«نادر بذرافشان» درباره شایعه اخذ ۲۵ درصد مالیات از معامله‌گران اظهار داشت: از ابتدای دی‌ماه مقرر شد سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برای همه صنوف اجرا شود. وی با اشاره به اینکه برخی به صورت غیرکارشناسی اطلاعات کذب را منتشر می‌کنند، افزود: اهداف سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، شفاف‌سازی فعالیت فعالان صنفی، جلوگیری از بی‌عدالتی […]

«نادر بذرافشان» درباره شایعه اخذ ۲۵ درصد مالیات از معامله‌گران اظهار داشت: از ابتدای دی‌ماه مقرر شد سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی برای همه صنوف اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه برخی به صورت غیرکارشناسی اطلاعات کذب را منتشر می‌کنند، افزود: اهداف سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، شفاف‌سازی فعالیت فعالان صنفی، جلوگیری از بی‌عدالتی مالیاتی و ارائه مدارک و اسناد بنگاه‌های اقتصادی در تکالیف مودیان است و فقط برای ایجاد شفافیت از ابتدا تا انتهای معاملات است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: به نظر بنده و فعالان اقتصادی، سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی باید در زمان دیگری اجرا می‌شد، زیرا یک‌سری ابهاماتی وجود دارد که پاسخ داده نشده و نیاز بود بسترهای لازم فراهم و در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

وی ادامه‌داد: پیش از اجرایی شدن سامانه‌ها در صنایع مختلف، باید از فعالان حوزه نیز نظرخواهی انجام شود، اما این اقدام انجام نشد و دست اندرکاران به دنبال این بودند که این سامانه با سرعت اجرایی شود.

بذرافشان بیان‌داشت: همکاران ما در صنوف طلا و دیگر فلزات گرانبها نسبت به ثبت سرمایه اولیه در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی اعتراض دارند و می‌گویند که به لحاظ امنیتی ثبت اطلاعات معاملات خود در سطح شهرهای مختلف درست نیست.

وی در خصوص وضعیت معاملات در بازار طلا گفت: از ابتدای سال معاملات در بازار داخلی با رکود همراه بود و انتشار شایعه اخذ مالیات ۲۵ درصد این رکود را تشدید کرد؛ بنابراین ضروری است صاحبنظران و دست اندرکاران اطلاعات لازم را در اختیار عموم جامعه قرار دهند.

منبع: ایرنا

منبع خبر: رکنـا