زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه نیروهای مقاومت فلسطین چه در شمال نوار غزه و چه در کرانه باختری عناصر صهیونیست را هدف قرار داده و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند. درگیری شدید درجبالیا میان مبارزان مقاومت و اشغالگران منابع […]

زیرنویس، گروه بین الملل: همزمان با تشدید حمله‌های هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه نیروهای مقاومت فلسطین چه در شمال نوار غزه و چه در کرانه باختری عناصر صهیونیست را هدف قرار داده و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

درگیری شدید درجبالیا میان مبارزان مقاومت و اشغالگران

منابع فلسطینی از درگیری شدید میان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در جبالیا در شمال غزه خبر دادند.

هشدار سخنگوی انصارالله یمن درباره شعله ور شدن درگیری در دریای سرخ

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در سخنانی توضیحاتی را در خصوص انفجار موشک در اطراف یک کشتی گابونی ارایه کرد.

عبدالسلام گفت: در جریان عملیات شناسایی نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ، یک ناو جنگی آمریکایی به شکل جنون آمیز و به صورت بی‌هدف به سوی این نیروها آتش گشود.

وی افزود: یکی از موشک‌هایی که این ناو آمریکایی شلیک کرد نزدیک یک کشتی وابسته به کشور گابون منفجر شد. این کشتی از بندرهای روسیه آمده بود و به سوی جنوب دریای سرخ در حرکت بود.

عبدالسلام ادامه داد: تاکید می‌کنیم که تهدید دریانوردی بین‌المللی ناشی از نظامی‌سازی دریای سرخ از سوی آمریکا و شرکای آن است. اگر آمریکا و هم‌پیمان‌های آن به زورگویی‌های خود ادامه بدهند دریای سرخ به میدان درگیری مبدل خواهد شد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: کشورهایی که در کرانه‌های دریای سرخ حضور دارند باید ماهیت خطرهایی را که امنیت ملی آنان را تهدید می‌کند درک کنند.

یک افسر دیگر صهیونیست در غزه به هلاکت رسید

منابع صهیونیست از هلاکت یک افسر دیگر ارتش این رژیم در غزه خبر دادند تا شمار نظامیان کشته شده اشغالگران از روز گذشته تاکنون به ۱۵ نظامی و از ابتدای حمله زمینی به ۱۵۴ نفر برسد.

کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی دیگر صهیونیست در غزه

گردانهای قسام گروهی ۱۰ نفره از نیروهای کماندوی ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل ساختمانی در منطقه جحر الدیک در مرکز نوار غزه با راکت ضدزره TBG و راکت ضداستحکامات هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

قسام یک سرگرد صهیونیست را هدف قرار داد

گردانهای قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد: مبارزان قسام سه نظامی صهیونیست را که درجه یکی از آنها سرگرد است، در منطقه القصاصیب در اردوگاه جبالیا در شمال غزه شکار کردند.

حمله سنگین توپخانه رژیم صهیونیستی به بیت حانون

رژیم صهیونیستی طی دقایق اخیر ۵۰ گلوله توپ به بیت حانون در شمال غزه شلیک کرد.

هلاکت ۶ نظامی صهیونیست به دست مبارزان قسام

گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس از کشته شدن ۶ نظامی صهیونیست و زخمی شدن دو نفر دیگر در جریان انفجار مین ضدنفر در مسیر نظامیان اشغالگر در منطقه جحر الدیک خبر داد.

سرایا القدس از حمله خمپاره ای به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست و تجهیزات جنگی آنها در شهر رفح خبر داد.

شمار شهدای رسانه در جنگ غزه به ۱۰۳ نفر رسید

قسام یک سرگرد صهیونیست را هدف قرار داد

منابع محلی گزارش دادند که دو خبرنگار دیگر فلسطینی در جریان جنگ غزه به شهادت رسیده اند.

به گزارش زیرنویس به نقل از رسانه‌های فلسطینی، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که بر اثر بمباران منزل خانواده الزیتونیه در شهر غزه، محمد یونس الزیتونیه مهندس صداگذاری در رادیو الرای و محمد عبدالخالق العف عکاس این مؤسسه رسانه‌ای به شهادت رسیدند.

با شهادت این دو نفر، شمار شهدای اصحاب رسانه از آغاز جنگ در غزه به ۱۰۳ نفر افزایش یافت.

