظت از این زن و سه فرزندش در برابر موشک باران ارتش اسرائیل، جان خود […]

به گزارش زیرنویس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، الموگ گولدشتاین اسیر آزاد شده اسرائیلی از خوش‌رفتاری مبارزان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش با خود و خانواده اش خبر داده و گفت که آنها آمادگی داشتند که برای حفاظت از این زن و سه فرزندش در برابر موشک باران ارتش اسرائیل، جان خود را فدا کنند.

این خانواده ۴ نفره که به مدت ۵ هفته در یکی از ساختمان‌های غزه در اختیار نیروهای حماس بودند که در جریان توافق تبادل اسرا در روزهای آتش بس موقت آزاد شدند.

گولدشتاین به همراه دخترش در گفتگو با شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی تاکید کردند: نیروهای قسام با جان خود از ما در برابر موشک باران محافظت می‌کردند. ما برای آنها بسیار مهم بودیم. حتی وقتی که از آنها سوال می‌کردیم که آیا می‌خواهند ما را بکشند، پاسخ آنها این بود که ما تا زمان مرگ، اجازه کشته شدن شما را نمی‌دهیم.

این زن ساکن سرزمین‌های اشغالی می‌افزاید: آنها بسیار به ما نزدیک بودند و هرگز ما را تنها نمی‌گذاشتند و من این نگرانی را در هر لحظه داشتم که عناصر ارتش اسرائیل برای نجات ما اقدام کنند؛ من از این موضوع می‌ترسیدم!

وی در مورد گذراندن زمان اسارت خود در این مدت گفت: من با فرزندانم بازی می‌کردم و دخترم همیشه ورزش می‌کرد و کسی مانع وی نمی‌شد.

وی افزود: آنها برای زن احترام قائل هستند، زن در میان آنها مقدس است و نباید به وی بی احترامی شود، زن برای آن‌ها مانند ملکه است.

وی در خصوص پسران کوچک خود گفت که آنها دائماً بازی می‌کردند و نقاشی می‌کشیدند، حتی نگهبانان به آنها نوعی کارت بازی یاد داده بودند.

دختر این خانوده که به نظر می‌رسد از رفتار محبت‌آمیز نیروهای حماس بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته است، در این گفتگو تصریح کرد: من ابتدا تصور می‌کردم که باید در زندانی با دستان بسته در غزه باقی بمانیم یا تا پایان عمر در آنجا مجبور به زندگی شویم.

وی در ادامه گفت: آنها حتی یک نام زیبای عربی برای من انتخاب کرده بودند و من را سلسبیل می‌نامیدند. نام سلسبیل نام زیبایی بود که در قرآن هم آمده است و به معنای آب گوارا است.

گولدشتاین در این گفتگو تصریح کرد: من نگران این بودم که آزادی ما چندین سال طول بکشد اما در نهایت در جریان توافق تبادل اسرا آزاد شدیم.

منبع: مـهر