عجیب ترین مسابقه تاریخ والیبال ایران
عجیب ترین مسابقه تاریخ والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران هنوز در آمریکا سرمربی ندارد. به جز ریجکت قطعی امین اسماعیل نژاد، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی هنوز ویزای برخی از اعضای کادر فنی ایران از جمله بهروز عطایی صادر نشده و با این وضعیت به نظر می‌رسد که در بازی اول مقابل فرانسه باید بدون سرمربی به مصاف حریف برویم.

عجیب ترین تجربه تاریخ والیبال ایران در آمریکا!

به گزارش “ورزش سه”، بعد از دو هفته سخت و به نوعی کابوس وار برای تیم ملی والیبال ایران به هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها رسیدیم. جایی که شاگردان عطایی باید با چهار رقیب قدرتمند روبرو شویم.

شرایط جدول به گونه‌ای است که از همین بازی اول نیاز به برد داریم تا بتوانیم اندک امیدهایمان را برای صعود به مرحله نهایی حفظ کنیم.

*نبرد اول با قهرمان المپیک
فرانسه، آرژانتین، بلغارستان و کوبا چهار رقیب ایران در این هفته از مسابقات هستند. حریف اول ما قهرمان المپیک است که باز هم بدون بهترین بازیکن خود یعنی اروین انگاپت آمده و یک پله بالاتر از ایران در رده دهم قرار دارد. این یک نبرد شش امتیازی خواهد بود و می‌توان گفت باخت به فرانسه کلا امیدهای ما را برای صعود به مرحله نهایی ناامید خواهد کرد. برعکس هم همینطور بردن فرانسه یک تزریق امید بزرگ برای ادامه راه تیم ملی در آمریکا خواهد بود.

*دوئل سنگین با تیم سه تیم دیگر  
دومین بازی ایران مقابل آرژانتین خواهد بود. تیمی که در این هفته از مسابقات پاسور معروف خود یعنی لوسیانو دچکو را در اختیار خواهد داشت. آرژانتین در رده ششم قرار دارد و می‌خواهد هر چه زودتر صعود خود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را قطعی کند. دو رفیب دیگر ایران در این هفته از مسابقات هم کوبا و بلغارستان هستند. تیم های دوازدهم و پانزدهم جدول لیگ ملت‌ها که خیلی روی بردنشان حساب کرده‌ایم اما خب آن‌ها هم به دنبال کندن از ته جدول و بقا در VNL هستند و کار آسانی نداریم.

1894039

*شرایط پیچیده، عجیب و شاید غیرممکن صعود
نتایجی که در دو هفته اول لیگ ملت‌ها گرفتیم باعث شده که شرایط برای صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها غیرممکن نه اما خیلی خیلی سخت شود. به زبان ساده ایران برای صعود نیاز دارد هر چهار بازی خود در این هفته از مسابقات را با برد پشت سر بگذارد که کار خیلی سختی است. هر چند که با سه پیروزی نیز تحت شرایطی صعود خواهیم کرد.

*عجیب ترین تجربه تاریخ والیبال ایران در آناهایم
تیم ملی والیبال ایران هنوز در آمریکا سرمربی ندارد. به جز ریجکت قطعی امین اسماعیل نژاد، محمدطاهر وادی و آرمان صالحی هنوز ویزای برخی از اعضای کادر فنی ایران از جمله بهروز عطایی صادر نشده و با این وضعیت به نظر می‌رسد که در بازی اول مقابل فرانسه باید بدون سرمربی به مصاف حریف برویم. از طرفی همین دیشب ویزای محمد ولی زاده و شهروز همایون فرمنش صادر شد و این دو بازیکن هم شاید دو سه ساعت مانده به بازی با فرانسه به آمریکا برسند. به همه این‌ها اضافه کنید که ایران فقط توانست یک جلسه تمرین توپی در آمریکا قبل از تقابل با قهرمان المپیک انجام دهد.

هر چه که هست تیم ملی والیبال ایران با ترکیبی متفاوت پا به هفته نهایی دور مقدماتی لیگ ملت‌ها می‌گذارد اما این فرصت آخر است و جوانان تیم باید صد خود را بگذارند تا رویای صعود به مرحله نهایی VNL زنده بماند

منبع:ورزش ۳