آمار جدید شهدا و مجروحان حمله رژیم صهیونیستی به غزه

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار شهیدان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۰ هزار و ۴۲۴ و زخمی‌ها به ۵۴۰۳۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

طبق گزارش این وزارتخانه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ نفر در غزه شهید و ۳۸۴ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این درحالی است که بمباران شمال غزه همچنان ادامه دارد.

منابع خبری از بمباران شدید منطقه الصفطاوی در شمال غزه خبر دادند.

کابوس «شنبه سیاه» برای رژیم صهیونیستی تکرار شد

روزنامه عبری زبان معاریو با اشاره به درگیری های روز گذشته در نوار غزه از آن به عنوان شنبه سیاه یاد کرد؛ تعبیری که پیش از این برای آغاز عملیات طوفان الاقصی در تاریخ ۷ اکتبر و در روز شنبه از سوی نیروهای فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی استفاده شده بود.

روزنامه معاریو در این خصوص نوشت: درگیری های شنبه سیاه در نوار غزه به کشته شدن ۱۳ افسر و سرباز و تعداد زیادی زخمی انجامید که حال شش نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

این در حالی است که آمار غیر رسمی و واقعی تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که ارتش این رژیم در سایه سانسور شدید اعلام می کند.

رسانه های عبری زبان ساعتی قبل اذعان کردند: شاهد بدترین و سخت ترین آخر هفته از آغاز عملیات زمینی ارتش اسراییل علیه نوار غزه تاکنون هستیم.

این رسانه‌ها تصاویری از هشت افسر و نظامی صهیونیست که طی روز گذشته در نبرد زمینی غزه در جبهه جنوبی و مرکزی، به هلاکت رسیده اند را منتشر کردند.

منابع عبری همچنین جزئیات کشته شدن این ۸ افسر و نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت فلسطین در نوار غزه را منتشر کردند.

این منابع تاکید کردند که ۴ نفر از این نظامیان بر اثر اصابت موشک ضدزره به یک دستگاه نفربر زرهی در جنوب نوار غزه کشته شدند. همچنین دو نظامی دیگر نیز بر اثر انفجار منزلی در مرکز نوار غزه کشته شدند.

دو نظامی دیگر هم بر اثر انفجار یک جیپ نظامی از نوع هامر در مرکز نوار غزه به قتل رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی ۱۲ ساعت گذشته به کشته شدن ۱۳ نفر از نیروهای خود در نوار غزه اعتراف کرده است.

کابوس «شنبه سیاه» برای رژیم صهیونیستی تکرار شد

یک سایت آمریکایی اذعان کرد؛ شکست ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

سایت آمریکایی «The War Zone» که در زمینه مسایل نظامی فعالیت می کند در گزارشی نوشت: عملیات «نگهبانان سعادت» به رهبری آمریکا در دریای سرخ از شکاف های گسترده و متعددی رنج می برد. این در حالی است که حمله های پهپادی کشتی ها را در دریای هند به دور از سواحل یمن هدف قرار داده است.

در این گزارش آمده است: تعدادی از کشورهایی که برای پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده اند تنها چند تن از نیروهای خود را اعزام خواهند کرد و این مساله به ویژه در شرایط کنونی مشکل ساز شده است. این در حالی است که اسپانیا، ایتالیا و فرانسه با درخواست آمریکا مبنی بر اینکه کشتی های این کشورها تحت فرماندهی نیروی دریایی آمریکا قرار بگیرند مخالفت کرده اند.

سایت آمریکایی مذکور به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: اسپانیا اعلام کرده که تنها با عملیات به رهبری ناتو یا اتحادیه اروپا موافقت خواهد کرد. این مخالفت کشورهای مذکور با قرار گرفتن تحت فرماندهی آمریکا یک مشکل بزرگ ایجاد کرده چرا که این کشورهای عضو ناتو کشتی ها و نیروی دفاع هوایی قدرتمند در اختیار دارند.

این سایت در ادامه تصریح کرد: ایجاد هرگونه ائتلاف چند ملیتی برای اجرای چنین عملیاتی به هیچ عنوان کار آسانی نیست و این مخالفت ها میان نزدیک ترین همپیمانان آمریکا قطعاً شکست و ناکامی به شمار می رود. این در حالی است که دامنه تهدیدات علیه کشتی رانی از تنگه باب المندب و اطراف آن فراتر رفته است.

