به گزارش زیرنویس، مصرف نبات سفیدی، نرمی و سردی پوست بدن را از بین می برد. با مصرف نبات با هر ماده دیگری مانند چای، شیر، آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری نشاط و آرامش را برای خود و بدن تان به ارمغان بیاورید. مصرف نبات برای درمان تنگی نفس و تپش قلب […]

به گزارش زیرنویس، مصرف نبات سفیدی، نرمی و سردی پوست بدن را از بین می برد. با مصرف نبات با هر ماده دیگری مانند چای، شیر، آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری نشاط و آرامش را برای خود و بدن تان به ارمغان بیاورید.

مصرف نبات برای درمان تنگی نفس و تپش قلب هم مفید است.

نکات مهم در انتخاب نبات

سعی کنید نبات چوب دار را انتخاب کنید و هیچ گاه نبات با نی های پلاستیکی را نخرید زیرا نی های پلاستیکی اغلب غیربهداشتی بوده و هنگام تماس با نوشیدنی های داغ سمومی از آنها خارج می شود که می تواند برای سلامت مضر باشد. هنگام خرید نبات به بسته بندی بهداشتی آن و تاریخ تولید و مجوز بهداشت آن توجه کنید.

نبات های غیربهداشتی اغلب آلوده به گرد و غبار و فضولات حشرات موذی هستند و برای مدت طولانی در انبارهای غیربهداشتی نگهداری می شوند. پس این نوع نبات ها را نخرید.

از مصرف نبات های زعفرانی فله ای که حاوی رنگ های شیمیایی و غیرمجاز هستند خودداری کنید. نبات هایی را بخرید که بلورهای آنها شفافیت زیادی دارد و نگین های درشت و شفاف داشته و فاقد جوهر قند باشد و از نظر ضخامت دارای قطر کمی باشند.

تفاوت نبات با قند و شکر

ماده اولیه در شکر، قند و نبات یکسان است و همه از ساکارز تشکیل شده اند اما نوع کریستال های نبات با قند و شکر متفاوت است و به همین علت نبات خاصیت متفاوتی از قند و شکر دارد. نبات طبیعت گرم تری نسبت به قند و شکر دارد و برای درمان مناسب است اما متاسفانه تحقیقی صورت نگرفته است تا معلوم شود کریستال ها ازنظر فارماکولوژی چه تاثیری بر بدن دارند؟

مثال تفاوت قند و شکر و نبات مانند مثال آب و یخ و بخار آب است که در همه آنها ماده تشکیل دهنده یکی است اما آنها تفاوت هایی باهم دارند.

نبات سوخته چیست؟

اما شاید شما هم تا به حال اسم نبات سوخته را شنیده باشید. نبات سوخته چیست؟ اگر قند و شکر را بسوزانند کاراملیزه می شود و یک ماده قهوه ای رنگ به دست می آید که به آن کارامل می گویند و از نظر شیمیایی، ظاهر فیزیکی و حتی مزه با قند و شکر متفاوت است و در نوشابه ها به کار می رود.

اگر نبات را بسوزانیم کریستال های نبات می سوزد و یک جسم قهوه ای مایل به سیاه با مزه ای بین تلخی و شیرینی تولید می شود که خاصیت قابض داشته و برای درمان اسهال فوق العاده مفید است.

مضرات مصرف نبات

مصرف قند، شکر و نبات هم به میزان زیاد برای افراد مضر است و برای افرادی که مشکل افزایش قند خون دارند توصیه نمی شود. نبات به دلیل رطوبت بسیار اندک بافت سخت تری از قند داشته و شیرین تر است بنابراین برای افراد چاق و دیابتی منع مصرف دارد.

منبع خبر: رکنـا