مهدی اله پور روز سه شنبه با اشاره به برگزاری کارگروه اضطراری گرد و غبار هوای استان افزود: براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی که با ریاست اداره کل مدیریت بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد با عنایت به وضعیت موجود و پایداری گرد […]

- با اعلام دیرهنگام، تمامی مدارس این شهر تعطیل شد

مهدی اله پور روز سه شنبه با اشاره به برگزاری کارگروه اضطراری گرد و غبار هوای استان افزود: براساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری گرد و غبار خراسان رضوی که با ریاست اداره کل مدیریت بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد با عنایت به وضعیت موجود و پایداری گرد و غبار، امروز تمامی فعالیتهای آموزشی مدارس در مشهد غیر حضوری شد.

وی اضافه کرد: همچنین مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی نیز امروز در شیفت صبح تعطیل هستند و هر گونه فعالیت ورزشی در محیط های باز در نوبت صبح ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از بررسی های کارشناسی با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه های خدمات رسان، امدادی و درمانی از مردم درخواست می شود تا از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

اله پور افزود: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر و استفاده از ماسک به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی ادامه داد: در این کارگروه از دستگاه های دولتی خواسته شده در صورت امکان، با دورکاری کارکنان دارای بیماری های زمینه ای، تنفسی، قلبی و مادران باردار یا دارای فرزند زیر ۶ سال همکاری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع هستند و همچنین فرمانداران شهرستان ها باید در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطراری و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

اله پور افزود: شهرداری مشهد هم باید از سیستم های صوتی و سایر تجهیزات اطلاع رسانی موجود در پارک های بزرگ شهر و مراکز تفریحی و تفرجی مشهد مقدس، برای اطلاع رسانی و هشدار به شهروندان استفاده کند و هشدار های لازم صورت پذیرد.

وی تاکید کرد :اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به تمامی دستگاه ها و نهادهاست.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین