اخیرا خبرهایی درباره حضور طلبه‌ها در مدارس با واکنش‌هایی روبه‌رو شده است. دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا درباره استخدام اخیر ۳۰۰۰ طلبه زن و مرد به عنوان معلم اعلام کرد: آنها در شرایط برابر با سایر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و بدون […]

اخیرا خبرهایی درباره حضور طلبه‌ها در مدارس با واکنش‌هایی روبه‌رو شده است. دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا درباره استخدام اخیر ۳۰۰۰ طلبه زن و مرد به عنوان معلم اعلام کرد: آنها در شرایط برابر با سایر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و بدون قائل شدن هیچگونه امتیاز خاص برای این طلاب انجام شده است و این در حالیست که طلبه‌هایی که در طرح «امین» با این وزارتخانه همکاری می‌کنند نیز کاملا «خودجوش» و «جهادی» و بدون دریافت هیچ کمک مالی از وزارت آموزش و پرورش در امور تربیتی مدارس فعالیت دارند.

 

در همین خصوص نرگس ملک‌زاده، از فعالان حوزه آموزش و حقوق معلمان با اشاره به طرح امین یعنی حضور نمایندگانی از حوزه علمیه و جامعه الزهرا به خبرآنلاین می‌گوید: حضورشان به‌عنوان کادر مدرسه در حال عادی شدن است. کسی که به عنوان مجری طرح امین در مدرسه انتخاب شده هر روز در مدرسه هست طوری‌که دانش‌آموزان او را به عنوان کادر مدرسه می‌شناسند.

 

ملک‌زاده ادامه می‌دهد :اطلاعات و آگاهی آن‌ها بیشتر درباره علوم دینی است و از نظر مسائل سیاسی، گفت‌وگو کردن با دانش‌آموزان، کلاس‌داری کردن افراد قوی‌ای نیستند، افرادی هستند که نسبت به دیدگاه دانش‌آموزان موضع دارند و دانش‌آموزان هم نسبت به آن‌ها موضع دارند. تاکید زیاد من این است که چرا تلاش برای گفت‌وگو با دانش‌آموزان را کنار گذاشتند، ایده‌هایی که آن زمان مطرح می‌شد مانند شاداب‌سازی مدرسه و این‌که به دانش‌آموزان خوش بگذرد رها شد، چرا دیگر نمی‌گویند این کارها را برای بچه‌ها انجام دهید، فقط برای همان مقطع بود که مدارس شلوغ بود و می‌خواستند به عنوان یک مسکن استفاده کنند مطرح شد؟

خبرآنلاین

+