پیش از این روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داده بود که بعید است هیچ کشوری در منطقه تمایلی به ارتباط با آمریکا و ورود به یک ماجرای نظامی جدید در سایه حمایت های واشنگتن از رژیم صهیونیستی داشته باشد.

در حالی که چند روز قبل واشنگتن از تشکیل ائتلاف دریایی با مشارکت ۱۰ کشور از جمله انگلیس، بحرین، کانادا، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، سیشل و اسپانیا در مقابله با تهدیدات ارتش یمن در دریای سرخ خبر داده بود اینک منابع خبری از فروپاشی گام به گام ائتلاف نظامی با کناره‌گیری متحدان آمریکا از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خبر می‌دهند.

شکست ائتلاف دریایی آمریکا علیه یمن

رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند: در سخت‌ترین روزها از آغاز عملیات علیه غزه تاکنون هستیم

رسانه های عبری زبان اذعان کردند: شاهد بدترین و سخت ترین آخر هفته از آغاز عملیات زمینی ارتش اسراییل علیه نوار غزه تاکنون هستیم.

این رسانه های صهیونیستی اضافه کردند: چهار تن از نیروهای تیپ هفت با شلیک آر پی جی در نوار غزه کشته شدند. ۲ نیروی ذخیره نیز با انفجار یک بمب و ۲ تن دیگر در جریان انفجار یک خانه بمب گذاری شده کشته شدند.

رسانه های عبری زبان اضافه کردند: آنچه که در غزه در حال رخ دادن است یادآور جنگ جنوب لبنان است. از آغاز عملیات زمینی ارتش اسراییل علیه نوار غزه تاکنون ۱۵۲ نیرو کشته شده اند.

گردان‌های قسام بامداد امروز اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی به شدت با عناصر صهیونیست که در محور مشترک میان جبالیا و اردوگاه این منطقه در شمال نوار غزه نفوذ کرده درگیر شده‌اند.

این گردان‌ها تاکید کرد که رزمندگان فلسطینی با استفاده از سلاح‌های سنگین و متوسط عناصر صهیونیست را هدف قرار داده‌اند.

در جریان عملیات مذکور نیروهای فلسطینی در محور مشترک جبالیا تعدادی از عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز به شدت زخمی شدند.

گردان‌های قسام روز گذشته نیز اعلام کرد که ۴ خودرو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه جحرالدیک در مرکز نوار غزه در کمین خود گرفتار کرده است.

در سخت‌ترین روزها از آغاز عملیات علیه غزه تاکنون هستیم

هلاکت ۴۸۵ نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه / آماری که سانسور می‌شود

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه ۴۸۵ نظامی صهیونیست کشته شده اند. ارتش رژیم صهیونیستی شمار کشته‌ها از آغاز حمله زمینی به غزه را هم ۱۵۸ نفر اعلام کرد.

این در حالی است که منابع موثق میدانی وابسته به مقاومت فلسطین و حتی برخی منابع مستقل رسانه ای اسرائیلی نیز این آمار را بسیار بالاتر از میزان اعلام شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی می دانند.

هلاکت ۴۸۵ نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه/ آماری که سانسور می‌شود

تشدید موج حمله‌های هوایی و توپخانه ای علیه نوار غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله‌های خود را علیه منطقه‌های مسکونی در نوار غزه تشدید کرده اند به طوری که منازل مسکونی در اطراف خیابان الحاووز واقع در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع انفجارهای بسیار شدید در مناطق جنوبی استان الوسطی نوار غزه حکایت دارد. جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی غرب شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را در هم کوبیدند.

تشدید بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز شرق استان الوسطی را هدف حمله‌های خود قرار داد. شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که در جریان بمباران منازل مسکونی در محله تل السلطان واقع در غرب رفح تعدادی از غیرنظامیان بی گناه فلسطینی به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منطقه‌های شرقی دیرالبلح را نیز گلوله باران کردند.

