به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مجوز واردات خودرو توسط ملی‌پوشان که به عنوان پاداش صعود به جام جهانی به آن‌ها اعطا شده بود، حواشی مختلفی را به دنبال داشت و باعث دلخوری شدید ملی‌پوشان شد. محمدحسین میثاقی شب گذشته در برنامه فوتبال برتر به این موضوع […]

انتقاد عجیب مجری فوتبال برتر از لغو مجوز واردات خودرو ملی پوشانبه گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو مجوز واردات خودرو توسط ملی‌پوشان که به عنوان پاداش صعود به جام جهانی به آن‌ها اعطا شده بود، حواشی مختلفی را به دنبال داشت و باعث دلخوری شدید ملی‌پوشان شد.

محمدحسین میثاقی شب گذشته در برنامه فوتبال برتر به این موضوع پرداخت و گفت: پاداش بازیکنان باید پاداش صعود به جام جهانی باشد، چون کاری که تیم اسکوچیچ کرد، کار باارزشی بود. ما در شرایط سختی بودیم و باید n بازی از n بازی موردنظرمان را می‌بردیم و فرصت یک اشتباه و مساوی را هم نداشتیم. بچه‌ها و کادر زحمت کشیدند و بردیم و به جام جهانی رفتیم. پاداش، باید پاداش صعود باشد، اما در این پاداش، پاداش حضور هم بود، چون کسانی هم که حضور داشتند، در این پاداش بودند.

او با انتقاد از اعطای این پاداش به بازیکنان تیم ملی ادامه داد: از ابتدا ما گفتیم کاری که شما انجام می‌دهید، غیرقانونی و خلاف است، در حالی که شما می‌توانید شأن بازیکن را نگه دارید و بازیکن را تبدیل به دلال ماشین نکنید که برود ماشین بخرد و بیاورد و بفروشد یا حواله بفروشد. بگویید. اصلا بگویید نفری ۵۰۰ هزار دلار برای صعود به جام جهانی در آن شرایط سخت گذاشته‌ایم. البته از الان به بعد که صعود دستاورد خاصی محسوب نمی‌شود. یا همین الان بگویید ما ۵۰۰ هزار دلار برای قهرمانی جام ملت‌ها می‌گذاریم؛ هیچ مشکلی وجود ندارد. این دستاورد و صعود به فینال و قهرمانی و امید و شوری که هدف اصلی ورزش است، بسیار ارزشمند است و کشورمان، ورزش قوی می‌خواهد، شما می‌توانید این کار را بکنید و هیچکس هم مشکل و مخالفتی ندارد. اما وقتی شما یک کاری را که از نظر قانونی خلاف است، مثل این است که شما به یک نفر بگویید اگر این کار را بکنی، جایزه‌اش این است که می‌توانی چراغ قرمز رد کنی. معلوم است که این پاداش، مشکل ایجاد می‌کند، مثل مشکلی که الان به وجود آمده است.

مجری برنامه فوتبال برتر با اشاره به ضرر و زیان بازیکنان تیم ملی عنوان کرد: حالا از این سمت دیوان عدالت اداری مجوز خودرو را لغو می‌کند و از آن طرف بازیکن هزینه هم کرده است. شما فکر کنید چند ده هزار دلار هزینه کرده و ماشین را خریده و آورده است. این اتفاقات و ناهماهنگی‌ها به‌خاطر تصمیم اشتباه اولیه است. شما تصمیمی گرفتید که بقیه رشته‌ها از فوتبال زده شوند و بسیاری نظر منفی بگویند.

او سپس به گلایه سایر ورزشکاران از پاداش در نظر گرفته شده برای بازیکنان تیم ملی اشاره کرد و گفت: هرچند من همین الان هم می‌گویم دلیلی وجود ندارد که دستاورد در رشته‌های ورزشی پاداش مساوی داشته باشد. معمولا تراکنش‌ها و چرخش مالی در هر رشته، با توجه به نگاهی است که در آن رشته وجود دارد. میزان توجه مشخص می‌کند که چه عددی در قرارداد‌ها و پاداش و … پرداخت شود. البته المپیک فرق می‌کند و اگر همین الان ۵۰۰ هزار برای طلای المپیک منطقی است. شما یک پاداش بی‌نظیر برای طلای المپیک پاریس بگذار؛ این کار خیلی درست است و همه کشور‌ها انجام می‌دهند. ولی این روند که از ابتدا غلط بود، به اینجا کشیده شده و همه را هم سر حسین کنعانی می‌ریزند. این بنده خدا صحبت می‌کند و کمی هم چیز‌هایی که نباید بگوید می‌گوید، چون بعد از مصاحبه فکر می‌کند. دلیل نمی‌شود همه چیز را گردن حسین کنعانی بیندازند و در تیم ملی و باشگاه نسبت به او موضع بگیرند.

او تاکید کرد: از ابتدا مشکلی وجود داشته و باید شیک‌تر و محترم‌تر می‌گفتند شما رفتی جام جهانی و تلاش کردی و مردم شاد شدند و این هم پاداش صعودت به جام جهانی در آن شرایط سخت است، چون حضور در جام جهانی که به آن شکل بود. همین الان برای المپیک پاریس برای ورزشکاران دیگر و برای جام ملت‌ها برای تیم ملی فوتبال یک عددی را مشخص کنید و هیچ مشکلی ندارد، اما وقتی یک کاری که قانونا خلاف است، به عنوان پاداش به کسی می‌دهید، این اتفاق میفتد. الان فدراسیون فوتبال هم تلاش می‌کند که رایزنی کند تا بچه‌ها بتوانند عددی را که پرداخت کردند، دریافت کنند و بتوانند پاداشی بگیرند و عدد درست و حسابی را داشته باشند تا متاسفانه این اتفاق عجیب و غریب و فکر اولیه‌ای که باید می‌شده و نشده، درست شود و تیم‌مان با شرایط خوبی به جام ملت‌ها برود تا فینال صعود کند و برای قهرمانی بجنگد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا