به گزارش زیرنویس، کامبیز مالکی زاده رئیس بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: حدود ساعت ۹:۴۵ صبح امروز جسد یکی از خدمه مفقودین(تبعه هندی) کشتی غرق شده پیدا و‌ خارج سازی شد. وی افزود: صبح امروز ، سوم دی ماه  با هماهنگی و نظارت کامل اداره ایمنی و حفاظت بندر خرمشهر یک تیم غواصی به […]

به گزارش زیرنویس، کامبیز مالکی زاده رئیس بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: حدود ساعت ۹:۴۵ صبح امروز جسد یکی از خدمه مفقودین(تبعه هندی) کشتی غرق شده پیدا و‌ خارج سازی شد.

وی افزود: صبح امروز ، سوم دی ماه  با هماهنگی و نظارت کامل اداره ایمنی و حفاظت بندر خرمشهر یک تیم غواصی به محل حادثه اعزام شده بود. 

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: این تیم از طریق بندر اروندکنار به سمت محل حادثه حرکت و عملیات جستجو را آغاز کرد و در حال حاضر به دنبال سایر مفقودین هستند.

بر اساس اطلاع واصله، بندر خرمشهر علائم کمک ناوبری را از طریق بندر اروند کنار به محل حادثه اعزام کرد تا این علائم بر روی شناور مغروقه نصب شود.

این علائم با هدف پیشگیری از برخورد دیگر شناورها بر روی شناور مغروقه نصب می‌شود.

حادثه

بیز مالکی‌زاده مدیر کل بندر و دریانوردی آبادان اظهار داشت: این کشتی باری ۷ خدمه داشت که پس از وقوع حادثه ۴ نفر توسط شناورهای صیادی نجات یافتند اما ۳ خدمه دیگر شامل ۲ تبعه هندی و یک ایرانی مفقود شدند.

وی افزود: تیم جستجوی و نجات دریایی بندر آبادان و اروندکنار، بندر خرمشهر، نیروی دریایی سپاه و غواصان در حال امدادرسانی هستند.

مالکی‌زاده افزود: محل این حادثه حدود هفت مایل تا بندر اروندکنار فاصله دارد کشتی فلزی حادثه دیده، بندر خرمشهر را به مقصد کویت ترک کرده بود.

مالکی‌زاده گفت: برای جلوگیری از برخورد دیگر شناورها به کشتی حادثه‌دیده پیام اولیه به صورت زبان فارسی و زبان انگلیسی به طور مکرر از مرکز جستجو و نجات فرعی بندر اروندکنار بر روی کانال ۱۶ بی سیم دریایی قرائت می‌شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی آبادان افزود:در حال حاضر نیز شناورهایی به منظور جلوگیری از برخورد دیگر شناور به کشتی غرق شده در محل محل حادثه حضور دارند و علت این حادثه در دست بررسی است.

منبع خبر: رکنـا