عملیات موفق رزمندگان فلسطینی علیه اشغالگران در محور جبالیا

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین به نبرد زمینی خود با اشغالگران متجاوز در محورهای مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند. گردان‌های قسام اعلام کرد که رزمندگان فلسطینی به شدت با عناصر صهیونیست که در محور مشترک میان جبالیا و اردوگاه این منطقه در شمال نوار غزه نفوذ کرده درگیر شده اند.

این گردان‌ها تاکید کرد که رزمندگان فلسطینی با استفاده از سلاح‌های سنگین و متوسط عناصر صهیونیست را هدف قرار داده اند.

در جریان عملیات مذکور نیروهای فلسطینی در محور مشترک جبالیا تعدادی از عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز به شدت زخمی شدند.

افزایش تعداد شهدای خبرنگار در نوار غزه

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه شهادت احمد جمال المدهون معاون مدیر خبرگزاری الرای فلسطین را تسلیت گفت. المدهون در جریان بمباران شب گذشته نوار غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این نهاد دولتی در نوار غزه تاکید کرد که با شهادت جمال المدهون تعداد شهدای خبرنگار و اصحاب رسانه در جریان حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه این باریکه به ۱۰۱ تن افزایش یافته است.

تشدید بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

روز گذشته دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرده بود از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۱۰۰ خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

این نهاد تاکید کرده بود که با شهادت «محمد ابو هویدی» خبرنگار فلسطینی در بمباران منطقه الشجاعیه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی شمار خبرنگاران شهید در غزه به ۱۰۰ نفر رسید.

حمله به کرانه باختری و شلیک مستقیم به سمت خبرنگاران

از سوی دیگر نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی طی ساعت‌های بامداد و صبح امروز به صورت گسترده به منطقه‌های مختلف کرانه باختری حمله کردند. این اشغالگران به منطقه سعیر واقع در شمال الخلیل یورش برده و اقدام به بازداشت تعدادی از فلسطینی‌ها کردند.

روستای کرمه واقع در جنوب الخلیل نیز شاهد حمله نظامیان صهیونیست بود.

این عناصر صهیونیست به منطقه الشیوخ واقع در شمال الخلیل نیز تجاوز کردند. شبکه «الجزیره» نیز خبر داد که اشغالگران به منطقه «المساکن» در شرق شهر نابلس نیز حمله کردند.

منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران مستقیماً به سمت خبرنگاران در محله شمالی طولکرم شلیک می‌کنند. همچنین بولدوزرهای ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب خط اصلی انتقال آب اردوگاه نور شمس کردند.

تشدید بمباران منازل مسکونی در نوار غزه

هدف قرار گرفتن متجاوزان توسط نیروهای مقاومت در طولکرم

در همین خصوص سایت شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر «طولکرم» در کرانه باختری جوانان فلسطینی برای جلوگیری از پیشروی این عناصر با سلاح گرم با آنها درگیر شدند.

بر این اساس، در جریان درگیری‌های مسلحانه در حوالی اردوگاه «نور شمس» در طولکرم، فلسطینی‌ها خودروهای اشغالگران را با تجهیزات انفجاری هدف قرار دادند.

در این گزارش آمده است که جوانان فلسطینی در طولکرم، تایرها و لاستیک‌ها را آتش زدند تا عملکرد پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان شهر را مختل کنند.

هلاکت تعداد دیگری از اشغالگران در نوار غزه

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت تعداد دیگری از عناصر متجاوز در درگیری‌های زمینی در نوار غزه اذعان کردند.

در این گزارش آمده است که دست کم هشت نظامی صهیونیست در درگیری‌های جنوب و مرکز نوار غزه به هلاکت رسیده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که شش نظامی صهیونیست دیگر در جریان این درگیری‌ها به شدت زخمی شده و حال آنها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته اذعان کرده بود که در نبردهای زمینی ۲۴ ساعت گذشته در غزه میان نظامیان صهیونیست و مبارزان مقاومت، ۴۴ نظامی ارتش این رژیم زخمی شده‌اند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۱۰ نفر از این نظامیان زخمی‌شده، با آسیب‌هایی جدی و خطرناک روبرو هستند.

کمی پیش‌تر نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۳۰۰۰ نفر از نظامیان صهیونیست زخمی‌شده در جنگ غزه به عنوان معلولان دائمی در ارتش این رژیم طبقه‌بندی شده‌اند.

در حال تکمیل

منبع: مـهر