به گزارش زیرنویس، عبدالله شمس ناتری یکشنبه شب افزود: با اینکه آتش سوزی جنگل در منطقه ای معروف به ” وسکانو” حوالی روستای ” برار ” ۲ ساعت پیش مهار و خاموش شده بود اما به تازگی در تماس تلفنی دهیار این روستا مبنی بر آتش سوزی دوباره جنگل این منطقه، نیروهای یگان حفاظت به […]

به گزارش زیرنویس، عبدالله شمس ناتری یکشنبه شب افزود: با اینکه آتش سوزی جنگل در منطقه ای معروف به ” وسکانو” حوالی روستای ” برار ” ۲ ساعت پیش مهار و خاموش شده بود اما به تازگی در تماس تلفنی دهیار این روستا مبنی بر آتش سوزی دوباره جنگل این منطقه، نیروهای یگان حفاظت به همراه دیگر نیروهای مردمی عازم محل وقوع آتش سوزی شدند.

آتش سوزی امروز به سه هزار متر مربع رویشگاه های جنگلی از نوع گونه های ” راش ” ، ” بلوط ” و بوته میوه های جنگلی ” ولیک ” بخش،مرزن آباد خسارت زد و سبب سوزاندن این گونه ها شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس با ابراز نگرانی از وزش شدید باد در ارتفاعات جنگلی گفت: در شرایط این آب و هوایی روند اطفای حریق را برای نیروهای یگان حفاظت این نهاد سخت کرده است.

هواشناسی مازندران هم روز گذشته با پیش‌بینی عبور امواج تراز میانی جو و شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم درباره وزش باد شدید و احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان هشدار داد.

در این گزارش مدیریت بحران استانداری مازندران هم اعلام کرد، بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، با عبور امواج تراز میانی جو از امروز تا اواخر وقت دوشنبه شاهد افزایش دما در ارتفاعات به تناوب وزش باد نسبتا شدید خواهیم بود.

حدود ۱۵۶ هزار هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی جزو حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس است.

بخش مرزن آباد از توابع شهرستان چالوس با برخورداری از ۱۰۰ نقطه روستایی و یک نقطه شهری در مسیر جاده کندوان واقع است.

منبع خبر: رکنـا