سپاهان حریف اراکی خود را دستکم گرفته بود/ بازی های هفته چهاردهم کیفیت نداشتند
سپاهان حریف اراکی خود را دستکم گرفته بود/ بازی های هفته چهاردهم کیفیت نداشتند

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره تساوی تیم استقلال برابر تیم گل گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: استقلال به خاطر نداشتن  مرادمند و سلیمی مجبور شده بود که از صادق حردانی در خط دفاع و مهدی پور و آرمین سهرابیان در خط هافبک استفاده کند. همچنین از آرمان رمضانی […]

سپاهان. فوتبال - سپاهان حریف اراکی خود را دستکم گرفته بود/ بازی های هفته چهاردهم کیفیت نداشتند

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره تساوی تیم استقلال برابر تیم گل گهر سیرجان در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: استقلال به خاطر نداشتن  مرادمند و سلیمی مجبور شده بود که از صادق حردانی در خط دفاع و مهدی پور و آرمین سهرابیان در خط هافبک استفاده کند. همچنین از آرمان رمضانی و  مهرداد محمدی در خط حمله  بهره برد.

او افزود:  ترکیب تیم استقلال نسبت به بازی با نساجی تغییر پیدا کرده بود. نیمه اول بازی موقعیتی نبود و بیشتر توپ در میانه میدان بود. تیم گل گهر هم روی ضربه ایستگاهی که تیم استقلال متزلزل نشان داد به گل رسید. بعد از آن حملات تیم استقلال بیشتر شد و توانست به گل تساوی برسد.  

اشتباهات فردی در بازی استقلال و گل گهر زیاد بود 

سید صالحی گفت: بازی دلچسبی در نیمه دوم ندیدیم، چون هر ۲ تیم به آن صورت نتوانستند موقعیت روی دروازه‌ها خلق کنند و اشتباهات فردی در بین بازیکنان که در لیگ برتر بازی می‌کنند زیاد بود و حتی نمی‌توانستند یک استپ ساده کنند. شرایط طوری رقم خورد که هر ۲ تیم چشم به این داشتند که بتوانند از پاس مستقیم استفاده کنند و ۲ تیم تعویض‌هایی هم انجام دادند، اما بیشتر دنبال این بودند که روی ضربات ایستگاهی و کرنر به گل  برسند که در نهایت بازی یک بر یک به پایان رسید.

کارشناس فوتبال درباره باخت سپاهان برابر تیم آلومینیوم اراک بیان کرد: تیم سپاهان مقابل تیم آلومینیوم اراکی بازی داشت که مجتبی حسینی همه تفکراتش این بود که کناره‌های زمین را ببندد و سعی کنند که آبی پوشان کمتر سانتر از جناحین داشته باشند و فشرده بازی می‌کردند تا خط دفاعی شان بسته شود و بیشتر سپاهان را مجبور کند که به بازی مستقیم روی بیاورد.

سپاهان در نیمه دوم شادابی همیشگی را نداشت 

او افزود: به هر حال تیم سپاهان نسبت به بازی قبلی تغییراتی را داشت و کادر فنی، محمد قربانی را بیرون گذاشته بود و کاوه رضایی برای اولین بار داشت فیکس بازی می‌کرد و آن‌ها موقعیت‌هایی بر روی دروازه حریف ایجاد کردند.  فرشاد احمد زاده، آریا یوسفی و رضا اسدی موقعیت‌هایی داشتند، اما احمد گوهری سیو‌های خوبی داشت. البته  بازی مالکانه در اختیار سپاهان بود.  در نیمه دوم بازی، آن شادابی همیشگی را سپاهان نداشت که در کناره‌ها دوندگی بیشتری داشته باشد.

بازیکنان سپاهان بعد از دریافت گل عصبی بازی کردند 

سید صالحی خاطر نشان کرد: به هر حال  میلاد زکی پور در صورت حضور در ترکیب تیم سپاهان می‌توانست با پای تخصصی خود دفاع حریف را دور بزند، اما یوسفی مجبور بود توپ را به پای راست خود بیاورد. به نظرم سپاهانی‌ها یک مقدار آلومینیوم اراک را دستکم گرفته بودند و  این تیم اراکی روی ضد حمله حریف توانست به گل برسد. بعد از آن بازیکنان سپاهان عصبی بازی کردند و اعتراض داشتند و داور هم یک مقدار سخت گیرانه کارت قرمز داد. بازیکنی که یک کارت زرد دارد باید یک مقدار باتجربه‌تر عمل می‌کرد.

سپاهانی ها با هوش بیشتر  می توانستند نتیجه بازی را عوض کنند 

کارشناس فوتبال گفت: طبیعی بود که تیم آلومینیوم بعد از گل به بازی روی آورد که مورد پسند سپاهانی‌ها نبود، اما اگر بازیکنان سپاهان باهوش‌تر بازی می‌کردند و سعه صدر داشتند به طور حتم  می‌توانستند نتیجه بازی را عوض کنند. در هر صورت تیم آلومینیوم توانست بازی را اداره کند و بعد از آن اخراج محمد کریمی دیگر شیرازه تیم سپاهان  از هم پاشید.

