به گزارش زیرنویس، سردار حسن مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز گفت: هر چند در مجموع هشت ماهه امسال در کل کشور همچنان شاهد افزایش تصادفات هستیم، اما از شیب افزایش تصادفات مقداری کاسته شده و میزان تصادفات برون شهری در مهرماه یک درصد و در آبان هفت درصد کاهش یافته است. وی افزود: […]

به گزارش زیرنویس، سردار حسن مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز گفت: هر چند در مجموع هشت ماهه امسال در کل کشور همچنان شاهد افزایش تصادفات هستیم، اما از شیب افزایش تصادفات مقداری کاسته شده و میزان تصادفات برون شهری در مهرماه یک درصد و در آبان هفت درصد کاهش یافته است.

وی افزود: نزدیک ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در سوانح رانندگی جاده‌های کشور در هشت ماه امسال جان باخته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه فراجا با بیان اینکه با پدیده جوان مرگی در حوادث رانندگی مواجه هستیم، گفت: متأسفانه بیشترین کشته‌های تصادفات جاده‌ای کشور با ۶۵ درصد در سنین کار هستند و بیشترین میزان جان باختگان نیز مربوط به سنین ۲۱ تا ۳۰ سال است.

به گفته وی عامل ۸۲ درصد تصادفات چهار عامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی است.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۲۵ درصد تصادفات کشور در جاده‌های روی می‌دهد، اما ۷۵ درصد جان باختگان سوانح رانندگی در محورهای جاده‌ای اتفاق می‌افتد که همین موضوع لزوم توجه بیشتر به ایمنی جاده‌ها را گوشزد می‌کند.

وی افزایش تصادفات را در کشور نگران‌کننده توصیف کرد و با اشاره به وفاق جمعی برای کاهش آمار تصادفات، بر توجه به فرهنگ‌سازی همزمان با اقدامات سلبی و تشدید برخورد قانونی با رانندگان متخلف تأکید کرد.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه جریمه‌های رانندگی کنونی بازدارنده نیست، از تصویب طرح افزایش جرایم رانندگی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با ابلاغ این جرایم، بخش بزرگی از تخلفات و تصادفات رانندگی در کشور کاهش یابد.

منبع: مـهر