حامد دائمی در حاشیه جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امام خمینی (ره) توجه به محرومان جامعه را در اولویت برنامه‌های انقلاب قرار داد و بر همین اساس در ۲۱ فروردین سال ۵۸ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا نهاده شد. دائمی با اشاره به اینکه پیشرفت و […]

حامد دائمی در حاشیه جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امام خمینی (ره) توجه به محرومان جامعه را در اولویت برنامه‌های انقلاب قرار داد و بر همین اساس در ۲۱ فروردین سال ۵۸ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنا نهاده شد.

دائمی با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی را باید از روستا آغاز کرد و این یک راهبرد است، افزود: در حوزه تأمین زمین در روستاها و تخصیص کاربری‌ها برای افزایش تولیدات روستاها را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی روستاها بستر توسعه روستایی است، ادامه داد: استان گیلان دارای ۲۰۶۰ روستای دارای جمعیت ۲۰ خانوار به بالا است که از این تعداد ۲۰۲۰ روستا دارای طرح هادی مصوب می‌باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستاها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند، اضافه کرد: توسعه فضای ورزشی و آموزشی در روستاها سبب ماندگاری مردم در روستاها می‌شود و نباید از آن غفلت کرد.

دائمی تصریح کرد: به منظور بهبود وضعیت روستاها و ارتقای سطح درآمد، کیفیت زندگی روستاییان، کشاورزان و کاهش نابرابری‌های موجود بین جامعه روستایی و در اجرای جز ۵ بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه جلسات کمیته تصویب طرح هادی روستاها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود، ادامه داد: بازنگری طرح‌های هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم‌کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه که به دبیری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان و با حضور اعضای کمیته تصویب استان برگزار شد طرح هادی روستاهای بالا گزافرود، کلن کلایه، کیاسرا (شهرستان رودسر) بیجارپس (شهرستان رشت) و روشنده (شهرستان رضوانشهر) بررسی و به تصویب رسیدند.

منبع: مـهر