به گزارش زیرنویس، سردار سیدموسی حسینی افزود: در راستای اجرای طرح‌های تشدید مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی و کسب خبری مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی در شهرستان کلاردشت موضوع در دستور کار مأموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت. جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با راه‌اندازی […]

به گزارش زیرنویس، سردار سیدموسی حسینی افزود: در راستای اجرای طرح‌های تشدید مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی و کسب خبری مبنی بر تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی در شهرستان کلاردشت موضوع در دستور کار مأموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: با راه‌اندازی گشت مشترک با عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر سازمان‌های مربوطه، مأموران موفق به شناسایی زمین‌های شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

سردار حسینی در ادامه تصریح کرد: در این عملیات ۶۵ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی، ارزش زمین‌های رها سازی را برابر نظر کارشناسان بالغ بر هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: در این رابطه ۸ پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع شد.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

منبع: مـهر