به گزارش زیرنویس از سمنان، ️غلامعلی محمدی در شورای قضایی استان سمنان گفت: باز اجتماعی سازی و بازسازگار کردن زندانیان در دستور کار است و با همین رویکرد اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها در حال انجام است . محمدی با تأکید بر لزوم حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان تصریح کرد: موضوع مهارت […]

به گزارش زیرنویس از سمنان، ️غلامعلی محمدی در شورای قضایی استان سمنان گفت: باز اجتماعی سازی و بازسازگار کردن زندانیان در دستور کار است و با همین رویکرد اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها در حال انجام است .

محمدی با تأکید بر لزوم حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان تصریح کرد: موضوع مهارت آموزی و اشتغال پایدار زندانیان در چرخه اصلاح و تربیت، تأثیرگذارترین مسئله است و در این زمینه اداره کل زندان‌های استان سمنان  به ویژه در حوزه مولد سازی اموال و دارایی‌های خود بسیار موفق عمل کرده است.

محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز با اشاره به تعامل مناسب قضایی در این استان تصریح کرد: آزادی ۲۹ درصد از مجموع زندانیان ورودی به زندان‌ های این استان در ۹ ماهه امسال نمونه‌ای از این دستاورد هاست.

امید کهربایی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان نیز  به اشتغال بیش از یک هزار زندانی در زندان‌های استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۰ نفر از زندانیان استان سمنان از پابند الکترونیک استفاده می‌کنند و همچنین ۲۰۰ پابند الکترونیک در انبار‌های استان سمنان برای استفاده محکومان قضایی مشمول آماده است.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار سمنان، بازدید از زندان و افتتاح پروژه‌های عمرانی و اشتغال، شرکت در مراسم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و توزیع بسته معیشتی بین خانواده زندانیان نیازمند از برنامه‌های رئیس سازمان زندان‌ها در سفر یک روزه وی به سمنان است.

حسن رستم زاده/سمنان

 

منبع خبر: رکنـا