ما همیشه از تصمیمات احساساتی و ضرب الاجل انتقاد کرده‌ایم. اینکه باید بین مدیران فوتبال با هواداران تفاوت باشد و هر چقدر هوادار حق دارد تابع احساسات و نتیجه بازی باشد، مدیر باید به مسائل کلان نگاه کند و مربی را بر اساس سیاست گذاری انتخاب کند. رفت و آمد مربیان در دنیای فوتبال امری […]

ساکت الهامی .مس رفسنجان. - مشکل مس با ساکت حل نمی‌شود!/ گاهی رفتن بهترین تصمیم برای همه است!

ما همیشه از تصمیمات احساساتی و ضرب الاجل انتقاد کرده‌ایم. اینکه باید بین مدیران فوتبال با هواداران تفاوت باشد و هر چقدر هوادار حق دارد تابع احساسات و نتیجه بازی باشد، مدیر باید به مسائل کلان نگاه کند و مربی را بر اساس سیاست گذاری انتخاب کند.

رفت و آمد مربیان در دنیای فوتبال امری مرسوم است اما هر باشگاه در هر جای دنیا برای انتخابش دلیل دارد. اینجا متاسفانه مربیان بدون این نگاه انتخاب و بدتر از آن بدون هیچ تجویزی جابجا می شوند.

اما همه این‌ها قاعده کلی است و استثنا همیشه وجود دارد. بزرگترین بازیکنان و مربیان دنیا در کارنامه خود لکه ناامیدی هم دارند. بازیکن یا مربی با توانایی اثبات شده انتخابی کرده و به تیمی رفته و چون فوتبال یک کار گروهی است و کسب نتیجه به شرایط و دلایل بی‌شماری بستگی دارد، به هر دلیل نتوانسته موفق باشد.

منچستر یونایتد از بعد رفتن فرگوسن با نامدارترین مربیان دنیا و بزرگترین ستاره‌ها مثل کریس رونالدو هم نتوانست به آنچه هواداران و فوتبال انتظار دارد برگردد.

وقتی نمی‌توانی با حضورت کمک کنی بهتر است با رفتنت کمک کنی. هر مربی و هر بازیکن برای خود سابقه و اعتباری دارد و برای جایگاهش زحمت کشیده، پس جایی که اعتبار خودت به خطر می‌افتد دیگر ماندن جایز نیست.

ساکت الهامی دستیار مربیان بزرگی چون فیروز کریمی یا یحیی گل محمدی بوده و همه در این فوتبال به توانایی فنی او ایمان دارند و شهادت می‌دهند. الهامی به عنوان سرمربی با دو تیم محبوب و پرطرفدار تراکتور و نساجی قهرمان جام حذفی شد و تیمش را به آسیا رساند.

ساکت الهامی در این فوتبال تمام غول‌ها را برده، با ستاره‌های نامدار کار کرده و از تیم بی پول تا پولدار همه جا امتحان پس داده و جوانان زیادی را هم به فوتبال فردا معرفی کرده است.

اما همین ساکت الهامی امسال در مس رفسنجان به بن‌بست خورد. ابتدا دو مساوی و بعد دو باخت، سپس وعده ساختن تیمش بعد از تعطیلات اولیه، بعد ۳ پیروزی متوالی و حالا ۵ شکست متوالی…

قطعاً نتیجه یا ناکامی یک تیم به عوامل بی‌شماری بستگی دارد و در خوشبینانه ‌ترین حالت چند درصد را می‌توان به مربی نسبت داد اما همین چند درصد هم برای ساکت الهامی شهادت به ناکامی می‌دهند. مشکل مس هرچه باشد ثابت شده که دوای دردش دست ساکت نیست و کار به جایی رسیده که او به خاطر اعتبار خودش هم که شده باید با رفتنش به فوتبال کمک کند.

اگر یک جا تغییر مربی شوک مثبت به تیمی بدهد، شاید همین جا باشد. اگر قرار است ساکت یک بار به نفع خودش و فوتبال همزمان تصمیم بگیرد، شاید همین امروز باشد.

منبع: خبـر ورزشی