کمیته انضباطی خیلی سریع برای سپاهان رای صادر می کند

او عنوان کرد:  البته غیبت هواداران سپاهان در این بازی تاثیرگذار بود و چیزی که مشهود هست، این است که هر رایی که کمیته انضباطی  بخواهد برای تیم سپاهان صادر کند خیلی سریع این کار را انجام می‌دهد و برایم جالب است که قانون کسر امتیاز و نداشتن هوادار خیلی سریع برای سپاهان اجرا کردند، اما در مقابل تیم‌های دیگر به این صورت نیست و این دارد هواداران سپاهان را آزرده خاطر می‌کند. امیدوارم نظارت بیشتری باشد و اگر قرار است حکمی داده شود برای همه تیم‌ها سریعا اعلام شود نه اینکه برای سپاهان سریعتر از همه تیم‌ها این اتفاق بیفتد. اگر هواداران سپاهان بودند شاید نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

شمس آذر به خاطر جوانی اش به پرسپولیس باخت 

سید صالحی درباره برد تیم پرسپولیس برابر تیم شمس آذر اظهار کرد: سعید دقیقی تیم بسیار جوان و خوبی درست کرده است، اما تیم شمس آذر  به خاطر جوانی اش این بازی را از دست داد و نتوانست امتیاز از پرسپولیس بگیرد. طبیعی بود که تیم پرسپولیس دنبال بازی مالکانه بود با تعداد هافبک‌هایی که در اختیار داشت ، مالکیت توپ را در دست داشتند. تیم شمس آذر به دنبال بسته بازی کردن و ضد حمله بود و بازیکنان  این تیم می‌خواستند از کناره‌های پرسپولیس استفاده کنند.

پرسپولیس در صورت پیروز نشدن وارد حاشیه می شد 

او ادامه داد: البته پرسپولیس به گل رسید و بعد از آن تیم شمس آذر در  نیمه دوم صاحب ضربه پنالتی شد و بازی را به تساوی کشاند. بعد از آن فکر می‌کنم اخراج علی نعمتی باعث شد که انگیزه بازیکنان پرسپولیس بیشتر شود و دنبال این بودند که ۳ امتیاز بازی را بگیرند و اگر نمی‌گرفتند تیمشان یک مقدار وارد حاشیه می‌شد. گل محمدی با تعویض‌هایی که انجام داد به دنبال این بود که تیمش شناور‌تر بازی کند و توانستند در ضربات پنالتی گل دوم را بزنند و پس از آن هم بازی را اداره کردند.

عدم تمرکز در خط دفاع پرسپولیس مشهود است 

کارشناس فوتبال گفت:  چیزی که مشهود هست این است که عدم تمرکز در خط دفاع پرسپولیس مخصوصا بعد از مصدومیت پورعلی گنجی دیده می‌شود و باید گل محمدی ساختار دفاعی تیمش را از لحاظ روحی و روانی و تمرکز در بازی بالا ببرد تا بتواند نتیجه بهتری بگیرد.

دروازه ها در نیم فصل دوم کوچک می شوند

سید صالحی درباره اینکه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: هر چه مسابقات لیگ به نیم فصل نزدیک‌تر می‌شود تیم‌ها به دنبال این هستند که امتیازات لازم را به دست آورند، چون  در نیم فصل دوم دروازه‌ها کوچک می‌شود و هر تیمی که بتواند امتیازات لازم را در نیم فصل اول  را بگیرد شرایط بهتری خواهد داشت. طبیعی است تیم‌های مدعی به دنبال ۳ امتیاز بازی هستند.

تیم استقلال خوزستان در بازی های گذشته شانس یارش نبود 

کارشناس فوتبال بیان کرد: تیم پرسپولیس مدعی بالای جدول توانست بازی اش را پیروز شود و استقلال مساوی کرد و سپاهان هم  نتیجه بازی را از دست داد. تیم استقلال خوزستان هم توانست اولین برد را در لیگ برتر کسب کند و یکی از تیم‌هایی است که بازی خوبی انجام می‌دهد و یک مقدار شانس یارش نبودکه بتواند در بازی‌ها ۳ امتیاز را بگیرد. شرایط تیم مس رفسنجان در هفته‌های اخیر ایده آل نیست و تیم استقلال خوزستان توانست نتیجه لازم را برابر حریف کرمانی خود بگیرد.

بازی های هفته چهاردهم  کیفیت لازم را نداشتند 

او خاطر نشان کرد: به طور طبیعی بازی‌ها کیفیت لازم را نداشتند. بازی استقلال و گل گهر را دیدم  و کیفیت بازیکنان بسیار پایین بود و حتی نزدیکی و فشردگی  بازی‌ها به هم باعث شده بود که خستگی را در بازیکنان ببینیم و قاعدتا باید سرمربیان تیم‌ها به دنبال ریکاوری بهتری برای بازیکنان باشند که بتوانند کیفیت بهتری در بازی داشته باشند.  

باشگاه خبرنگاران